ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: simonarvestrand skrivet 24 augusti 2009 kl. 12:51:59
-
Jag ska ikväll åka och provköra en dinli450 en 06'a.
Har dom några standard problem?
Vad ska jag kika/lyssna efter?
Om allt går som de ska är jag en lycklig dinli ägare innan denna dagen är över
-
kolla så att det inte är glapp i fram vagns bussningarna
och gärna att det är uppgraderat till stålbussningarna.
att serviceboken är stämplad iallafall första året.
Annars lycka till ()p
-
kolla så att det inte är glapp i fram vagns bussningarna
och gärna att det är uppgraderat till stålbussningarna.
att serviceboken är stämplad iallafall första året.
Annars lycka till ()p
Om han säger att den är servad minst 2 gånger på 300 mil är det ok eller ska man vara orolig då?
-
Dessa ska väl servas var 100:ade så de har ju inte följts helt o hållet, om de sen skulle va nån fara me de är ju en annan fråga
-
Jag var och testade en ny Dinli 450 i går och visst gick den bra men det var inte riktigt vad jag letar efter, den kändes för mycket offroad för min smak, och sen tyckte jag att det var väldigt dåligt register när man gasade, först hände det inget sen kom allt och sen dog det ut lika snabbt, men det är klart att det går att fixa med annat system, byte av box eller något, jag kan bara säga att det var en väldigt skillnad i drag på Königser 542 RR, den gick riktigt bra original ( Utan strypning så klart :) Den hade mycket mer bottenvrid och ett längre register. Men Om man hittar en Dinli för en bra peng så är det nog en kanon maskin, men jag vill ha en lägre modell med mycket väghållning på asfalt.... så jag har beställt en ny maskin som kommer till veckan ;D LÄNGTAR
-
Jag var och testade en ny Dinli 450 i går och visst gick den bra men det var inte riktigt vad jag letar efter, den kändes för mycket offroad för min smak, och sen tyckte jag att det var väldigt dåligt register när man gasade, först hände det inget sen kom allt och sen dog det ut lika snabbt, men det är klart att det går att fixa med annat system, byte av box eller något, jag kan bara säga att det var en väldigt skillnad i drag på Königser 542 RR, den gick riktigt bra original ( Utan strypning så klart :) Den hade mycket mer bottenvrid och ett längre register. Men Om man hittar en Dinli för en bra peng så är det nog en kanon maskin, men jag vill ha en lägre modell med mycket väghållning på asfalt.... så jag har beställt en ny maskin som kommer till veckan ;D LÄNGTAR
De blev den dinlin för min del. åh visst är det kort register på den. men för min del så passar de ganska bra då jag mest kör skogskörning med mycket hårda inbromsningar och upp ax tycker d funkar bra. fast lägger man sig på en liten högre växel så går den bra på vridet
-
Vad roligt, det är huvudsaken att den passar dig, jag kan tänka mig att den är perfekt i skogen. Jag åker bara landsväg så den kändes inte riktigt som det jag är ute efter, vi får väl se om jag blir nöjd med min nya som jag få nästa vecka ;D
Jag var och testade en ny Dinli 450 i går och visst gick den bra men det var inte riktigt vad jag letar efter, den kändes för mycket offroad för min smak, och sen tyckte jag att det var väldigt dåligt register när man gasade, först hände det inget sen kom allt och sen dog det ut lika snabbt, men det är klart att det går att fixa med annat system, byte av box eller något, jag kan bara säga att det var en väldigt skillnad i drag på Königser 542 RR, den gick riktigt bra original ( Utan strypning så klart :) Den hade mycket mer bottenvrid och ett längre register. Men Om man hittar en Dinli för en bra peng så är det nog en kanon maskin, men jag vill ha en lägre modell med mycket väghållning på asfalt.... så jag har beställt en ny maskin som kommer till veckan ;D LÄNGTAR
De blev den dinlin för min del. åh visst är det kort register på den. men för min del så passar de ganska bra då jag mest kör skogskörning med mycket hårda inbromsningar och upp ax tycker d funkar bra. fast lägger man sig på en liten högre växel så går den bra på vridet
-
Vad roligt, det är huvudsaken att den passar dig, jag kan tänka mig att den är perfekt i skogen. Jag åker bara landsväg så den kändes inte riktigt som det jag är ute efter, vi får väl se om jag blir nöjd med min nya som jag få nästa vecka ;D
Jag var och testade en ny Dinli 450 i går och visst gick den bra men det var inte riktigt vad jag letar efter, den kändes för mycket offroad för min smak, och sen tyckte jag att det var väldigt dåligt register när man gasade, först hände det inget sen kom allt och sen dog det ut lika snabbt, men det är klart att det går att fixa med annat system, byte av box eller något, jag kan bara säga att det var en väldigt skillnad i drag på Königser 542 RR, den gick riktigt bra original ( Utan strypning så klart :) Den hade mycket mer bottenvrid och ett längre register. Men Om man hittar en Dinli för en bra peng så är det nog en kanon maskin, men jag vill ha en lägre modell med mycket väghållning på asfalt.... så jag har beställt en ny maskin som kommer till veckan ;D LÄNGTAR
De blev den dinlin för min del. åh visst är det kort register på den. men för min del så passar de ganska bra då jag mest kör skogskörning med mycket hårda inbromsningar och upp ax tycker d funkar bra. fast lägger man sig på en liten högre växel så går den bra på vridet
Va blev de för nått för dig då?