ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: W3D3R skrivet 1 maj 2009 kl. 22:44:32
-
Hur fungerar LTR 450 som gat och grusvägs maskin, blir mestadels gatåka. Tänker lite på kolvbyte + Service ? Andra svagheter ?
Tacksam för svar ()p
-
jag undrar detsamma
men det verkar inte som om någon vet något om dessa maskiner ::)
-
Så du är påväg tillbaks :)
Ltren har lite klen toppfart orginaldrevad för att va riktigt rolig på alltför raka grusvägar. Den är riktigt skön när det är täta svängar iom att den är så bred och låg. Känns som man sitter i den istället för på den som med vissa andra modeller. Blir säkert bättre om man sänker den och har vägdäck också. Har inte kört alltför mycket asfalt men jag gillar Ltrens smidighet bättre än tex raptorn. Det är bredare mellan framskärm och bakskärm så det går att burka lättare så det är bara att slänga ut röven ordentligt i svängarna. Ltren kan nog va lite smärtsam mot arslet om man kör 10mila rundor. Det är inte jätte mkt stoppning i sadeln. Jag hade, eller har, skavsår på röven efter 1.5h körning i vånga :)
Sen är det "vanligt" med rasade växellådor. Finns massvis med info på http://www.ltr450hq.com/ om du vill läsa mer.
Inte riktigt svar på dina frågor men nästan iaf.