ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Elin skrivet 17 augusti 2009 kl. 21:55:37
-
Hej!
Någon mer än jag som råkat ut för att raptorn skurit?
Gjorde 550 mila service och bytte allt man ska själv hemma.
Turen efteråt på 14 mil kom man och tuta på som "vanligt" och mitt i allt smäller det bara till i motorn och låter förjäkligt...! Den skar den jäveln! Olja och allt fanns så det var inget med de iaf.
Blev bogserad 4 mil, 4 mil svärandes...!
Har inte haft ork/lust/tid att skruva isär motorn än men ska väl börja me de snart...skitkul...!
Tyvärr har garantitiden gått ut menmen så typiskt...
Sen en till sak är det vanligt att man måste byta ut dreven och kedjan efter dom milen? Gjorde det samtidigt som servicen nämligen...Nä fyfan trodde det var mer kvalitè för dom pengarna (är skött som mitt lilla barn och alltid servad och inlämnad och allt)...Men man lyckas alltid drabbas av all skit...suck!
/En mindre nöjd Yamaha-ägare...
-
En tanke satte du olje filtret åt rätt håll? vänder man det fel så får den ingen olja
-
Hej Elin,
Fy Fan va tråkit med motorras. Att få ett ras efter 550 mil låter ju inte som Yamaha, framförallt inte på 350:n. Den motorn har ju vart med sen älven brann......
Har själv en Raptor 350-06 som har c:a 900 mil på mätarn och som servas var 250:e mil, har inte haft några som helst problem med den motorn. Skall jag va ärlig så får du nog svårt att hitta många som haft ras efter så kort tid. Du måste informera här på forumet när du rivit isär och kollat vad som hänt, ska bli intressant.
När det gäller drev och kedja så vet jag inte hur ofta man bör byta. Jag har ännu ej bytt på min maskin och jag tycker det ser hyfsat fräscht ut fortfarande. (Hoppsan, nu ljög jag, jag har bytt drev. Framdrevet är bytt vid c:a 150 mil. Då hade jag varvat sönder stora delar av min kropp så jag drevade upp till 15 T istället för org.13 T). När det gäller slitage på drev och kedja så spelar "miljön" en stor roll. Jag kör sällan i t.ex. grus-/sandgropar som jag tror sliter styggt på drev/kedja.
Lycka till med motorn.
// L.A.
-
En tanke satte du olje filtret åt rätt håll? vänder man det fel så får den ingen olja
Jorå satte tillbaka det nya som det förra var så det är det nog inte heller som kan vara problemet.
Nåja jag börjar vara van att ha otur med allt jag köper så...trist men sant.
Men får den ingen olja så ska man nog inte heller kunna köra 10 mil eller hur :P? Borde skära före tycker man.
Nåväl kommer tillbaka när jag sett vad felet är, låter dock som att vevstaken eller kolven är rejält paj :(....! Huja!
-
Lider med dig Elin, min 350 går som ett spjut fortfarande även om den fått mindre kärlek än vad den kanske borde. Drev och kedja slits ju naturligtvis lite olika men 550 mil är nog inte helt onormalt.
Hoppas att det blir en kort konvalesens för motorn och att Ni snart är ute och fräser runt igen ()p
-
Ja man hoppas den kommer leva snart nog, har dock inte tid alls att skruva nu (har den nere hos killen i hans garage 63 mil bort :P)...