ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Kmike skrivet 1 augusti 2009 kl. 21:52:35

Titel: Ostrypt cdi box - vilken skillnad blir det? + Lite funderingar
Skrivet av: Kmike skrivet 1 augusti 2009 kl. 21:52:35
Jag har en kawasaki KFX450R 2008 gatreggad (grön...viktigt) dvs RÅstrypt :cry:

NU har jag beställt en ny cdi box, kommer den då att vara som en ren 450 cross motor då? (2008) Bör man göra något mer som tex avgas, öppet luftfilter etc? Gasspärren är bortplockad. Tycker den är väldigt bluddrig på låga varv i dagsläget, försvinner det med nya boxen tro? Den kan även ta god tid på sig att starta ibland, blivit bättre o bättre men inte helt clean som man vill att nytt ska vara.

Nu blir den jävligt varm snabbt, grenröret lyser efter någon minut bara trots ej hård körning. Finns det någon bra avskärmning att skaffa så min stövel inte smälter och jag slipper "nyrakade" ben hela tiden.

Något tips på pheta bakblinkers då den ena gick i tusen bitar av okänd anledning. 
Titel: SV: Ostrypt cdi box - vilken skillnad blir det? + Lite funderingar
Skrivet av: pattho0 skrivet 2 augusti 2009 kl. 13:00:27
Jag tror inte att CDI-boxen gör så stor skillnad, oftast är den enda skillnaden att varvstoppet ligger högre eller inte finns på sk trimmboxar. Det ger antagligen större effekt att byta avgas och öppna upp lufttillförseln. Din maskin har ju insprutning som går att justera, har du provat med olika inställningar? Det är förmodligen den bästa och enklaste åtgärden.