ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => ATV-Projekt => Ämnet startat av: pattho0 skrivet 23 juni 2009 kl. 10:00:49

Titel: HJÄLP! High Lifter ICM Power Pak Performance Module
Skrivet av: pattho0 skrivet 23 juni 2009 kl. 10:00:49
Jag har köpt en High Lifter ICM Power Pak. Det är en liten elektronikdosa som ställer om tändkurvan på V-twin maskiner från Kawa, Suzuki och Arctic Cat så att dem får upp till 20% mer effekt på låga varv. Problemet är att instruktionen för inkoppling (kabelfärgen) inte stämmer med min CDI-box. Dosan har tre kablar som ska kopplas in: En röd (till säkringsdosan - antar att den ska vara strömsatt när tändningen är på), en orange som ska kopplas till CDI-boxens rosa (Kawa) eller rosa-vita (Arctic Cat) och slutligen en svart som ska kopplas till CDI-boxens svart-gula (Kawa) eller svarta (Arctic Cat) kabel. Jag har en Kawasaki KFX700 men den har ingen rosa kabel till CDI-boxen. Är det någon av er som har monterat en sådan här och som kan beskriva vilken "funktion" som de olika kablarna ska kopplas till? Jag har ett kopplingsschema för KFX:en så vet jag bara vad t ex rosa kabel på Bruteforcens CDI går till så kan jag översätta det till min.

Titel: SV: HJÄLP! High Lifter ICM Power Pak Performance Module
Skrivet av: pattho0 skrivet 23 juni 2009 kl. 20:58:02
Nu har jag fått svar på min fråga i det utmärkta forumet kawieriders.com. Den passar till alla V-twin maskiner från kawa, Suzuki och Arctic Cat UTOM till KFX700 :cry: Det beror på att den nedtrimning från fabrik som finns på alla dem 4x4 maskinerna inte finns på KFX:en ()p Så nu förstår jag varför den envisas med att gå upp på bakhjulen så fort man gasar på :lol:

Är det någon som vill köpa den så har jag en annons ute på blocket. Ny i obruten förpackning. Kan säkert glädja någon bruteforce ägare...