ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Moonken skrivet 5 augusti 2009 kl. 22:40:14
-
Ja då va d en liten fråga igen angående munstycke i förgasaren jag vet att det finns massor med trådar angående detta o har läst igenom dom flesta men hittar väl inget som stämmer in på min just precis.
Jo jag har märkt när man ligger typ o kör jämngas ( börjar vid ganska låghastighet redan ) så typ sackar den lite svagt men så fort jag lägger på lite choke så går den kanon, jag förstår att detta måste vara att den är felbestyckad och eftersom jag inte haft maskinen från början så vet jag ju inte hur killen innan bestyckat eller inte bestyckat den.
LTZ:n har väl inga modds på sig mer än borttagna strypningar men orginaldämpare och luft.f.lock sitter på.
så nu undrar jag om någon vet vad jag ska ha för munstycke i . tck på förhand mvh/ The Moonk
-
kolla vad det sitter på nu. orginal har jag för mig att det ska sitta 130, så jag tror då att du ska kunna köra på 150 djet
-
Tack då ska jag kolla detta när jag har lust o tid, för nu vill man ju bara köra så får ev bli till hösten vet inte riktigt hur lång tid d kan ta o "riva ner" förgasaren.
-
melaln ½ timme till tre i värsta fall.. beroende på hur van å skruva med maskinen du är..
-
skruvvana har jag ju eftersom jag är bilmek till yrket, men inte skruvat förgasare på just ltz men har haft ett gäng andra och d har varit olika bökigt att få loss eller komma åt förgasare , men men så brått är det inte utan kan ta d efter sommaren eller så.
-
Du byter munstycke på 10min....
Lossa den bara helt från gummina och vrid den så du kommer åt under.
Passa även på att byta ut skruvarna till insex när du är igång så är det ingen
risk att du drar sönder dom nästa gång du ska öppna koppen.
Sen bestyckningen är ganska individuellt mellan hojjar.
Med originalavgas så gick min bäst med 135 main 27,5 lågfart locket på och med snorkel borta.
-
Nu är jag igång med byta munstycke tog dock bort hela förgasaren för att kunna jobba på ett smidigt o rent sätt.
men som det verkar så tycker jag att d står att jag har 130 Munstycke på main och 60 lågfart?? kan det verkligen stämma?
(http://forumbilder.se/images/e61200980546Pa506.jpg) (http://forumbilder.se)
-
Känns konstigt om d nu är 60 på lågfart, sen har jag nu läst att många tycker man kan köra med 130 main om man bara har borttagna strypningar, men som sagt när jag ligger på jämngas så "rycker" egentligen fel ord mer släpper den lite men håller jag ut choken lite så går den perfekt.
-
Tja! den det står 60 på är inte lågfarten! de tredje munstycket som man ser på bilden är lågfartsmunstycket. Jag tycker du ska gå upp på min 150 main och 27,5 på lågfart.
då tror jag att det blir en bra förbättring ()p jag har kört med 160 main och orginal system och det funkade bra.
-
tack ska prova detta, nja jag misstänkte att d kanske va fel munstycke men på d andra stod d ju inget o så va d ju en nål typ som choke munstycke på d 3:e som synd i bild :hmmm:
-
skruvade ur munstycket igen o såg att d va rätt, 22,5 va lågfarten så imorgon ska jag försöka få tag på nya