ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: tobias.j79 skrivet 7 juli 2009 kl. 17:36:29
-
hej har lite strul med min atv den startar å går fint när den e kall men redan efter några minuter dör den oljekylfläkten går för fullt men så fort den stannar går den att starta igen men stannar snnart igen har kollat å bensin får den å laddar 13.6volt finns d någon som vet va felet kan vara??mvh nybörjaren
-
Vad händer om du använder choken går den lika eller blir det annorlunda. Kan du gasa den som den ska innan den dör, vad händer.
Vart har du kollat bensin flödet från. Kolla så avluftningen till tanken funkar som det ska.
-
Som sagt på ett annat forum....skit i tanken?
Desto varmare han blir desto mer soppa kräver han i flottörhuset och har han inte fri väg för soppan så räcker den inte till...
Kall vätska expanderar vid värme som känt är!
Stannar du en stund hinner han ju fylla flottörhuset och således är det inga problem att starta men du stannar ju när flottörhuset är tomt? Köp nya slangar (6 mm), skippa kranen och sätt på ett rengöringsbart bensinfilter. (typ Feltema). Vill du inte skippa kranen så borra up den 2mm, prova med olika borr så fixar du det genom uteslutningsmetoden.
Knasaren kan aldrig få för mycket soppa genom slangarna utan det är flottören som har sista ordet såvida du inte kör konstant på bakhjulen i 90 graders vinkel vilket jag tvivlar på... :)
-
Kan ju vara att det är för litet huvud munstycke i förgasaren också.
Så där hade min bror på sin Bashan 200.Den gick fint på vintern och när det var varmt på sommaren så stannade den.Stog några minuter och sen var det bara att starta och köra vidare.
-
ok tack för svaren tänkte oxå på soppa slangarna sitter nämligen ett genomskinligt filter på den som inte är helt fullt med soppa är bara knappt en tredjedel sås i d såg jag så beställde 1m 6 riktigt soppaslang ska även korta ner slangen lite då dom e onödigt långa såg även när jag börja kolla lite nogrannare att insugningsgummit hade expanderat av all värme så förgasaren satt knappt fast bara kände lite på förgasaren så fick jag den i näven=( finns d bättre insugningsgummi att köpa till denna modell eller måste jag lköpa ett lika dåligt orginal?? hoppas nån har meckat me dessa saker =) mvh
-
På min 300 stängde flottörhuset för tidigt.
Fick böja armen som trycker in nålen lite men inte för mkt så den börjar flöda.
-
när jag börja kolla lite nogrannare att insugningsgummit hade expanderat av all värme så förgasaren satt knappt fast bara kände lite på förgasaren så fick jag den i näven=( finns d bättre insugningsgummi att köpa till denna modell eller måste jag lköpa ett lika dåligt orginal?? hoppas nån har meckat me dessa saker =) mvh
Du kan ta och slänga bort den klämman som håller förgasaren vid insugsgummit och köpa en riktig slangklämma och montera som du kan dra åt. Obs inte för mycket då spricker gummit bara.
Kolla så även inte gummit är trasig gör en undersökning av det.
Har du öppet luftfilter utan att justera bränslemängden något så är din tid begränsad. Kolla hur tändstiftet ser ut, det ska va pepparkaks färg på det.
Hänger förgasaren i insugsgummit bara, så måste du få till en upphägning annars kommer det att bryta av gummit.