ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Skötsel => Ämnet startat av: clabre skrivet 4 juni 2009 kl. 19:41:21
-
Bytte oljan på en kawasaki bayou från 1991.
hade varmkört den ett tag och tömde sen oljan. Då såg jag en hinna som la sig på oljan som hamnade på plåten jag hade under, den var lite benvit eller beigeaktig. Efter ett tag så försvann den. Vad var det och är det normalt. Fyllde nu på med castrol 10 40. Vet inte vad det var i den nu.
Någon som känner igen detta?
vad kör man för olja i diffarna? samma fram och bak på en äldre maskin antar jag men vilken sort och viskositet?
-
vatten i oljan kan den bli vit
-
Tömde du oljan direkt efter varmkörning? isf kan de väl vara "skum" om de försvann.... :dntknow:
-
oej.deva det nog.
Vad händer om man fyller lite för mycket olja så man ser att det är olja i hela fönstret
blir de för högt tryck typ eller?
Hur skadligt är det?
-
Hr du för mycket olja kan det bli för högt tryck och trycka ut tätningar. I axlarna ska det vara transmissions olja typ 80-w90 men kolla instruktionsboken.
-
Har du samtidigt vevhusventilation så lär den trycka ut oljan därigenom så då är det ingen fara på taket. Har man inte vevhusventilation bör man skaffa!