ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Träffar och evenemang => Ämnet startat av: STENE skrivet 20 februari 2006 kl. 11:58:48
-
Tjena !
Nu var det ett tag sedan jag, Johan_smc250 och RoadKill var ute på en lite tur. Tänkte att det var dax igen. Tycker vi träffas där vi såg sist = Jäst fabriken bakom Coop (gammla OBS) i Rotebro. Alla som vill haka är välkomna. Jag har inte en aning om vart vi åker denna gång. Kanske lite is racing på sjön som nu är plogad.. Jag tar med mig karta så bestämmer vi oss på plats.
Tid: Nu på torsdag kl 21:30 eller??
(http://quick.imgfree.net/images/18479.jpg) (http://www.imgfree.net)
-
Blir nog bra :)
-
jag följer också med...... äntligen lite åka med andra atv folk.... :lol:
-
Tjena !
Nu var det ett tag sedan jag, Johan_smc250 och RoadKill var ute på en lite tur. Tänkte att det var dax igen. Tycker vi träffas där vi såg sist = Jäst fabriken bakom Coop (gammla OBS) i Rotebro. Alla som vill haka är välkomna. Jag har inte en aning om vart vi åker denna gång. Kanske lite is racing på sjön som nu är plogad.. Jag tar med mig karta så bestämmer vi oss på plats.
Tid: Nu på torsdag kl 21:30 eller??
Om jag hinner få ihop hojen tills dess så är jag såklart på!
Har precis rivit ner den för att försöka fixa en spricka i plastbakskärmen.
Nån som har nåt bra tips förresten?
Hade tänkt försöka smälta ihop sprickan, men lim kanske är bättre?
/johan
-
Jag försökte limma min skäm men det gick åt h-vitte. Smälta tror jag är svårt. Det som kanske skulle kunna funka är att slipa baksida och sedan plasta den.. Men risken är att det blir för hårt och släpper/spricker igen. Så jag har inget bra förslag. Har du kollat med fyrhjuling vad det kan kosta att få en ny plast bit?
-
kanske kunde du limma samt lägga en gummiremsa under o sedan popnita eller så? inte så snyggt men det kanske håller bättre ett tag....
-
Enda sättet i stort sätt för att laga en spricka är att ta en lödpenna och dra i spåret......
Överflöd kan sen slipas med 800 papper vått.
-
Enda sättet i stort sätt för att laga en spricka är att ta en lödpenna och dra i spåret......
Överflöd kan sen slipas med 800 papper vått.
Ungefär så hade jag tänkt prova, fegar dock med undersidan först :)
Sen så spelar väl finishen inte så stor roll, hade nog tänkt byta skärm framöver, bara den håller ihop ett tag till.
tack för tipsen,
johan
-
Borra små hål på ömse sidor i plasten osså dra i hop
dyngan med buntband! :D
-
Den här gången är jag på!
-
Hur många blir vi i morgon? Har ni tankat bytt olja och laggt ett tjock lager immskydd på visiret?
-
Och vart skall vi åka? funtar på att slänga på kedjor eftersom min 2wd samt slitna däck inte tar mig så långt om vi drar en repa på snö och is.
-
Och vart skall vi åka? funtar på att slänga på kedjor eftersom min 2wd samt slitna däck inte tar mig så långt om vi drar en repa på snö och is.
Tjaba
Vet inte hur många vi blir...vi är 2 iaf från mej!
Kedjor? ska ru upp för skidbacken på framsidan :wink:
En sväng på norrviken o kanske en liten tur på järvafältet lr :?:
-
Och vart skall vi åka? funtar på att slänga på kedjor eftersom min 2wd samt slitna däck inte tar mig så långt om vi drar en repa på snö och is.
Tjaba
Vet inte hur många vi blir...vi är 2 iaf från mej!
Kedjor? ska ru upp för skidbacken på framsidan :wink:
En sväng på norrviken o kanske en liten tur på järvafältet lr :?:
Jag ska i alla fall med... måste få åka lite nu.. ses vi vid 21:30 vjd jästfabriken.? Järfvafältet låter bra......
Erik
-
Kul att du e på 8)
-
Och vart skall vi åka? funtar på att slänga på kedjor eftersom min 2wd samt slitna däck inte tar mig så långt om vi drar en repa på snö och is.
Sorry boys, jag kommer inte med ikväll.
Jag började rota i lite elgrejer samtidigt som jag hade "karossen" borta, ska bl.a. flytta in startreläet i batteriholken istället för under bakskärmen plus lite annat smått o gott.
Skärmsvetsningen gick dock rätt bra med lödpenna, det håller nog ihop.
/johan
-
Då var man tillbaka. Hoj jävlen strula lite men annanrs gick det ok. Var kallt som fan. Och jag tror inte att problemem berode på en is propp utan att tanklocket blev för tätt. Fanns säker en lite glipa men som snabbt tätades eftersom det var så kallt och fuktigt. So jag tror på under tryck i tanken var problemet.
-
Då var man tillbaka. Hoj jävlen strula lite men annanrs gick det ok. Var kallt som fan. Och jag tror inte att problemem berode på en is propp utan att tanklocket blev för tätt. Fanns säker en lite glipa men som snabbt tätades eftersom det var så kallt och fuktigt. So jag tror på under tryck i tanken var problemet.
I see,japp det kan det ha varit..extremt fuktigt va det 8O