ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kazuma/Viarelli/Titan => Ämnet startat av: *Anton* skrivet 10 maj 2009 kl. 12:03:42
-
Var finns det nya helst förbättrade remmar till Kazuma Jagga 500? Remmen slirar när man kör i skogen nu.
Tacksam för svar!
:help: :help: :help:
-
förbättrade remmar vet ja inte men hur långt har den gått på denna rem nu?
reservdelsåterförsäljaren finns det länk till o moddningstråden för övrigt!
-
förbättrade remmar vet ja inte men hur långt har den gått på denna rem nu?
reservdelsåterförsäljaren finns det länk till o moddningstråden för övrigt!
33,4 mil har den gått.. remmen började slira redan vid 14 mil! men jag orkade inte ta tag i det då :P
-
är du säker på att det är remmen då?? jag skulle nästan satsa på att det är våtkopplingen som sitter innanför primär axeln till variatorn.
-
min rem har slirat några ggr när den inte orkar, tog bort kåpan och såg att de fanns lite gummi rester efter remmen :) blir nog och skaffa en bättre rem.
-
Min har ju blivit sjuuukt svag när man ska backa! Även om det är en skit liten brant så orkar den knappt, motorn varvar lite sen hör man hur det inte orkar längre.
-
Min har ju blivit sjuuukt svag när man ska backa! Även om det är en skit liten brant så orkar den knappt, motorn varvar lite sen hör man hur det inte orkar längre.
så klen är iaf inte min, ja märkte när ja hade fastnat och varva upp den lite så luktade det lite bränt gummi.
Ta bort kåpan och kolla hur remmen ser ut?!
-
Min har ju blivit sjuuukt svag när man ska backa! Även om det är en skit liten brant så orkar den knappt, motorn varvar lite sen hör man hur det inte orkar längre.
så klen är iaf inte min, ja märkte när ja hade fastnat och varva upp den lite så luktade det lite bränt gummi.
Ta bort kåpan och kolla hur remmen ser ut?!
japp... det ska jag, men det blir tills helgen... vill gärna ha hjälp av pappa när jag fixar lite...
-
lite av det ja skrivit i modd-tråden.....
remmen är alldeles för slak o för långt ner på sekundärvariatorn, den missar i stort sett 1.Ans växel om man nu ska jämföra det så, ja laborerar fortfarande med min men är mest ute i skogen o jobbar med veden o på kvällarna blir det husvagnen som fixas o trixas lite med nu när frun ska ta den o åka o jobba snart.....
samt att man skruvar lite i jeepn, demonterat grabbens fyrhjuling o 2-hjulingen KTM:en ska fixas nu....varför finns det inte mer än 24H/dygn???
-
lite av det ja skrivit i modd-tråden.....
remmen är alldeles för slak o för långt ner på sekundärvariatorn, den missar i stort sett 1.Ans växel om man nu ska jämföra det så, ja laborerar fortfarande med min men är mest ute i skogen o jobbar med veden o på kvällarna blir det husvagnen som fixas o trixas lite med nu när frun ska ta den o åka o jobba snart.....
samt att man skruvar lite i jeepn, demonterat grabbens fyrhjuling o 2-hjulingen KTM:en ska fixas nu....varför finns det inte mer än 24H/dygn???
Jag håller med beavlon det skulle behöva vara minst 40timmar på ett dygt :)
-
ja precis....eller 4 händer, eller kunna lägga sig i kopiatorn o göra en superkille till :)