ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Sonett skrivet 2 september 2009 kl. 23:27:12
-
Vill bara varna alla som tänkt handla av Denada att dom visat sig vara oseriösa som fan.
Beställde en bakskärm till min Wildcat som skulle ta en vecka att få hem men som aldrig kom, fick då höra att den skulle komma i slutet av veckan därpå... FÖR FYRA MÅNADER SEN!!! Enligt Denada så var det importören som inte brydde sig att fixa fram grejer och därför var det lång leveranstid. Tröttnade till sist och kom överens med dom att dom skulle ta tillbaka maskinen (vill inte ha en maskin det inte går att få tag i delar till) så skulle jag köpa en Dinli av dom istället, och det skulle ta 3-5 dagar att få hem maskinen, det kommer ingen maskin men dom säger att den kommer i slutet på veckan.. ingen maskin då heller utan den ska komma på måndag sen onsdag sen fredag och så håller det på i över en månad! Sen kommer det bästa.. dagen före tre dagars på botkyrkabanan ringer den fan och säger att dom inte har några pengar och att jag inte får någon maskin!!!! Sen visar det sig att det inte är något fel på importören heller när jag ringer till Atvhuset och beställer en bakskärm därifrån, dom har alltså snackat skit hela tiden och sabbat fyra månader, hela sommaren + semestern och garantitid för att dom jävlarna beter sig som dom gör och jag kan inte förstå varför, vad kan någon möjligtvis ha vunnit på det här?! :(veryangry):
Och tro inte att det går att ringa till dom för svara i telefon gör bara seriösa företagare, så jag har tre dagar i veckan under hela semestern fått åka dit förgäves för att dom sagt att då ska maskinen kommit, tack ska dom ha!!! :tickedoff
-
Tråkig historia, det är ju ganska mycket pengar man satsar i affären. Lite vårt att förstå att man som ÅF mörkar genom att skylla på leverantörer, det är ju ganska vanskligt om man nu vill fotsätta sälja deras grejer. Det är ju sunt förnuft att inte ljuga för en kund!?
-
Tråkigt när sånt händer :( . Vill bara säga att jag alltid har fått kanon service på
Denada samtliga gånger jag varit där så det låter konstigt.
/Björne
-
Jag hade liknande problem för drygt 2 månader sen, då var det beställning via webben, en simpel sak som beställning av ett slipon till min Renegade, dom lyckades inte få fram nåt, varken HMF, Muzzy eller LeoV, näst intill omöjligt att få kontakt med dom på telefon och mail, är väl tveksamt om dom kommer att finnas kvar så länge vid så dålig service.
Som tur är finns det ju andra alternativ ^-^, jag handlar inte mer hos Denada iaf.
-
Har hört RYKTEN som antagligen stämmer....
Dom har gått i konkurs tyvärr :-\
-
-Anton skämtar du var ju senaste där och hämta min hjuling i måndags :hmmm: :hmmm:
//Björne
-
Det e vad jag har hört...
Det går ju inte o nå dom på telefon eller mail
-
Inte bra i såna fall :dntknow: Men jag vet att de alltid har varit svåra att nå på telefon
men mail brukar dom svara på efter ett par dar iaf. Hämtade min hjulling efter storservice
samt ombestyckning i måndags och det såg väldigt öppet ut då iaf..
-
jäkligt tomt hade dom där inne när ja va där sist inte en enda maskin förutom em höjd rzr
-
-Anton skämtar du var ju senaste där och hämta min hjuling i måndags :hmmm: :hmmm:
//Björne
Svårt och veta sånt där med konkurser, men man vill väl oftast driva företaget så länge det går och kanske lyckas undvika en konkurs ?.
Jag var tex till amotor en vecka före de inledde konkursen och märkte inget (iaf enligt http://www.allabolag.se/5567213359/verksamhet (http://www.allabolag.se/5567213359/verksamhet) )
DeNada Offroad står ju som aktivt ännu enligt http://www.allabolag.se/5562423854/verksamhet (http://www.allabolag.se/5562423854/verksamhet)
Men man kan ju alltid hoppas på de bästa.
(hoppas jag förstått rätt enligt de länkar ja klistrat in, om inte förklara dem gärna)
*edit* plockat bort länk*
-
Som jag har förstått det så är en konkurs för Denada väldigt nära och det är ju tråkigt när det blir så. Dom är jätte trevliga när man kommer in och pratar med dom men det är fruktansvärt förolämpande när man inser att det mesta dom sagt bara varit skitsnack :(
-
Vad betyder det om det står "Nytt bokslut (beställt scannt bokslut)"?
-
troligtvis slår vi i en heldel spik i kistan nu som ens skriver i ämnet utan att vara säkra.... det dras för mycket egna slutsatser i det här landet...har man tur är det stängt pg.a sjukdom ...
:-X
-
Jag har bara bra erfarenheter av Dennadaoffroad. Håller med om att det är dumt att skriva att några gått i KK om man inte har det bekräftat till 200%. Det kan ju som ATVNerd säger sabba som fan för dem om affärerna redan går trögt.
Fast det kan ju bli så om man lovar sådant man inte kan hålla. som i första inlägget.
Men jag hoppas att det bara är något tillfälligt problem och att de fortsätter sen..
-
Det kan ju tyckas vara lite märkligt om dom nu är nära en konkurs och inte vill anstränga sig ännu mer och behålla kunderna istället för att inte vara anträffbara eller inte säga som det är från början. Tror nog att det affärsmässiga sättet påskyndar en konkurs istället för tvärtom. Sen hoppas jag även om jag blivit dåligt bemött att dom reder ut det och kan finnas kvar, även om jag handlat klart där.
-
Jag tycker de låter som en massa skit snack och svartmåleri,
men som många vet är de en trög tid just nu så jag tror dom absolut gör så gott dom kan
men de e hårt för alla i nuläget,Jag har alltid fått den bästa servicen av denada
och skulle inte för allt i livet gå någon till någon annan åf,
-
Hmm, så du tror jag hittar på sakerna jag skriver?, nu är fallet inte så, kanske du tycker man enbart ska skriva om positiva saker och inte om sånt som funkar dåligt?, detta handlar inte om att svartmåla något företag utan bara ren fakta om vad folk varit med om vi olika tillfällen, och denna gång gäller det Denada, kan ju vara bra att skriva om det också, sen finns det givetvis dom som har haft utmärkt service från Denada, och då ska man ju skriva det också.
Sen om tiderna är som du säger "tröga" hjälper ju inte den som beställer saker och aldrig får dom, bättre att vara rak & ärlig från början och säga att tyvärr så kan vi inte hjälpa dig med detta nu, och kanske t o m stänga ner websiten för e-handel tills man är på fötter igen.
-
Man ska vara försiktig med att kritisera företagen för hårt här på forumet eftersom det får väldigt stor inverkan vad som skrivs. Jag har stor förståelse att man blir förbannad. Den sakliga kritiken kan man redogöra för. Jag har själv haft maskinen inne för service där, och fick vänta länge på svar om vad som hände. Jag fick aldrig ett klart svar och var därmed tvungen att ta hem maskinen för att få hjälp hos annan ÅF. Synd! Klara besked är jätteviktigt.
Jag tror att det är två helt olika saker att sälja maskiner i medvind, för att sedan ställa om till (under mer bistra tider) att mer inrikta sig på service, underhåll och långsiktiga kundrelationer. Vilket förmodligen var/är missen.
Tidigare handlade jag en hel del i butiken, vilket var helt ok.
-
Att spekulera i konkurs för ett företag kan/är förödande för företaget i fråga, speciellt om de har det kämpingt, men inte är konkursmässiga.
Jag hoppas att Denada, som sålt extremt mycket de senaste åren, kommer att både klara krisen (den eventuella) och gå stärkta ur den.
Jag skulle gärna vilja ha lite input från Denada själva här i forumet, för att klargöra vad som händer. :hmmm:
-
Att spekulera i konkurs för ett företag kan/är förödande för företaget i fråga, speciellt om de har det kämpingt, men inte är konkursmässiga.
Jag hoppas att Denada, som sålt extremt mycket de senaste åren, kommer att både klara krisen (den eventuella) och gå stärkta ur den.
Jag skulle gärna vilja ha lite input från Denada själva här i forumet, för att klargöra vad som händer. :hmmm:
ja det kunde ju vara intressant att höra deras version också.själv beställde jag ett slipon av dom,som aldrig dök upp(5 månader sen) har till och med hunnit byta hojj sen dess ()p
-
Fick bakskärmen till wildcaten från Atvhuset, beställde den i på måndag 31/8 17:45 fick ett sms fredag 4/9 att den kommit, lite skillnad mot fyra månader.
Ringde även importören av SMC och frågade honom om han var medveten om att Denada säger att han inte klarar av att leverera grejer, och fick då veta och det här är hans egna ord: Denada får inte handla av honom mer pga att dom är skyldiga honom drygt 400 000 och att dom sålt hans kommisions fyrhjulingar och inte berättat det för honom :o
Kan inte förstå hur man kan bete sig på det viset, och när det gäller spik i kistan så är det nog redan färdigspikat och nergrävt vid det här laget.
-
enligt hemsidan har dom haft problem med telefon växeln.
tyckte dom var super trevliga när jag köpte min maskin iaf. fick hem den på bara nån dag.
samma när jag köpte däck där, tog 3 dar att få dom levererade direkt till mitt jobb(22mil) ()p
-
synd när sånt här händer oavsett trevlig/kunnig personal då det krävs en återförsäljare för att få hem delar till hojarna alt service och garantijobb. Fortsätter det så här så blir det problem på reservdelsmarknaden. Meeen.... trech verkar ha vind i seglen så vi får hoppas att dom kan ta emot alla jobben som komma skall.
-
Ju större man blir desto mer omkostnader mm.
När det börjar gå utför går det fort ju större man är.
Det är bara att beklaga Denada var bra tycker jag.
-
smaken är som baken (delad) men det är synd att företag måste kursa.
-
Denada offroad gick i konkurs i dag.
-
Trech har vind i seglen och vi rustar oss för kommande storm :)
MVH / Benny
-
Trech har vind i seglen och vi rustar oss för kommande storm :)
MVH / Benny
Låter bra det, för att undvika att Ni hamnar i samma sits så kanske jag skulle betala de där handskarna jag lyckades stjäla sist :-X
-
Hahaha :lol:
Det får du avgöra själv, jag är rätt glad över det som skrevs på er hemsida :)
MVH / Benny
-
Hahaha
Det får du avgöra själv, jag är rätt glad över det som skrevs på er hemsida
MVH / Benny
Trevligt, lycka till! ^-^
-
Hahaha :lol:
Det får du avgöra själv, jag är rätt glad över det som skrevs på er hemsida :)
MVH / Benny
Det är ju kul men Ni måste ju leva oxå, bokar ett kundbesök hos nån i närheten så får firman betala resan :D
Hörs och störs! ()p
-
Då ses vi när du har vägarna förbi! ()p
:)
MVH / benny
-
När jag skulle inhandla SwampLite's så ringde jag Denada, väldigt trevligt mottagande, men tyvärr var kunskapen inte riktigt på topp, iaf gällande däck ::)
nåja, ändå tråkigt att företag "plockar ihop" :hmmm:
-
Jag var där idag och det var en skylt med konkursutförsäljning uppe så det är sant.
Hårt liv................
-
Jag var där idag och det var en skylt med konkursutförsäljning uppe så det är sant.
Hårt liv................
Hade dom öppet och sålde ut allt de hade till bra priser?
Vet att dom även haft jakt saker som jag skulle finna lite intresse i...
-
De hade bara öppet för allmänheten lördagen för två veckor sedan då
fick jag tag i ett Marving för halva priset men tyvärr inget för allmänheten nu.
mvh
Björne
-
Trist när det händer men sånt är livet....
Vi gjorde nog rätt och bromsade utgifterna, så vi finns i högsta grad kvar! ()p