ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: p_stman skrivet 10 maj 2009 kl. 17:16:32
-
min dinli 700 har börjat misstända när jag gasar fullt..
den skjuter ur avgasystemet samtidigt som det låter lite som den bakskjuter genom förgasaren med??
finns det nån som har någon teori..
den är orginal i motorn.. jag provade tidigare med 160 munstycke och öppna upp andningen / borrade hål i locket till gasaren.
nu är allt återställt till orginal men den skjuter fortfarande??
-
min dinli 700 har börjat misstända när jag gasar fullt..
den skjuter ur avgasystemet samtidigt som det låter lite som den bakskjuter genom förgasaren med??
finns det nån som har någon teori..
den är orginal i motorn.. jag provade tidigare med 160 munstycke och öppna upp andningen / borrade hål i locket till gasaren.
nu är allt återställt till orginal men den skjuter fortfarande??
sitter gasaren fast ordentligt mot cylindern och gummit mellan fuggen och cylindern helt???? luftfiltret hur ser det ut?
-
sitter gasaren fast ordentligt mot cylindern och gummit mellan fuggen och cylindern helt?
ja det skulle jag tro.. jag har inte haft bort knasaren.. kan dock vara värt att kolla, men maskin borde suga tjuvluft och få förhöjd tomgång..
luftfiltret hur ser det ut?
luft filtret ser skapligt ut.. maskin har bara gått 70 mil/ 33 timmar
mvh Peter
-
sitter gasaren fast ordentligt mot cylindern och gummit mellan fuggen och cylindern helt?
ja det skulle jag tro.. jag har inte haft bort knasaren.. kan dock vara värt att kolla, men maskin borde suga tjuvluft och få förhöjd tomgång..
luftfiltret hur ser det ut?
luft filtret ser skapligt ut.. maskin har bara gått 70 mil/ 33 timmar
mvh Peter
nja inte direkt du kommer att få poffar osv om fallet e så.......
-
Har du blandat ihop munstyckena ??
el fått in skit i gasaren när du har skruvat?
Jag vet inte hur mkt du har skruvat isär den men
har du fått ngn bränsleslang ikläm.
-
Har du blandat ihop munstyckena ??
el fått in skit i gasaren när du har skruvat?
Jag vet inte hur mkt du har skruvat isär den men
har du fått ngn bränsleslang ikläm.
munstyckena har jag inte blandat ihop.. har bara tagit bort huvudmunstycket..
det kan va skit i gasaren, det är det jag tror på mest.
ska ta bort den och göra ren den.. innan det ska jag prova med ny cdi, tändspole och stift bara för att elliminera felorsaker..
kan flottörnivån inverka på detta tro??? kan va så att när jag tog ur munstycket så vart jag tvungen att lyfta på flottören för att komma åt munstycket, kan jag då ha böjt "läppen" för nålventilen tro??? och därmed ökat flottörnivån i gasaren..
mvh Peter.
-
tänkte bara skriva att felet är fixat...
det hade inget att göra med att jag hade vart där och skruvat utan det var ren slump att det skulle komma nu!!
det var en kontakt som sitter under luftfilter burken, mellan den och ett ramrör som går precis under luftfilterlådan..
jag tror att kontakten går till pulssensorn som säger till cdi:n när gnistan ska släppas.
kablarna var idiotiskt fastbuntade och satt i ett jävla spänn..
(IRONMAN) kan va värt att titta på du som är återförsäljare/mek, kolla hur det ser ut på andra maskiner, på min såg det ut som kontakten aldrig har setat ihop riktigt dom nådde inte varandra utan att klippa alla buntband.
-
()p
bra att du fick till det ska kolla påm de andra maskinerna. ()p
-
()p
bra att du fick till det ska kolla påm de andra maskinerna. ()p
Finns en del barnsjukdommar på dessa maskiner men så är det väl under en period för att åtgärdas av närmsta åf.