ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: Tripod skrivet 12 juli 2009 kl. 20:18:12
-
Jag skulle vilja dreva min Outlaw för lite högre toppfart men hittar inga drev till den. Nu sitter det ett drev med 14 tänder och det verkar finnas 15 tänders drev till Predator. Visst är det samma motor å då borde ju ett sånt passa?? Sen är det ju väldigt trångt runt kedjeskyddet...
-
15 drev går fint o ha ()p har det på min
-
Ok va bra! Märktes det nån skillnad på varven eller är en kugg för lite? Skulle gärna ha en växel till på vägen!
-
Tycker att den inte riktigt varvar ut på 5an. Men jag har ju bara tagit pluggen vid förgasaren. Finns det någon plugg till?
-
Ok! Min gick i varvstoppen hur lätt som helst org. drevad. Då visade mätaren 120. Nu med 15 framdrev gör den drygt 125 innan varvstoppen slår till. Kan hålla med om att det går lite tyngre men knappt märkbart. Jag har kn filter å nån strypbricka borttagen + en plugg i avgasröret. Vet inte om det är nåt mer. Har kollat hastighetsmätaren mot gps och den visar ca 2 km/t för fort.
-
Hårde att det fanns en plugg i avgassystemet. kanske skulle kolla upp den. Sitter den mellan röret och dämparen?
-
Den sitter intill skarven bakom värmeskyddet (inte under värmeskyddet...)! Borras bort. :)
-
Vad gäller egentligen vid besiktning? Måste man sätta tillbaka brickan & "pluggen" ?
-
Får väl spärra gasen på nått vis och pilla in lite stålull i ljuddämparen så den inte låter så mycket... ()p
-
Hittade det här drevet. Kan det vara ett 16-tänders??? I såna fall borde det ju vara intressant för både Polaris och Dinli ägare som kör mycket landsväg. Någon som vet något om detta???
http://www.loeffler-quads.de/catalog/ritzel-z16-vorne-quad-polaris-predator-p-3600.html?osCsid=87e7ec34a0959ce479a8e056d1de4c60