ATVForum, allt om fyrhjulingar

Köp och Sälj => Säljes => Ämnet startat av: manneman skrivet 23 juni 2009 kl. 22:43:18

Titel: Unik BADBOY till salu!!!
Skrivet av: manneman skrivet 23 juni 2009 kl. 22:43:18
Originalet...
(http://img134.imageshack.us/img134/8603/57192129.th.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1xJj1A)

Det enda exemplaret!
(http://www.postimage.org/gxGWgcA.jpg) (http://www.postimage.org/)

Sveriges grymmaste Badboy!

Nu ska den säljas till förmån för ny projekt!

Denna maskin kan du inte jämföra med resten av skräpet som säljs då denna är totalt omrekonstruerad.

...Men i sanning så säljs maskinen i sitt original på både ÖB och Citygross...

Det som är original på den här maskinen har jag faktiskt ingen aning om!
ALLT ÄR BYTT!...hmm förgasaren är faktiskt en kopia...  ;D
Väghållningen på denna är som på en gokart och toppfarten med nuvarande uppsättning cirka 85 km/h och med medföljande bakdrev bör den öka till 100 km/h.

Jag har även en trimkam och möjlighet att låta flödesporta den samt sätta i en Mikuni VM 32 Flatslide förgasare vilket ger den några hästar till, stärker mellanregistret betydligt och ökar toppfarten med 30+ km/h.
Jag förmedlar gärna denna tjänst! Räkna med 2500:- för detta, men det bör det vara väl värt!

Allt är som sagt bytt eller ombyggt vad gäller ALLA väghållningsdetaljer. ALLA Lager kommer ifrån SKF.
Bussningarna i A-armarna kommer ifrån Radical sportscars ( http://www.radicalmotorsport.se )
Det sitter rejäla Bronsbussningar anpassade för maskinen i svingen från Yamaha RD 500 LC.
P-ändar från Mercedes W123. A-armarna är omkonstruerade och hela geometrin på maskinen ändrad och utprovad rejält.

Maskinen har en markfrigång på 9 cm, bredd 127 cm, låg utväxling, effektblås, filter, rätt bestyckad, Kitaco högeffektständspole + hatt samt kablage och rotorkit direktimporterat från Japan via ebay.(Sitter original på Honda CRF 250- 4375:- SKR) och lämnar tillräckligt med effekt för att ligga och leka med maskiner som har flera hundra kubik mer och framförallt är minst 50.000 kronor dyrare än vad en normal Badboy kostar begagnad!
Vartenda lager är bytt i motorn! Rubbet!!!

En dyrare maskin hänger INTE med när det svänger på denna maskin med ALLA 4 hjul i backen med full kontakt...knappt jag gör det själv hur hårt jag än burkar... :lol:

Fjädringsgången ligger på 4-5 cm så det är inget för skogen men grusvägar forcerar den utan problem vilket har bevisats.

Stag för s k gokartsidor har svetsats dit och försetts med gokartlådor från Caroli carting i Bjuv.

Fastace 260mm stötdämpare bak + sänkningsvinklar, sitter givet även en sänkningssats fram, totalt är maskinen sänkt 27 cm från originalet.
Framdämparna är de facto original och funkar utan problem eftersom det gärna ska vara lite mjukare fram för att styra in bättre i kurvorna.

Dock går det att justera maskinen på 10 minuter för att anpassa den för terrängkörning, minuset är att de mönstrade slicksen måste bytas ut om man vill idka terrängkörning...

Bromssystemet är separerat likt en MC och bromsok och belägg är samma som till Dinli 450 SS LE. Det behöver dock luftas och få en annan skiva bak eftersom denna slog sig vid ett haveri då systemet verkade enbart på fotbromsen. Keramiska sintrade belägg medföljer runtom!

Titta på bilderna och jag tror du har hittat det perfekta lekfordonet som dessutom är gatreggat och kostar 118 kronor i halvförsäkring per månad!

Att dra ur denna på en större gokartbana kan bara göras på ett sätt-BURKA HÅRT OCH GE FULL GAS!

Välhållen, ompysslad och välservad. Det negativa med den är att soppan tenderar att gå åt även om den bara tar 0,3-0,4 L/100 km.  8O
Och maskinen har i dagsläget gått 350 mil+ med endast en justering av ett styrstag 2 ggr pga att jag dragit sönder gängorna på stången (Tillhör Peugeot 205 och kommer från Biltema, ca 150 pix för ett nytt)
Bor du i skåne kan du fråga de flesta fyrhjulingsåkare om denna hoj då alla känner till den!

Själv skruvade jag i dåvarande HK Racing i Halmstad var vi tävlade med Radical i STCC och Svenska RS klassen 2002-2005 (Förarna Dennis Ekström och Hans Karinen samt Philip Stewart från Australiska Formel 3000 serien som gjorde gästspel) Bl a 2005 var vi med och utvecklade en prototyp i Tyska GT-eins serien http://www.gt-eins.de/Berichte2005/Prototypen/scc13.html (andra bilen uppifrån,med rosa inslag)

Sagt med det så är det väl mest att jag har hyfsad koll på geometri och inställningar... Om inget annat så satte vi ett inofficiellt banrekord på Ring Knutstorp 2004 med 58,663 min. ...Ooh the days :D

Hojen är även välkänd på ett flertal fyrhjulingsforum i landet var jag själv driver ett, tillägnat Kinamaskiner http://www.badboy.forum24.se

Bygget har gått lös på mer tusenlappar än jag vågar fundera på och räknat i timmar som är nerlagt så bör det röra sig om ca 200 (jag har ingen aning..  :hmmm: den är din för ett bra bud!

Cash gäller och pengar i näven innan du provkör.

Nummer 5 : http://www.youtube.com/watch?v=95sE-htMiZU&feature=channel_page

I köpenhamn : http://www.youtube.com/watch?v=CnAEqJQeg3M
Titel: SV: Unik BADBOY till salu!!!
Skrivet av: manneman skrivet 4 juli 2009 kl. 16:37:05
Ingen sugen?
Ev byte offroad MC på förslag.
Titel: SV: Unik BADBOY till salu!!!
Skrivet av: mayhempredator skrivet 7 juli 2009 kl. 06:22:29
den skulle hetat Manne 200 goquad istället där är väl nästan ingen badboy kvar i den :rtfm:
Titel: SV: Unik BADBOY till salu!!!
Skrivet av: manneman skrivet 7 juli 2009 kl. 12:02:09
Nytt ok fram 300:-
Ny styrled 150:-
Ny skiva bak 239:-

Luftning: Gratis
Arbetstid: 2 timmar

Köp av ny eller beggad Badboy: 10-17000:-
Tillägg utrustning: 14000:- +
Arbete: Ca 200 timmar

Till samma salupris som vissa försöker sälja en orörd Badboy...

Bara en tanke.
Titel: SV: Unik BADBOY till salu!!!
Skrivet av: Pv544 skrivet 7 juli 2009 kl. 12:20:49
Jag antar att du tappat sugen att skruva med den, men om den ska säljas så är det ju lättare om den är klar för att åka. Och att köparen kan provköra ordentligt och känna att den funkar bra.
Du kan väl maskinen utan och innan, så då känns det ju lite synd att sälja den i lite "fixa själv" skick. Du borde väl rimligtvis kunna fixa den själv och sälja till ett något högre pris.
Bara min tanke, och jag är inte intresserad av den.

Man har ju sett många andra annonser, mest på bilar där det är ordentligt stora projekt som "nästan" är klara. Riktigt svårt att få ut rätt pengar för något som man inte ens kan provköra ordentligt.

Men kul att läsa om dina modifikationer på den. Och lycka till med nästa projekt! Fyrhjuling?
Titel: SV: Unik BADBOY till salu!!!
Skrivet av: manneman skrivet 7 juli 2009 kl. 12:30:28
Ne tappa sugen att skruva gör jag nog inte då det är en del av min grej så det är inte därför jag säljer utan jag vill helt enkelt bara ha loss cash inför nästa projekt som handlar om en 2 hjuling.

Närmare bestämt en Suzuki DR 800 med 29 liters tank som ska ta mig till Nordkap i September, en nätt liten sträcka på 543 mil totalt!

Ny fyrhjuling får snällt vänta till nästa år, men att det blir en ny nästa år är det ingen tvekan om.
Titel: SV: Unik BADBOY till salu!!!
Skrivet av: Rickard Marklund skrivet 8 juli 2009 kl. 07:44:52
Har raderat Eatv:s överflödiga kommentarer, och kommentarerna på hans kommentarer.
Hoppas det löser sig med försäljningen Manneman.

/Rickard
Titel: SV: Unik BADBOY till salu!!!
Skrivet av: manneman skrivet 10 juli 2009 kl. 00:19:31
Tack Rickard.
Titel: SV: Unik BADBOY till salu!!!
Skrivet av: bad_baby skrivet 17 juli 2009 kl. 00:18:13
du har inte en fungerande kylare till en badboy ligandes va?
Titel: SV: Unik BADBOY till salu!!!
Skrivet av: manneman skrivet 26 juli 2009 kl. 17:05:13
*SÅLD*