ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: NeoBoll skrivet 5 augusti 2009 kl. 22:01:25
-
Har ett par Hiper fälgar på gång, det är modellen med dubbla ringar, 8" sprillans nya, hemskickat och klart för ca 2800:- , vad skulle ni ha gjort? Kan fan inte bestämma mig!! :banghead:
-
priest gäller styck? bara bak? alla 4?..... Kolfiber? Aluminium? jag ska köpa mig ett par Kolfiber med dubbla beads så fort jag bytt hjuling :) yum yum!
-
priset är för två bakfälgar, kolfiber, tech3. Deras värsta... 8)
Får se vad som händer... har kanske ett par andra på gång....
-
får man fråga vart du hittat dom nånstans? :)
-
Hur blir hiper fälgarna vid lite "tuffare" körning? T.ex. om de blir kant stötta?
-
det fina med hiper är ju att du kan byta bara ringen om dom blir kantstötta :DV
-
2800 för 2 hiper bakfälgar passande ltr...inget att tveka på köp direkt och ångrar du dig så lägg dom på hyllan vänta 2 månader så köper jag dom av dig för 3000 :whip:
-
Köp!
Grymt nöjd med mina men tyvärr används dom inte så ofta. :cry:
(http://i131.photobucket.com/albums/p302/imnasole/41816L.jpg)
Gammal bild från tiden när man trodde att man behövde lastrack...
-
Köp har fyra uppsättningar grymt nöjd
-
Jag slog till... :djump:
Nu ska jag bara hitta ett par framfälgar oxå, och då är frågan, 4+1 eller 3+2 offset, svårt val.
-
Det är ju som julafton varje dag nu... trillar in paket lite då och då. ;D
Idag skulle jag hämta ut mina stålomspunna bromsslangar, då låg mina hiperfälgar där oxå!!! :djump:
Dom är fiiina!! ()p
-
Bild bild! :djump:
-
Fy fan va gött, grattis. Satt och dregglade som fan över dem när jag skulle ha nya. Fick du special price eller e det för alla? Var köpte du och skickar dem som gåvas så man slipper tullen? Dollarn börjar bli lite lägre nu med så snart är det kanske dax
Take me to your dealer :)
-
Jag slog till... :djump:
Nu ska jag bara hitta ett par framfälgar oxå, och då är frågan, 4+1 eller 3+2 offset, svårt val.
Vad innebär det egentlgen? vad sitter på en Ltr från början? måste hubben bytas också isf?
-
första siffran är hur mkt det det breddar innåt från mitten av fälgen och den andra är hur mkt det breddar utåt.
Om du kör med 4+1 i offset så förlorar du ca 1" ibredd, men slipper en massa styrslag mm. Dom flesta verkar köra med 4+1 av dom man frågar.
Om du kör med 3+2, så vinner du istället ca 1", men den blir tydligen lite mer orolig och det blir värre slag i styret tex.
Normalt sett så är det väl ca 3.5+1.5 i offset ifram.
Man behöver inte byta hubb.
Det lutar åt att jag nog skaffar 4+1, det verkar enklast att få tag på, samt att det kan vara bra och ha om/ när man vill byta a-armar. ;)
Mina fälgar jag hittade nu kom från en kille i england, så det blev ingen tull eller dylikt.
Men letar nu framfälgar, dom lär jag ju få köpa i usa.
-
om du sätter på 4:1fälgar med orginal a armar, då blir äl fronten smalare än bak? kan inte se att de skulle var direkt bra för kör egenskaperna!
om/ när man vill byta a-armar.
men dock blir de väl bra om du tänker montera bredar aarmar sen :headbang: anntar att de blir långtravle armar å och isf kommer jag bli avundsjuk på din quad ;D
-
Tackar neo nu blev man lite klokare. Va det begagnade fälgar du köpte privat? annars får du gärna slänga upp namnet på företaget :)
-
Har ett par Hiper fälgar på gång, det är modellen med dubbla ringar, 8" sprillans nya, hemskickat och klart för ca 2800:- , vad skulle ni ha gjort? Kan fan inte bestämma mig!! :banghead:
Satsa hellre på ett par 9' bak ni som åker LTR..
Blir helt annan maskin om man går upp 1 strl på profilen fram & bak..
Inte för asfalt,men för all slags cross-åka iaf... :headbang:
Å sen kan man plocka med sig fälgarna när man byter hoj,t.ex yamma eller KTM...
Dom har dubbla bultmönster nuförtiden på bakfälgarna ()p
-
Windigo, det var privat, men han jobbar på en firma som säljer saker till quads, dom hade bara provmonterats.
Taz: Ja, man är ju sugen på att slänga på nåt annat, men ska jag vara ärlig så behöver jag nog det inte, men det är ju kul att hålla på. ;D
-
Kan ju bara tillägga att kolfiber fälgarna ska tåla 4ggr så mycket stryk som aluminium fälgarna. enligt hiper själva, så har dom högre stress nivå, altså om dom trycks ihop och blir ovala så kan dom tryckas ihop dubbelt så mycket mot alu fälgarna och sedan gå tillbaka till ursprungs storleken (dom fjädrar liksom) :sunny:
Jag vill också ha hiper :cry:
-
Har ett par Hiper fälgar på gång, det är modellen med dubbla ringar, 8" sprillans nya, hemskickat och klart för ca 2800:- , vad skulle ni ha gjort? Kan fan inte bestämma mig!! :banghead:
Satsa hellre på ett par 9' bak ni som åker LTR..
Blir helt annan maskin om man går upp 1 strl på profilen fram & bak..
Inte för asfalt,men för all slags cross-åka iaf... :headbang:
Å sen kan man plocka med sig fälgarna när man byter hoj,t.ex yamma eller KTM...
Dom har dubbla bultmönster nuförtiden på bakfälgarna ()p
Som jag ser det är 8 tums fälg med 18 däck det bästa för mx för att få mer fart och stabilitet i kurvor. Men sen om det är en väldigt spårig sandbana är det bättre med 20 så man inte åker på underredet. Jag bytte från 18 till 20 i vissa tillfällen är jag glad att ha dom ibland blir den väldigt tippig (hårdpackat) ()p
-
20' drar oftast mkt bättre än 18'
Å slagiga hårdbanor är 20' också ett + ...
Men som sagt,kurvorna får man attackera lite annorlunda ;)
/N
-
BURKAAA!!! ()p.....
-
Man ska ha trådlös gas och burka som passageraren i Sidovagn gör... då välter man inte :DV