ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Ligist skrivet 11 maj 2009 kl. 18:00:57
-
Har idag beställt en Dinli 450 ss Limited edition som jag nu väntar på och har redan börjat leta godis till denna maskin.
Vad tycker ni man bör utrusta hojjen med ?
Min tanke är att köpa följande: Sänkning, Drev, luftfilter, Grejjer till att bestycka förgasaren (nål & munstycke), Rullhandtag.
Finns det nått mer man bör ha har kollat lite på slutdämp men dom verkar ju skit dyra..
Tipps på bra sidor ? tillbehör reservdelar.
Tacksam för svar hoppas jag kommer att gilla mitt nya åk. kan tillägga att jag aldrig ägt en fyrhjuling tidigare detta är en 30:års present till mig själv =)
-
En fråga till.
Finns det nått speciellt man alltid bör ha med sig när man är ute och åker i skog & mark..förutom mobilen då =)
-
En fråga till.
Finns det nått speciellt man alltid bör ha med sig när man är ute och åker i skog & mark..förutom mobilen då =)
En uppsättning lämpliga verktyg är aldrig fel.
-
.. i skog och mark.
En höjnings-sats om du nu ska sänka den ()p .
Skämt å sido... Har du inte haft en innan så börja med rullgas, låt den för övrigt vara och kör lite orginal,
känn på den, vad blir din körstil m.m.. sen kan du modda den, själv kör jag i slalombacken och lite i skogen, men även lite grusvägar, drifta runt och busa lite så att säga.
Så som jag gillar så passar en sänknigs-sats inte alls t.ex.
Jag har köpt en Bacho multi-tång med kniv, mejslar m.m som jag har med mig på lite lång-åkning, en rulle tape m.m ... man märker av efter ett tag vad man saknar så att säga ;)
Mvh
Cheetah
-
.. i skog och mark.
En höjnings-sats om du nu ska sänka den ()p .
Skämt å sido... Har du inte haft en innan så börja med rullgas, låt den för övrigt vara och kör lite orginal,
känn på den, vad blir din körstil m.m.. sen kan du modda den, själv kör jag i slalombacken och lite i skogen, men även lite grusvägar, drifta runt och busa lite så att säga.
Så som jag gillar så passar en sänknigs-sats inte alls t.ex.
Jag har köpt en Bacho multi-tång med kniv, mejslar m.m som jag har med mig på lite lång-åkning, en rulle tape m.m ... man märker av efter ett tag vad man saknar så att säga ;)
Mvh
Cheetah
Det låter klokt... =) men jag är som en fyra åring på julafton och vill ha allt direkt =)
Säkningen verkade ju som en baggis att montera kan man inte bara montera bort de när man vet att man ska lite offroad ?
Tipps på bra sidor ?
-
Grattis till en fin maskin,jag är själv helnöjd me min ss.
Innnan jag hämtade den bad jag dom sätta på marvingblås ta bort strypningar o bestycka om gasaren o sätta på k&n filter,det är inge o vänta på bara kasta dit.
Efter det har jag höjt nålen ställt in luftskruven satt dit vassare cdi-box o drevat,måste säga att den går riktigt bra nu,körde ifrån min kompis ltz 400 med 440 big bore o slipon på o då väger jag 30kg mer + DINLIN.
Efter det har jag sänkt den o satt på gathjul.
-
Är dom strypta när man hämtar dom :hmmm: fan va värdelöst det ryker ju omedelbart..
Ok man bör inte köra in maskinen innan man styckar om förgasaren ?
-
Är dom strypta när man hämtar dom :hmmm: fan va värdelöst det ryker ju omedelbart..
Ok man bör inte köra in maskinen innan man styckar om förgasaren ?
Strypningen består av en skruv som sitter vid tumgasen bara o skruva bort, OBS öppna locket till tumgasen o ta bort en mutter som kan lägga sig tokigt med hängande gas som följd inge vidare upplevelse kan jag intyga jag lyckades nämligen med det själv.
Det är ingen fara o bestycka om en ny maskin bara du inte ger dig ut o plågar ihjäl den direkt,lite fin inkörning mår dom gott av
-
Ok jag hadde tänkt att sätta rullgas direkt så då försvinner strypningen ändå... O0
-
Du ska även byta luftfilter och bestycka upp den till ca 160 munstycke+pilla lite på blandskruven.
Då är den avstrypt!!!! ()p
-
Perfekt...ja nu är det bara att vänta då...
-
Tjena!
Hur lång tid har du kvar innan du får maskinen?
Jag tror du kommer bli väldigt nöjd ;)
Mvh Joe
-
Ang rullgas va jag oxå inne på det då man är føre detta cross entusiast. Men efter man har vant sig tänkte jag om och nu tycker jag kørstilen passar tumgas bättre. Bara en tanke.
-
ja rullgas blir det gillar inte alls tumgas :)
Jag beställde den i måndags då sa dom ca 2v men jag tror väl st jsg får den efter nästa vecka..
hoppas dock på att jag får den i veckan 8)
-
Du får berätta vad du tycker när du fått den och gasat av dig ()p
Ha det fint!
Joe
-
Absolut..
får den men största säkerhet nästa vecka..
-
NU äntligen har jag fått den efter mycket om och men :)
har inte hunnit testa så mycket än men det lilla jag kört så är jag kär 8)
NU måste vädret :sunny: bli stråt vassare sen måste man ta sig till närmsta grusgrop ::)
-
bara ut och lek med din nya älskling :headbang:.. FEEL THE POWER :headbang:
-
Ligist: Grattis grattis ()p ()p Bildreportage från grusgropen senna då ;)
Mvh Joe
-
Lyfter även denna tråd:
Har beställt en ny lightning som anländer i veckan. Hade tänk köra in den strypt upp till 10h "förutom skruven på gasreglaget". Eller är det lika bra att bestycka om den direkt och sätta dit helsystem? Läst lite delade åsikter.
Hur blev inkörningen av maskinen i denna tråd?
-
Min filosofi är fullgas direkt och är det något fel på motorn så visar det sig direkt isåfall ju ()p Vidare så tror jag att motorn ger mer om du fullgas kör in den.. kolvringarna tätar bättre mot cylväggarna = full effekt.. detta har jag läst om på montenuza.com erl liknande ;)
Good luck ()p
Joe
-
Ta bort strypningarna direkt så motorn får rätt förutsättningar direkt för en bra inkörning.
Sen skulle inte jag plåga skiten ur den direkt men inte heller mesköra. :hmmm: