ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Stulna maskiner => Ämnet startat av: ErikW skrivet 3 oktober 2009 kl. 22:01:16

Titel: Can-Am 800 stulen Finspång 2 Oktober 2009
Skrivet av: ErikW skrivet 3 oktober 2009 kl. 22:01:16
Reg nr AUO 844 gul, warn fram, annars original. Den stals utanför Finspång. Småless blir man.
Ramnummer 3JBEKCH1X8J000793
Titel: SV: Can-Am 800 stulen 2 Oktober 2009
Skrivet av: ErikW skrivet 8 oktober 2009 kl. 22:27:17
En glimt av hopp som slocknade, en kille som sett min stöldannons på blocket ringde, hans Can-Am var också borta men hade påträffats i en polsk långtradare i Lund, tyvärr var inte min maskin i samma sändning. Allvarligt, vad finns det för annat än tjuvgods att transportera från Sverige till Polen? Kolla varenda bil, är min obevekliga åsikt. Förutom ett stort antal ATVer fanns där även motorsågar, gräsklippare...
Titel: SV: Can-Am 800 stulen 2 Oktober 2009
Skrivet av: joeychandlerson skrivet 8 oktober 2009 kl. 23:51:05
Får beklaga så mkt. Hoppas det löser sig snabbt för dig! Lite Ot kanske men jag tänkte på det här med alla atv/quad stölder i dagarna att det är lite konstigt att tjyvarna har sån mani på just fyrhjulingar för tillfället, och att de tar såna risker med att ta sig in i garage där folk bor osv. Måste ju vara mkt stor o dum risk för liten peng? De kan inte få mkt för en stulen fyrhjuling i öststaterna om vi tar de länderna som exempel.

Ha det fint!

Mvh Joe
Titel: SV: Can-Am 800 stulen 2 Oktober 2009
Skrivet av: johnny k skrivet 9 oktober 2009 kl. 12:09:46
Tycker d ä för löjliga straff här i sverige. inte så konstigt att folk snor grejer. Hårdare straff ska de va. Min mening så kunde d va  så som man tog hand om häst tjuvar för i tiden
Hoppas du får tillbaks hjulingen
Titel: SV: Can-Am 800 stulen 2 Oktober 2009
Skrivet av: ErikW skrivet 9 oktober 2009 kl. 18:10:26
Tog ett snack med polisen, mycket trevlig kille. Han sa att det här med elektronisk startspärr inte verkar hindra alls, tex en Can-Am måste ju in till en återförsäljare för byte av tändningslås och omprogrammering av styrbox. Tydligen finns allt detta att tillgå i de länder där grejerna hamnar. Har BRP själva ingen koll på vad som sker var centralt?