ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: *2STROKE* skrivet 3 oktober 2009 kl. 10:06:30
-
hittade denna för 13000 på nättet 06a 2wd suzuki 300
(http://i38.tinypic.com/efkw1u.jpg)
det stog att den hoppade till och dog när man la i F och R i (aoutomat lådan ). är det lätt fixat eller, kan man få en verksta att fixa det?
vad kan det kosta ungefär isåfall ? :help: kan det vara dom stagen somgår att ställa in som går från spaken till lådan? :hmmm:
tack i förhand :)
-
Om tomgången är för hög eller nått knas med variatorn så borde den väl kunna smälla till lite. Men den borde ju inte dö när växeln kommer i om det inte är fel längre fram i drivlinan.
Om det inte är så enkelt som det är på min Kymco, där måste jag ha en broms intryckt för att kunna lägga i en växel. Annars dör den. Det sitter väl någon kontakt och nån styrdosa för det någonstans.
Du får väl kolla om det en elektrisk eller mekanisk död på den! (bra formulerat)... Är det mekaniskt så borde det väl gå att kolla lite genom att man lyfter upp bakhjulen.
Dör den vid växeliläggning även då och hjulen inte snurrar så verkar det väl vara stopp någonstans.
-
Den ser ut som en TGB 250, och på TGB:en måste man hålla på bromsen så att bromsljuset tänds när man lägger i växeln annars stannar den.
-
kan det vara en kombination av hög tomgång+ och nån elfel med bromshandtags, asså den funktionen som gjör att den dör om man växlar utan handbromsen är indragen är trasig. :hmmm:
-
Den ser ut som en TGB 250, och på TGB:en måste man hålla på bromsen så att bromsljuset tänds när man lägger i växeln annars stannar den.
vad jag ser står det bara suzuki 300, och dom andra sukarna står det tex, TGB, BLADE mm.
såg att det stog koplingen är inte så bra, det är väll slungkopling och hur kan dom bli dåliga, fel olja? :hmmm:
-
har du långt dit? annars får du väl ringa och höra efter lite. blir det ett hårt brak och motorn tvärstannar så låter det som mer fel än bara elektriskt och ev hög tomgång.