ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: MonsterJonte skrivet 30 maj 2009 kl. 16:41:32
-
Hallå där ute i Dinlivärlden!
Jag har precis införskaffat mig en Dinli 450 årsm. -07 och hämtade den igår.
Jag stötte dock på mitt första problem idag då jag låg och krypkörde längs en stenig stig. En röd lampa tändes....hmmm..... Jag märkte rätt snabbt att den blivit varm och den kokade. Bara sptutade ur glykol ur slangen från behållaren.
Verkar som fläkten inte ville gå igång för mig. Den snurrade kanske 1 varv i minuten. Knappt så det syntes.
Tänkte höra om detta är vanligt problem.
Jag köpte denna maskin begagnad från en firma så jag ska självklart ta kontakt med dom på måndag för att se om dom kan ordna detta åt mig. Men det vore kul och veta om detta är ett vanligt problem.
MVH en nybliven Dinli ägare!
-
Min fläkt har heller aldrig gått igång, men kollade om den funka genom att hålla ihop kablarna, och den snurra som fan! ()p Har däremot aldrig fått den att koka! ;)
-
tjo
min kokade förra veckan.. fläkten gick inte igång... jag testade o drog en kabel från + på batteriet till fläkten för att se om den funkade, vilket den gjorde.. nästa steg va att kolla upp så inte givarn på kylarn va sönder.. vilket den va.. ???..
pröva att koppla bort sladdarna från givarn o koppla ihop dom med varandra.. snurra fläkten då så e troligtvis givarn sönder.. du kan också mäta upp motståndet på givarn med ett instrument.. givarn kostar typ 280kr... bytte min och nu funkar det perfekt :lol:
-
Jag får tacka för dom snabba svaren!
Jag gjorde som du sa och kopplade ihop kablarna som går till givaren och då snurrade fläkten. Så det blir ett telefonsamtal till firman som sålde maskinen imorgon och hoppas dom är snälla nog att ge mig en ny givare ()p
-
Gött :).. sen är det bara att ge järnet igen :headbang:
-
Ja o hoppas att inget tog skada vid överhettningen typ topp eller packning :o
-
det märks nog... kolla så att inte något vatten försvinner bara :headbang:
-
Har haft samma problem...givarn.Har en sprillans ny till salu om du behöver :headbang:
-
Jag har då inte märkt något som tagit skada efter händelsen. Jag hade lyckligtvis med mig en vattenflaska så jag kunde fylla på med ny vätska i systemet direkt efter.
Jag har bara kört landsväg utan att varva ur den eller köra alltför hårt efter detta och jag har inte märkt att det försvunnit någon vätska ur systemet.
Jag har starka funderingar på att dra kablar från givaren till en liten switch som man gömmer någonstans uppe vid styret så man kan starta fläkten manuellt då man vet att maskinen är varm. Den lär ju bli varm några fler gånger :)
-
Bara man inte glömmer att slå på den.Brukar ju kunna bli så annars :headbang:
-
Jag har då inte märkt något som tagit skada efter händelsen. Jag hade lyckligtvis med mig en vattenflaska så jag kunde fylla på med ny vätska i systemet direkt efter.
Jag har bara kört landsväg utan att varva ur den eller köra alltför hårt efter detta och jag har inte märkt att det försvunnit någon vätska ur systemet.
Jag har starka funderingar på att dra kablar från givaren till en liten switch som man gömmer någonstans uppe vid styret så man kan starta fläkten manuellt då man vet att maskinen är varm. Den lär ju bli varm några fler gånger :)
Det är God idé att ha en brytare så att man manuellt kna slå på den. framför allt bra att ha det när man har kört hårt o stängt av. då slår man på den o låter fläkten gå i några min o kyla lite extra!
kör så på min RS4 ska mecka till det på Raptorn med =)
-
varför inte med ett relä så att den både slår igång av termostaten SAMT att föraren kan styra det manuellt?