ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Darkman skrivet 9 juni 2009 kl. 18:39:58
-
Någon som känner till denna sida, http://www.gooffroad.se/ E´ det säkert att handla från dom. :dntknow: Tänkte köpa Hasplåtssats till min Can-Am 650 max, visst lite dyrt men ser ut att skydda lite mer än Ricochets Hasplåt set.
-
Är säkert safe eju bara ta postförskott :) :).......Tycker det luktar lite gamla Funride snubbar om den sidan.......jag har säkert fel va en ren gissning...
-
Jag köpte mina Razr däck från honom, var inga problem alls, trevlig kille, men jag åkte och hämtade dom hemma hos honom istället.
Orkade inte vänta på posten. :-)
-
Är säkert safe eju bara ta postförskott :) :).......Tycker det luktar lite gamla Funride snubbar om den sidan.......jag har säkert fel va en ren gissning...
()p huvudet på spiken...
-
Ja det är åtminstone samme person som står bakom domänerna.
Lägger inga övriga värderingar i det dock.
-
Köpt hela min hjuling inkl alla tillbehör hos honom :headbang:
Inga problem !!
-
Gooffroad är trevliga och kunniga.
Men... det är en sak om du hämtar prylarna själv
där. Men beställa hem funkar mindre bra!
Har beställt grejer flera gånger som aldrig kommer fram
om dom nu är skickade alls.
Nåja :) annars nöjd.
-
Vadå, är Go Offroad "nya" Funride?
-
känns ju tryggt att dom är igång igen............. blev fyra tusen fattigare senaste gången jag skulle handla av funride..... hoppas dom får lägga ner nya shoppen oxå....... men då inte blåsa folk på pengar :banghead:
-
Blåsa folk på pengar du är väll inte så jävla naiv så du tror dom gör det med flit heller vad får man då för rykte. Du vet väll ingeting om att driva företag. Dom gick i konkurs för att folk inte betalar för sig försök att bedriva en renodlad atvbutik i detta lilla land inte lätt när många gör sina egna lösningar på tillbehör tex. snorklar av avloppsrör hasplåtar som man kneker själv va ska man då leva av. om du nu blev blåst vänd dig till konkursförvaltaren istället för att sprida en massa skitsnack.
-
Om Du nu representerar företaget ifråga så hjälper du inte deras sak!!!
-
Gooffroad är trevliga och kunniga.
Men... det är en sak om du hämtar prylarna själv
där. Men beställa hem funkar mindre bra!
Har beställt grejer flera gånger som aldrig kommer fram
om dom nu är skickade alls.
Nåja :) annars nöjd.
på deras hemsida står det att dom inte har någon besöksadress, endast webbutik enligt dom själva, vilka dom nu är för det står ju inte nå om vem/vilka som driver företaget :( skulle no inte förskottsbetala iaf, postförskott är ju en annan sak
-
snorklarna var billiga iallafall, det är väl bara bra om det kommer nya aktörer på tillbehörs marknaden, och om det nu är funride som försöker starta om så får man väl önska dem lycka till, ingen konkar frivilligt.... alla förtjänar en nystart
(inte pedofiler och våldtäktsmän, de kan dra åt helvete! )
-
självklart är det bra, dom har ju ett brett utbud på roliga tillbehör
-
men det är väll inte funride som startar upp i gen utan en av dom som hade funride men jag tycker inte att alla ska sitta här o spekulera utan jag tycker det är bättre att ägaren får säga sitt han finns ju här på forumet så han har ju nog inte missat detta inlägg.
-
Det är alltid trist att förlora pengar men som sagt ta reda på fakta innan man sprider en massa skit om andra.
PS.Glaaden rackar du ner på mina snorklar och hasplåtar? ;D. det var det värsta.
Lycka till på mudden!!
-
Ang. att så väldans många snickrar eget till sina maskiner beror väl på priserna antar jag, har ju själv en rostfri 3mm hasplåt ála Avesta Sheffield (Outokumpu) som jag sett till att få monterad till "självkostnadspris". Varför köpa nåt sämre för mkt dyrare? Klart Alla letar priser o väljer det som passar en bäst, om då Funride eller nån annan butik inte har ett utbud som passa Mig kanske man som Butik ska tänka till lite om Vad kunderna är villiga att betala! Hur många är det inte som handlar via Ebay?? Varför då isåf??
//Janne
Jag tänker bara kommentera detta :)
Varför tar vi butiker ut dom priser vi gör?
Ja, för att våra leverantörer tar ut dom priser som DOM gör.
För att fraktbolagen ta en hel del i fraktkostnader.
För att lokaler kostar flis.
Ja för att det finns en jävla massa tråkiga utgifter när man är företagare i detta land.
Man MÅSTE lägga på den vinsten man gör för annars så tjänar man inget på det. Tjänar man inget så är det bara o lägga ner....
Så enkelt är det...
Jag har full förståelse för hemsnickrandet, många grejer är ju för dyra helt enkelt. Men det är inte vi handlare som sätter det priset från start.
MVH / Benny :)
-
Ja som Trech uttalar sig så visst är det tråkigt, både för Dom o Oss konsumenter :( Alla vill vi ju tjäna/spara in våra pengar nån stans så det blir ju en omöjlig ekvation i slutändan, sen är det väl så att dom Mest seriösa blir kvar på marknaden o att dom som Inte har samma/lika kundpolicy gallras ganska snabbt ur (vilket är bra :) ). En Nöjd kund är en Återkommande Kund!
-
Handlade av gooffroad.se i september, gick väldigt snabbt och smidigt. Bra pris fick man också. Funride eller inte, jag är jävligt nöjd.
gooffroad ()p
-
Jag skulle gärna ha sett att vi får mer quad butiker här i sverige.
Men samtidigt älskar jag allt hemsnickrat man ser. Det är därfør svenskar är så kända i customvärlden før att vi inte bara køper "bolt on".
-
har lagt in en stadig beställning från dom nu i fredags.. återkommer när jag fått grejerna..
-
jag har köpt både däck och hasplåt samt lite annat av dom. och det funkade kanon och snabbt gick det. ()p :djump:
-
Jag önskar honom lycka till.. Har hört mycket bra om honom från min ÅF.. Alltid tråkigt när någon kursar men i detta fall är han värd en ny chans!!
-
Jag gillar Patrik på Go Offroad, inte bara som vän utan också som företagare. Han lever för ATV och har alltid massa kuliga grejjor på väg hem. Dessutom är han väldigt altiv på olika forum och delar gärna med sig av sina kunskaper.
Efter Funride som jag vet kostade honom också en del flis valde han att trots allt starta upp en ny verksamhet men denna gången med fokus på tillbehör.
Tyvärr är det ju så att de flesta tillbehör kommer från landet långt där borta och det blir ju som sagt dyrare att handla samma varor hemma som där borta. Transporter, försäkringar, lagerhållning, marknadsföring mm.
Jag har själv handlat en del prylar "over there" men också gjort mina misstag. DVS köpt varor jag sedan inte vill ha, fel variant, mm. För min del handlar jag hellre "tyvärr" lite dyrare men med garantier, returrätt , monteringstips mm.
Med respekt önskar jag honom lycka till ()p
-
Jag beställde en ramförstärkning från gooffroad.se, efter mer än två veckor och ett ifrågasättande mail fick jag höra något från dom! Varan som redan var betald vid beställningen skulle skickas omgående och det lovades även att en kompensation skulle följa med som tack för mitt tålamod.. Ytterligare två veckor dröjde och till slut så kom så min beställning. men kompensationen uteblev! är det bara jag som ser det som en förolämpning mot kunden och allmänt oseriöst? Nej i fortsättningen blir det att beställa så mycket man bara kan från staterna, då betalar man en tredjedel mindre än i sverige och grejerna blir levererade utan att man måste böna och be om det.
-
Jag beställde en ramförstärkning från gooffroad.se, efter mer än två veckor och ett ifrågasättande mail fick jag höra något från dom! Varan som redan var betald vid beställningen skulle skickas omgående och det lovades även att en kompensation skulle följa med som tack för mitt tålamod.. Ytterligare två veckor dröjde och till slut så kom så min beställning. men kompensationen uteblev! är det bara jag som ser det som en förolämpning mot kunden och allmänt oseriöst? Nej i fortsättningen blir det att beställa så mycket man bara kan från staterna, då betalar man en tredjedel mindre än i sverige och grejerna blir levererade utan att man måste böna och be om det.
Tråkigt att du har dåliga erfarenheter av Patrik på Gooffroad, han är en hyvens kille och har ställt upp på mej i ur och skur =)
Jag tycker du ska ringa till Patrik och snacka lite med honom och reda ut misstaget.
-
Ja det lät skumt, Patrik brukar ju vara kanon
-
Kan det vara sommar/semester som spökat, för det är inte likt GoOffroad, kontakta honom istället och red ut vad som gått fel för det är en hyvens kille som lever för ATV och UTV
-
Tror att jag pratar för de flesta aktiva Atv förare när jag säger att Gooffroad är en av de bästa i Sverige på Atv och tillbehör.
Jag personligen tycker att det bara är dumt att hänga ut nån som verkligen lever för Atv , i ett forum pga en sen leverans och en utebliven kompensation...
Det har ju fått vad du betalat för...
Jag tror knappast han hämtar grejerna i USA personligen, den sena leveransen beror väl på nåt han inte kunnat styra över själv.
RING istället ...
Tror knappast ditt inlägg här borgar för nån kompensation...
-
Tror att jag pratar för de flesta aktiva Atv förare när jag säger att Gooffroad är en av de bästa i Sverige på Atv och tillbehör.
Jag personligen tycker att det bara är dumt att hänga ut nån som verkligen lever för Atv , i ett forum pga en sen leverans och en utebliven kompensation...
Det har ju fått vad du betalat för...
Jag tror knappast han hämtar grejerna i USA personligen, den sena leveransen beror väl på nåt han inte kunnat styra över själv.
RING istället ...
Tror knappast ditt inlägg här borgar för nån kompensation...
Bra där
-
Har köpt grejor av Patrik för säkert 30 tusen sammanlagt. Allt har funkat kanon!!! Hjälm, däck, värmehandtag, däck med fälg som inte passade på min Arctic crap var bara att lämna tillbaka utan problem. Har aldrig träffat honom, men han verkar vara en kanon kille!! Det lär bli mer godis snart.Tack för bra service från Danne i Gävle.
-
Har bara bra erfarenheter av Patrik! ()p
Han har alltid varit kanon trevlig trots mina många dumma frågor :D
Det är väll bara att rannsaka sig själv, allt går inte alltid som man vill och
tänkt sig!
Jag kommer iallafall att fortsätta att handla....... Och fråga Patrik (gooffroad ) :)
-
Tror att jag pratar för de flesta aktiva Atv förare när jag säger att Gooffroad är en av de bästa i Sverige på Atv och tillbehör.
Jag personligen tycker att det bara är dumt att hänga ut nån som verkligen lever för Atv , i ett forum pga en sen leverans och en utebliven kompensation...
Det har ju fått vad du betalat för...
Jag tror knappast han hämtar grejerna i USA personligen, den sena leveransen beror väl på nåt han inte kunnat styra över själv.
RING istället ...
Tror knappast ditt inlägg här borgar för nån kompensation...
Kan bara instämma, bra där Pontus ()p
-
Jag känner varken Patrik eller någon annan på Go Offroad (om det finns fler), däremot är jag företagare och vet hur stressigt och fel det kan bli ibland när man både försöker ha semester OCH tillfredsställa kundernas behov.
Då och då blir det fel, och jag har nu kommit till den aktningsvärda åldern 46 år och har sedan ett antal år insett att man egentligen inte skall köpa något alls (utom glass) under semesterperioden om man inte kan acceptera att böna och be litegrann, och acceptera att det blir förseningar och t.o.m fel i hanteringen av ordrar, leveranser och kompensationer.
-
Knappast problem med Patrik, visst har han varit stressad någon gång ;) så jag tror det bara ramlat mellan stolarna... Ring... Skulle bli mycket förvånad om det inte löser sig efter att du har pratat med honom...
-
Patrik är det bästa som hänt branschen på länge. Han tar hela ATV grejjen ett steg längre genom att hela tiden försöka ta fram intressanta produkter. Plus att han lever ATV. Han jobbar dygnet runt med det här och kämpar som en besatt för att få det att rulla på. Den insats han gjorde för att rodda ihop träffen på BMK senaste helgen bevisar hans otvivelaktiga engagemang inom ATV. Det kanske var under all planering och roddande där han inte hann med servicenivån..?
Dannhj, 1 inlägg och det är klagomål. Var det verkligen en anledning till att skapa ett konto. Du kunde inte ha ringt honom och löst det på vanligt sätt? :-\
Gör om gör rätt. Regga ett nytt konto och skriv något kul istället.
-
Jag har också BARA BRA erfarenheter av GoOffroad!!!
Har iofs inte handlat så mycket där, men jag har mailat en massa "dumma frågor" och ALLTID fått svar!
T.o.m när han var i USA på mudnats hade jag mailkontakt med honom ett flertal gånger och fick alltid svar! ()p
-
Jag får erkänna att mitt inlägg var klumpigt skrivet. Skulle ha frågat om någon hade negativa intryck istället. Syftet var ju inte att hänga ut någon. Men med tanke på svaren så är det ju tydligt att jag vågar handla från go offroad fler gånger. Och nej, jag har inte registrerat mig enbart för att jag var missnöjd.
-
Någon som känner till denna sida, http://www.gooffroad.se/ E´ det säkert att handla från dom. :dntknow: Tänkte köpa Hasplåtssats till min Can-Am 650 max, visst lite dyrt men ser ut att skydda lite mer än Ricochets Hasplåt set.
Säkrare kan det inte bli ()p
Mvh: Eric
-
Jag har handlat av han en gång och det ångrar jag inte. Skulle köra Team Extreme Enduron i Villingsberg när jag upptäckte att remmen var skadad på min maskin. Fick lite lätt panik då det bara var fyra dagar kvar. Ringde Go Offroad och förklarade mitt problem. De hade inga remmar hemma men han fixade fram en rem personligen åt mig från Rindab, fast att de hade stängt för inventering! ()p :headbang: Fick remmen på posten så jag hann byta innan tävlingen. Det kallar jag GRYM service!!
Kommer defenitivt att handla där igen.
-
Jag har handlat av honom några ggr. Nu senast fick jag fel grejjer (semester) men som kompensatin fick jag det dyare kittet istället, till samma pris ()p :)
-
Jo det är perfekt att handla av Patrik,är jag i nacka och behöver grejer är det bara och ringa till honom, han ringer eller mailar Rindab och jag hämtar själv :djump: :djump: det spar mycket tid :headbang:
-
Nu har även jag insett att det verkar vara en riktig Klippa jag har att göra med, så jag ber om ursäkt om jag upprörde med mitt bittra inlägg :)
-
Ingen skada skedd, skål broder ()p