ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Auspuff skrivet 29 juli 2009 kl. 16:10:54
-
Har en Dinli 450 som ska in på service snart. Det sitter ett wileyco system, annat filter och lite annat tjafs som inte är original.
Servicen ska antagligen göras på Denada. Bör jag sätta tillbaka originalgrejerna eller släpper dom igenom det på Denada? Vill inte att garantin försvinner :)
-
Den ska vara i det skick den såldes=orginal(det står i service boken men den har du väl inte orkat läst) :banghead:
-
Många ÅF tycker det är ok att köra ostrypt och ändå hålla garantin. De grejjorna du nämner är ju knappast något trim som skulle vara något att orda om i en garantisak. Det vore väl annat om du mekat på en egen turbo elr trimmat den med o porta topp elr annat riktigt motortrim. CDI box som höjer motorvarvet är ju något som de skulle kunna bråka om ifall motorn skulle explodera för dig, men annars ska det säkert inte vara några problem med ett annat avgas o luftfilter om de är ett bra filter.
Mvh Joe
-
Den ska vara i det skick den såldes=orginal(det står i service boken men den har du väl inte orkat läst) :banghead:
kompisen är ju ÅF själv, var en kille där och köpte sig en Kfv750, han ringde och hörde om han var nöjd med maskinen dagen efter. han svarade att han inte provkört ännu för han hade läst igenom hela instruktionsboken :whip:
Riktiga män läser inte instruktionsböcker! har ni aldrig handlat på IKEA med tjejen eller?? :DV
-
Har en Dinli 450 som ska in på service snart. Det sitter ett wileyco system, annat filter och lite annat tjafs som inte är original.
Servicen ska antagligen göras på Denada. Bör jag sätta tillbaka originalgrejerna eller släpper dom igenom det på Denada? Vill inte att garantin försvinner :)
Denada finns dom än? Jag beställde ett slipon av dom för 4 månader sen, det dök aldrig upp. jag både ringde och mailade flera gånger men inget svar. :whip:
-
Har en Dinli 450 som ska in på service snart. Det sitter ett wileyco system, annat filter och lite annat tjafs som inte är original.
Servicen ska antagligen göras på Denada. Bör jag sätta tillbaka originalgrejerna eller släpper dom igenom det på Denada? Vill inte att garantin försvinner :)
Denada finns dom än? Jag beställde ett slipon av dom för 4 månader sen, det dök aldrig upp. jag både ringde och mailade flera gånger men inget svar. :whip:
Hehe jo då jag fick svar på mina mail ganska snabbt :)
En grej till: Funderar på att återställa den delvis ändå. Avgas och luftfilter är ju lätt att byta men det sitter ett 180 munstycke i förgasaren tror jag och det har jag ingen aning om var det sitter eller hur jag byta till original. Kan motorn ta skada om jag kör med för fet bränsleblandning runt 8 mil i en i övrigt original maskin?
Finns inga dumma frågor, bara dumma svar eller vad är det dom säger :)
-
ok. men jag skulle nog akta mig för att betala nått i förskott till dom.jag kan inte tänka mig att det skulle kunna hända nått om du kör med för fet blandning.för mager blandning hade varit värre. :djump:
-
Hellre för fett än magert.
Men de kan väl inte ta mer än 30min att byta munstycke?... eller?
-
Det är jätte lätt..
lossa gaswiren vid styret (är enklare än att lossa på förgasaren) förgasaren sitter men en klamma + en klamma till luftfiltret bort med det sen kan du lirka ut förgasaren på vänster sida och lossa 4 skruvar i botten på förgasaren.
när du fort bort locket på undersidan av förgasaren ser du ett kopparrör med hål i i det röret sitter huvudmunstycket bara att skruva ur och i med orginal munstycket.
Lycka till. ()p
-
Jaha då fick man äntligen arslet ur vagnen och bytte tillbaka till original avgas och luftfilter.
Med min vanliga tur så blev det naturligtvis problem direkt :(
Vad kan det vara för fel när hjulingen går fint upp till 3-4k varv (finns ju ingen varvräknare så jag vet inte riktigt) men sen över det så börjar den bluddra och slutar helt svara på gasen/tappar kraft. Går fint vid jämn gas och låga varv dock.
Jag ska pröva att byta tillbaka till delarna som satt innan men att få lite tips här vore inte fel :)
-
Jaha då fick man äntligen arslet ur vagnen och bytte tillbaka till original avgas och luftfilter.
Med min vanliga tur så blev det naturligtvis problem direkt :(
Vad kan det vara för fel när hjulingen går fint upp till 3-4k varv (finns ju ingen varvräknare så jag vet inte riktigt) men sen över det så börjar den bluddra och slutar helt svara på gasen/tappar kraft. Går fint vid jämn gas och låga varv dock.
Jag ska pröva att byta tillbaka till delarna som satt innan men att få lite tips här vore inte fel :)
Garanterat fel bränsle blandning, Prova justera på bränsle skruven lite .... Har du bytt huvud munstycke ?
-
Jaha då fick man äntligen arslet ur vagnen och bytte tillbaka till original avgas och luftfilter.
Med min vanliga tur så blev det naturligtvis problem direkt :(
Vad kan det vara för fel när hjulingen går fint upp till 3-4k varv (finns ju ingen varvräknare så jag vet inte riktigt) men sen över det så börjar den bluddra och slutar helt svara på gasen/tappar kraft. Går fint vid jämn gas och låga varv dock.
Jag ska pröva att byta tillbaka till delarna som satt innan men att få lite tips här vore inte fel :)
Garanterat fel bränsle blandning, Prova justera på bränsle skruven lite .... Har du bytt huvud munstycke ?
Då jag i princip har tummen mitt i handen så har jag inte bytt huvudmunstycket. Sitter fortfarande 180 i nu men det kanske är för stort. Hursomhelst så ska jag åka och byta tillbaka till wileyco avgas och luftfilter och pröva igen.
En sak till, jag såg i din wileyco-tråd att du bara fäst dämparen med en skruv istället för två. Jag "råkade" dra sönder gängorna i fästet som sitter närmast motorn och tänkte köra samma som du. Funkar det bra? Sitter det fast fortfarande? :)
-
Har en Dinli 450 som ska in på service snart. Det sitter ett wileyco system, annat filter och lite annat tjafs som inte är original.
Servicen ska antagligen göras på Denada. Bör jag sätta tillbaka originalgrejerna eller släpper dom igenom det på Denada? Vill inte att garantin försvinner :)
Denada finns dom än? Jag beställde ett slipon av dom för 4 månader sen, det dök aldrig upp. jag både ringde och mailade flera gånger men inget svar. :whip:
Ja, man kan undra, jag gjorde en beställning för en månad sen, har säkert ringt 35 ggr och kanske dom svarat 5 ggr av dom, 10 mail och 2 svar, uruselt tycker :knupple:
-
Bytte tillbaka till trimgrejerna och nu går den bra igen.. Får väl åka in och serva den som den är. :(
-
Borde inte va nå problem med garantin då de flesta åf säljer avgassystem mm och i vissa fall även monterar dit skiten men ring dit å fråga vad dom har för policy där du köpt hjulingen å då vet du ju själv vad du behöver göra innan du lämnar in den eller hur!!!! :dntknow: