ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: *Anton* skrivet 14 maj 2009 kl. 17:57:29
-
Japp... nu vill jag ha en ny Quad... så jag har tittat under en lång tid.... kom fram till att jag vill ha en Ltz 400 eller Predator 500..
Jag kommer köra mycket grusväg men även lite lättare skogvägar... helst ska den inte låta allt för högt, men det går alltid och fixa i värsta fall.
För- Nackdelar?
Service?
Hållbarhet?
Reservdelar?
Om man köper en 2006 eller senare av Ltz så får man ju Gas-dämparna på... e det värt o lägga dom extra kronorna för en -06 eller nyare?
Säg vad du tycker!
E detta nått o ha?
http://www.blocket.se/stockholm/Ltz_400_20477252.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/gavleborg/Polaris_predator_500_21591563.htm?ca=11&w=3
Maxpris 35 000:-
/Anton
-
:djump: :help: :help: :help:
-
De är ganska likvärda med kvalité och sånt, serva måste man göra på alla maskiner ;)
De är ju lite mer fart i en predator, som polarn sa: 1an 2an 3an står den bara rakt upp.
Personligen skulle jag ha valt en LTZ då den är lite lättare att hantera, och lyfta loss om man är ute själv. Fast om du ska busa på grus ska du ha en predator eller raptor 660.
-
Jag skulle satsat på predatorn. Oavsett vilken du køper blir du nog nøjd. ()p
-
predatorn gjorde sitt första år 04a va? den är ju inte så jätte vanlig så har itne hört om några barnsjukdommar men det brukar ju finnas på första moddelerna av en quad, specielt på dom som kom för ett par år sedan. har utveklats rätt mycket dom senaste åren men vid 04 kom ju dom första riktiga sportquadarna på 20år så då blev de ju lite sjukdommar. behöver ju inte alls vara någon men kan helt klart vara värt att tänka på!
så av dom bägge hade jag nog sattsat på LTZ an!
-
Fast det i denna annons ( http://www.blocket.se/stockholm/Ltz_400_20477252.htm?ca=11&w=3 ) står det så här:
En defekt bakfälg pga kantstötning mot en sten ivinterhalkan.Fälgen går att rikta om man inte vill byta,det går att köra med den nu som den är också utan problem
Tror ni att eventuellt att hela Hubben kan va sne?
-
Hubben brukar klara sig, axeln ger sig oftast före...
Men ett enkelt test är ju att lyfta maskinen lite och skifta fälgarna och sen låta den gå lite på tomgång på ettan... då ser du ju om det är fälgen eller axeln.
-
om du köper LTZan så är det absolut värt att lägga till för gas-dämparna!!
Testade en 04 och jag vågade kanske hoppa 5m med planlandning den är mycke hårdare och konstig kändes också som att den ville välta i kurvor.. Med min hoppar jag lätt 10m med planlandning jag kan även hålla en helt annan fart i kurvorna. Det här var ju på bana, på grusväg så är det nog inte lika stor skillnad men såfort du kommer utanför vägen så är gas-dämparna betydligt bättre! :) // Olle
-
ser ut som om det inte sitter orginal fälgar på den ltzan utan ITP fälg istället och då är garanterat fälgen sne för dom tål inte ett skit dom fälgarna