ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: NeoBoll skrivet 18 augusti 2009 kl. 23:25:37
-
Är det nån här inne som äger en sån eller har provat en?
Isåfall vad tycker ni om den? Jag har ju en Ltr450 nu, som jag gillar, men har blivit så sjukt sugen på en yfz-r
Har en på gång, men de är ju en del pengar det handlar om... :-\
-
Är också sugen på en sån.... smått sugen på en KTM 505 SX också men YFZ'an lockar mer :) ska köpa mig en omedelbums jag blir av med raptorn tänkte jag :headbang:
-
YFZ-R känns som en felparkering emot en 505sx....
Belive me....
-Been there,done that ;)
/N #60 505sx
-
jävla Nicklas... nu blev jag sugen på KTM igen... det går fram och tillbaka :help: hehe. Är YFZ'an så dålig? Jag får tag på den för 75.000kr mot KTM's 109.000kr skiljer ju ändå 34.000kr som jag kan köpa godis för till YFZ'an... Tänkte börja med...
Nerfbars
Styrdämpare
Killswitch
Sån där stor bulle på styret att köra käften i när det går dåligt
Front och Rear Bumber
Senare vid första kolvbyte antagligen handla 480cc Bigbore, 13.5 Kolv, Avgasrör och PC5..
Så är man väl kanske uppe i samma pengar och samma effekt? om inte mer :dntknow:
Nu vet jag inte kvalitén på grejerna men ingen av märkena gör väl skitsaker, Såg att det skiljde minimalt på längden iaf på dämparna. Yfz'an hade 0.2" längre slag på dämpare t.ex....
Men jag har inte kört någon av dom och hade ju helst provat bägge... men svårt :cry:
-
du ska väll köra freestyle??
! och en såndär kudde för styret är bara ivägen när du kör freestyle så den kommer du ändå ta av så fort du kör ramp och när man tagit bort den 2 ggr sen orkar man inte sätta dit den. (men visst hade den varit bra att ha ibland, mitt anskite ser bra ut än, men hjälmen har mycket skador) jaa killswitchen är jätte kul när man gör ett trick och quaden dör, WTF
köp de här om du ska köra freestyle
1st 450-400
1 st överdrivet högt styre, (jag ska nog köpa pastrana FMX end verkar enligt siffrorna vara de helt klart bästa fmx styret)
1st styrdämpare
obryt bara kopplings o bromshandtag, eller avbrutan orginal så dom är väldigt korta:P
nerfbars
sen bygger du om fotpinnarna så dom blir överdrivet stora
de är allt som behövs för freestyle!
skit i att ta ur så mycke kraft ur maskinerna narmasil, har du ändå ALDRIG någon nytta av, köp ett par riktigt bra dämpare o sätt dit istället för bigbore, kommer du ha mycket mer nytta av till all typ av körning
-
mjo jag vet allt det :) Den där kudden är väl inte ivägen för freestyle? eller ja kanske när du ska flänga över benen över styret men aldrig annars?.... Jag ska inte köpa en quad med utrustning för 100.000kr ENBART för freestyle därför att jag är inte ens i närheten så duktig som jag bör vara för det.... Huvudsakligen ska den gå på crossbana.... har tänkt börja tävla i värmlandsserien och allt annat som finns att erbjuda.
Ska dock köra freestyle samtidigt så får man se om 1 år eller 2 så kanske jag slutar med det ena och satsar max på det andra :dntknow:
Men att trimma motorn är inte i fokus precis... har lärt mig läxan på raptorn att effekt inte är någonting om man inte orkar hantera det under en längre stund. Så antagligen kommer det väl ett par Fox eller Öhlinare på före det.. glömde bara bort det i stridens hetta :) Vet inte vad ett set dämpare kan kosta från Elitnivå? Har sett några som byter framvagn på YFZ-R'en också. vet inte riktigt varför? mer longtravel kanske? ptja ease my mind. jag orkar inte forska längre för min hjärna smälter eftersom jag inte får nån hjuling nån gång :cry:
Och Killswitchen är väl bara att sätta i ett sånt clips fast utan snöre så ska den väl hålla sig i liv :)
Att byta upp till 480cc bigbore med kolv är för att det skiljer inte mycket alls från original grejerna... och då får man en sprillans ny cylinder :whip:
Största problemet jag har nu är fysiken, Det är så sjukt tråkigt att träna motion så det liknar ingenting... Har cyklat till jobbet 2 dagar i rad nu (3 mil enkel väg) och det är lite slitsamt med tanke på att jag jobbar 12-16 timmar om dagen.
På våran crossbana här hemma orkar jag max 5 varv med raptorn på fullt ös... sen måste jag börja lägga av lite för att inte köra vält. Den är kanske 500-600m lång eller nått sånt, extrem höjdskillnad på den och mycket pyramider :P
Och Nejdå! åka om kompisarna som åker customcyklar på bakhjulen måste jag ha effekt till, det är lika roligt varje gång :sunny: fast om det är värt det vetifan :DV
-
Största problemet jag har nu är fysiken, Det är så sjukt tråkigt att träna motion så det liknar ingenting... Har cyklat till jobbet 2 dagar i rad nu (3 mil enkel väg) och det är lite slitsamt med tanke på att jag jobbar 12-16 timmar om dagen.
På våran crossbana här hemma orkar jag max 5 varv med raptorn på fullt ös... sen måste jag börja lägga av lite för att inte köra vält. Den är kanske 500-600m lång eller nått sånt, extrem höjdskillnad på den och mycket pyramider :P
Jag fattar inte detta. Jag är ute och springer ca 2-4ggr i veckan och styrketränar hemma runt 2-3 ggr/v. Har nog sysslat med detta ett år mer eller mindre seriöst. När jag sprigner brukar det det bli minst 5.5km upp till 1.2mil i rätt hyffsat tempo, mellan 75% av maxpuls och up till 95%. När jag kör quad pallar jag 5-10minuter sen håller jag på att dö. Anser att jag har rätt bra kondis annars och springer ifrån alla (änsålänge) jag vatt ute med. Men hur kommer det sig att jag itne pallar ett skit när det gäller quads?
-
Pratade med en kille som tävlat mycket med cross och han sa att styrketräning och "vanlig" styrketräning inte riktigt funkar, utan att man ska så säga"endurance träna" altså istället för att ta en hantel på 20kg och köra den 10ggr så skulle man ta en på kanske 5-10kg och köra den 50ggr... Man blir inte stark som en björn av det men man blir uthållig.
Har en kompis som styrketränar och han är stor som ett hus och stark som en björn... men han orkar inte mycket längre än mig :dntknow: