ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: TAZ™ skrivet 8 september 2009 kl. 21:41:59
-
http://www.atvriders.com/atvnews/yamaha-2010-atv-utility-sport-model-overview.html
jag tittar bara på bilderna och ´YFZan har gått o blivit betydligt fulare färg på...verkar vara en ny moddel med och den moddelen som funnits sedan 04 verkar vara borta nu :( men raptorn är som alltid i snyggt utförande :)
hittade en till nu yfz450r SE....den vart snygg!!!!
-
Den svarta va inte vacker nej. Men 450X såg inte så pjåkig ut!
har du bild på SE modellen?
-
2009 Special Edition
(http://www.atv.com/gallery/gallery.php/d/17110-2/yfz-fullse2.jpg)
-
tyckte om denna iaf
(http://www.atvriders.com/images/yamaha/2010-atv/yamaha-2010-atv-yamaha-yfz450r-se-mx-performance-fr.jpg)
-
http://www.bike.se/content/3201/
Varför inte nya motorn i quaden?
-
att göra 2009 års modell på YFZR då och sen byta motor direkt året efter är verkligen idiotiskt.... då har dom plötsligt 3 olika YFZ motorer, Den fick ju ny 2009 och att byta igen 2010 är nog inte så smart :)
Så vet jag inte hur den faktiskt passar i quadden. Den nya motorn på quaddarna är ju riktigt nice ändå ()p
-
Då hoppas vi på 2011 då :)
Att de har 3 olika motorer på YFZan gör väl inget? Iaf inte i mina ögon, de som spelar roll är att de ska ha det värsta som finns på marknaden. Punkt slut.
-
Nej att dom skulle ha 3 olika motorer spelar väl ingen roll egentligen... men då blir det som att köpa bromsar till en volvo 740 eller köpa delar till en tysk stridsvagn under andra världskriget....
"jag har en YFZ450R-C eller om det var en B? dom slutade med B i juli tror jag"..... att få reservdelar blir ett rent helvete helt enkelt och alla ÅF etc får bygga ut lagerlokaler till det 3 dubbla för att husa alla delar som rör sig.
Tänk dig själv hur det ser ut om 3-4 år då. Då finns det 6-7 olika YFZ motorer och även saker å ting runt omkring som insug, avgasrör etc. Blir extremt jobbigt att få tag på delar, sälja begagnade saker osv osv. Men visst hade det vart bäst att göra ny motor så fort man kunde. Men det funkar ju liksom inte om man tänker lite längre än vinna vinna vinna. Då får man hellre bygga om det som fattas själv så säga
HUR bra YFZR motorn är vet jag inte men den ska tydligen vara väldigt nice
-
att byta ut motor varje år är nog väldigt oklokt, de är bättre att ha samma motor och se hur den fungerar och uppdatera motorkomponenter varje år och få en bättre motor på så sätt. för alla motorer har barnsjukdomar vare sig man vill eller inte...
-
Nytt varje år , det är ju Japaner !
-
YFZ 450R Special Edition 2010.... Jag tyckte själv att 2009'an är mycket snyggare :dntknow:
"For 2010, the YFZ450R SE will come standard with Pro Armor nerf bars, bumper and front shock covers."
http://www.yamaha-motor.ca/products/products.php?model=3272 (http://www.yamaha-motor.ca/products/products.php?model=3272)
(http://www.yamaha-motor.ca/products/images/ATVs/2010_YFZ450RSE_DBNM7_CA_3_l.jpg)
-
hur mycket fick du ge för din hoj?
-
hur mycket fick du ge för din hoj?
hmmm vet inte om jag får tala om det :-X Den är dock varken stulen eller något "JAG SKA HA DEN KOSTA VAD DET VILL!"
Piskat den på crossbana idag i 2 timmar och kan bara säga att jag är så otroligt nöjd fast jag vet att det finns mycket mer att hämta ur den :sunny: