ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: allan skrivet 7 juni 2009 kl. 14:52:40
-
Hej, har ett förgasarlock utan klack som jag tänkte klämma dit.
Har inte rivit i maskinen tidigare och undrar om man kan byta det utan att ta loss förgasaren?
Vad behöver jag göra för att komma åt ?
Och är det värt besväret, ger det något märkbart mer effekt?
Mvh
a
-
Hej!!
Plocka plasten (svarta ) på hö sida,då kommer du åt att byta.
Bara 3 skruv och du behöver inte ta bort förgasaren.
Det gör stor skillnad, glöm inte att skruva ut spärr skruven på tum gasen :DV
Peter
-
Vad för spärrskruv? Finns det en styrpning där oxå?
-
Vad för spärrskruv? Finns det en styrpning där oxå?
Han menar den som sitter till tumgasen, gänga ut den så du kan gasa fullt o att inte skruven hindrar reglaget. Om du tänker ta bort skruven Helt så öppna locket o se efter så att det inte ligger nån mutter kvar som kan orsaka gashäng, annars räcker det med o enbart skruva ut den så pass att den inte toppar innan den gasar fullt.
Titta så förstår du vad jag menar :)
-
Undrar bara varför folk köper ett nytt lock utan spärrklack när det bara är att kapa/slipa ner den klack som är på originallocket??
-
Om man behöver återställa maskinen till Stryp/Orginal så är det svårt om man har varit o kapat i div delar ;)
-
Då skruvar man bara in skruven igen, så går den som strypt, bilprovningen öppnar inte förgasaren, de provkör bara. sen finns det lock att köpa lösa, de kostar dryga hundringen har jag för mig. =D
-
Då spelar det väl ingen roll om du köper en utan klack...