ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: Mottez skrivet 28 april 2009 kl. 16:16:40
-
Beställde ett motoworks slip-on och ett quitecore, skulle kosta 4143 kr, betalde in pengarna till deras bankgiro. Fick sedan ett mail om att dom ville betala tillbaka pengarna så jag fick handla mot postförskott i stället. Först fattade jag inte varför o menade att dom kunde skicka så fort det kom hem.....
Men jag fick aldrig något svar. När jag då krävde att få pengarna tillbaka och skickade mitt kontonummer.... så fick jag inget svar heller.
Så nu efter 5 mail och över 10 telefonsamtal utan svar. Känner jag mig lurad....
Ska man inte få besked om när man får sina pengar......riktigt dåligt.
Det har gått två veckor nu.
Kan någon ge mig ett nummer som går att nå någon på funide på ?...
-
Funride har enligt annan tråd här på forumet konkursat.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=22005.0
-
Detta är tyvärr vrål verifierat,,, fler på våra större forum som blivit blåsta på pengar :(veryangry): :knupple: :(veryangry): :knupple:
-
Dom visste ju garanterat att kk var på gång. >:(
/Redigerat personangrepp/ Rickard
-
de va samma sak när bikepoint i Borås gick i konkurs,, de lät mej vänta i 3månader på att få yfz a maskinen reparerad,, när jag arg som ett bi åkte till dom för å säga ett å annat så möttes man av outlet skyltar pga konkurs :tickedoff :(veryangry): :knupple:
-
fy faan :(veryangry): Vad dåligt om så är fallet. Bli blåst på över 4000 kr. Känns ju förjävligt. Då blir det inget slip on för min del.....
/Redigerat personangrepp/ Rickard
-
Säkrast att köra med postförskott i fortsättningen är jag rädd.
-
Prova att kontakta konkursförvaltaren. Det kan vara värt besväret för er som betalt i förväg.
-
Skulle tro att banken som kan räknas till den största fodringsägaren har alla era slantar nu..sorry!
Privatpersoner blir sist i att få sin fodringar...
Men lämna in till konkursförvaltaren, han kanske kan lösa det, se till att ha alla kvitton och beställningspapper tillhanda.
Även om de skulle vilja betala tillbaka pengar till er så tror jag det skulle vart mer eller mindre omöjligt, de fryser inne iväntan på förvaltaren vid en konkurs.
Men man kan diskutera om hurvida de skulle accepterat era köp eller ej...är man inte helt dum ihuvudet så ser man som företagare om det är påväg att gå åt helvete eller inte...de kunde helt enkelt sagt att varan har utgått.....
-
Har för mig att jag läste vid datorbutikens konkurs att om man betalat med kort så fanns det någon försäkring som täckte det, men hade man gjort en överföring så var det kört.
Kan ju tänkas att jag minns fel men kanske kan vara värt att kolla upp.
-
Har för mig att jag läste vid datorbutikens konkurs att om man betalat med kort så fanns det någon försäkring som täckte det, men hade man gjort en överföring så var det kört.
Kan ju tänkas att jag minns fel men kanske kan vara värt att kolla upp.
Ja det där har jag oxå för mig, kolla det ni som betalat med kort. Faan så surt att bli blåst på sina pengar på det där sättet :banghead: :banghead:
-
Tråkigt att höra, lider med er grabbar ! :banghead:
-
FUNRIDE verkade ju bra på alla vis, men jag mailade o ringde i ca 14 dagar i höstas o inte ett enda svar så då.....tänkte jag; SKIT PÅ ER :lol:
Men tråkigt för Er som dom lurat :knupple:
-
Jag hade nog blivit riktigt förbannad om
jag blivit blåst på över 100 spänn bara..
Hur känner ni er som snackat så bra om funride
jag bryr mej inte men synd om alla som handlat grejjor och blivit blåsta.
För detta kommer ju inte på en dag ne kk allså..
Sorry killar hoppas ni får tillbaka era pengar på ett eller annat sätt..
Lycka till
Nesse
/Redigerat / Rickard
-
Nu tycker jag inte att man ska snacka massa skit innan man vet vad som kommer hända men jag håller med o tycker synd om dom som ligger ute med pengar.
Och nesse jag har handlat massor där o aldrig haft några problem
-
Nu tycker jag inte att man ska snacka massa skit innan man vet vad som kommer hända men jag håller med o tycker synd om dom som ligger ute med pengar.
Och nesse jag har handlat massor där o aldrig haft några problem
Jag har ochså handlat där MEN vad jag menar är att om dom tar emot beställning när det är kk på G..
Kan ju även varit som så här att det kommigt som en blixt från klar himmel då är det ju tyvärr inget o göra.
MEN om dom visste om kk och tog emot beställningar
DET tycker jag är för j-vligt
Nesse
-
ok då e vi på samma bana
-
När jag besökte Funride för ca 2 mån sedan var butiken nästan tom. Tyckte det verkade konstigt men jag tänkte att de kanske ska bygga om eller något. När jag återigen besökte butiken för någon vecka sedan hade de stängt en halvtimme innan stängningsdags och ägaren lämnade butiken. Började då fundera i de banorna att kk kanske var på g.
Däremot så verkar de ju åtminstone ha gjort ett halvhjärtat försök när de ville betala tillbaka pengarna till Mottez och be honom handla på postförskott istället.
Varningsklockorna borde kanske ha ringt då, men man tror ju gärna gott om folk.
Om du ändå vill göra ett försök att få tag på ägaren så prova med Vitvaruexperten på 08-602 89 99, hans brorsa som äger det företaget. Kanske kan bistå med kontakt (ligger för övrigt i samma fastighet en trappa upp).
Trist!!!! Hoppas att de gör rätt för sig.
Per
-
ägde jag butik så skulle inte jag heller tacka nej till att sälja, man måste ju hoppas in i det längsta, säljer de inget så kommer de ju bara närmre en konkurs.... det är väl ingen som vill kursa frivilligt... startar firman om, kan man hoppas att de kompenserar er i efterhand...
Synd när någon satsar mycket pengar på att starta rörelse och sen att det skiter sig... vet som sagt inte vad som ligger bakom konkan, och det skiter jag i också.
Tråkigt att ni blivit av med grejer och dineros, men troligtvis har de förlorat mer än er på konkursen...
-
Håller med dig ATV Nerd man kursar inte frivilligt inte i detta fall va ja vet grabbarna har förlorat betydligt mera än 5000:- sluta snacka så mycket skit ta reda på fakta om det inte finns några ATV butiker va ska ni handla grejer då. :nono:
-
Funride = lika seriösa som ett pärgräv :knupple:
Ringde o maila i 3 veckor utan ett enda svar.....
-
Håller med dig ATV Nerd man kursar inte frivilligt inte i detta fall va ja vet grabbarna har förlorat betydligt mera än 5000:- sluta snacka så mycket skit ta reda på fakta om det inte finns några ATV butiker va ska ni handla grejer då. :nono:
Thomas Glaad dina 2 inlägg här på ATV-forum består av försvar för personerna bakom Funride och Go Offroad.
Jag tror inte de är betjänta av dina försök till berättigande av deras handlande.
Ska vi köpare tycka att det är OK att förlora pengar i en konkurs bara för att det annars inte skulle finnas några ATV-butiker att handla av?!
Har vi som köpare inte rätt att vara missnöjda med att det under en period gått att beställa varor från Funride's hemsida och göra betalningar men sedan inte få någon vara?!
Du får vara hur mycket egenföretagare som helst, och jag vet att det är svårt att driva företag, och du får vara hur mycket kompis som helst med Funride-killarna men dina inlägg här på ATV-forum känns inte meningsfulla.
-
Tråkigt för alla inblandade!
Även trist att mista en butik som Funride.se, som IMO hade ett riktigt bra utbud.
:(
-
Erbjudandet om att betala tillbaks pengarna, för att sedan betala mot postförskott var ju chysst.
Tror inte de kunde gå längre, jag tror nämligen att det är straffbart att yppa något om att bolaget är konkursmässigt innan det är officiellt.
Däremot, om de visste det redan när beställningen togs emot hade de kunnat agera på ett annat sätt, alltså inte längre erbjudit betalning i förskott.
En konkurs beror ju väldigt ofta på att ett annat företag som man köpt av p.g.a. konkurs kräver in sina pengar tidigare än beräknat, eller att en storkkund man sålt till inte kan betala p.g.a. konkurs.
Den typen av konkurser kan sätta flera andra företag i konkurs som en blixt från klar himmel.
Men, jag vet inget om hur det gått till just i detta fall, har det varit en långsamt förfallande lönsamhet hade de självklart kunnat agera annorlunda, men kanske inte utan att tappa ytterligare kunder vilket i sin tur skulle snabbat på konkursen...
Alldeles oavsett är det naturligvis otroligt taskigt att som privatperson bli blåst på pengarna.
-
Hur du conman det handlar bara om att ta reda på fakta innan man skriver en massa skit på forumet det är ju bara en jävla massa bolskit hela tiden hur fan orkar ni skaffa er ett jobb istället för att snacka massa skit du vet ju inte ett jävla skit :nono: :nono:
-
Hur du conman det handlar bara om att ta reda på fakta innan man skriver en massa skit på forumet det är ju bara en jävla massa bolskit hela tiden hur fan orkar ni skaffa er ett jobb istället för att snacka massa skit du vet ju inte ett jävla skit :nono: :nono:
Du verkar insatt... Så varför inte berätta istället!
-
Hur du conman det handlar bara om att ta reda på fakta innan man skriver en massa skit på forumet det är ju bara en jävla massa bolskit hela tiden hur fan orkar ni skaffa er ett jobb istället för att snacka massa skit du vet ju inte ett jävla skit :nono: :nono:
Och?
OM Conmans inläg varit oseriösa, vad är då detta?
Jag har redigerat bort några onödiga påhopp i tidigare inlägg, men i övrigt tycker jag att frågan visst kan diskuteras i forumet, vill dock att alla försöker hålla sig rimligt vårdade i språket, en konkurs är inte kul för någon part.
-
Jag har ingen egen erfarenhet av varken Funride eller Go Offroad och har heller inte hävdat det. Har dock hört en hel del från bekanta om åtminstone Funride
Vad jag har vänt mig mot är ThomasGlaad's insats i diskussionerna. Jag tänker nu inte lägga mera tid på denna skribent och hans onyanserade och ilskna inlägg. Jag tänker inte heller bemöta nyss nämda persons PM till mig.
Sorry för OT.
-
Tror inte de kunde gå längre, jag tror nämligen att det är straffbart att yppa något om att bolaget är konkursmässigt innan det är officiellt.
En konkurs beror ju väldigt ofta på att ett annat företag som man köpt av p.g.a. konkurs kräver in sina pengar tidigare än beräknat, eller att en storkkund man sålt till inte kan betala p.g.a. konkurs.
Den typen av konkurser kan sätta flera andra företag i konkurs som en blixt från klar himmel.
Alldeles oavsett är det naturligvis otroligt taskigt att som privatperson bli blåst på pengarna.
Nu är inte jag jurist men varför skulle man inte få säga att ens eget företag håller på att konka ? Låter väldigt konstigt.
Tycker oxå ditt exempel med att ett företag skulle gå i konkurs för att ett annat gått i konkurs och vill ha sina pengar låter väldigt långsökt, alla seriösa företag har väl en checkkredit som kan nyttjas isånafall.
-
Tror inte de kunde gå längre, jag tror nämligen att det är straffbart att yppa något om att bolaget är konkursmässigt innan det är officiellt.
En konkurs beror ju väldigt ofta på att ett annat företag som man köpt av p.g.a. konkurs kräver in sina pengar tidigare än beräknat, eller att en storkkund man sålt till inte kan betala p.g.a. konkurs.
Den typen av konkurser kan sätta flera andra företag i konkurs som en blixt från klar himmel.
Alldeles oavsett är det naturligvis otroligt taskigt att som privatperson bli blåst på pengarna.
Nu är inte jag jurist men varför skulle man inte få säga att ens eget företag håller på att konka ? Låter väldigt konstigt.
Tycker oxå ditt exempel med att ett företag skulle gå i konkurs för att ett annat gått i konkurs och vill ha sina pengar låter väldigt långsökt, alla seriösa företag har väl en checkkredit som kan nyttjas isånafall.
Jag skrev TROR att det är förbjudet, för de som inte vet är att tro inte att veta.
Dock innebär ju ett yppande av att företaget håller på att gå i konkurs att fodringsägare med den kännedomen kan tillskansa sig fördelar som andra mindre vetande inte kan, det borde i vart fall vara förbjudet - tycker jag.
Det vanligaste är nog att en storkund går i konkurs, så att det företag som levererat en stororder inte får betalt, men jag vet exempel på företag som gått i konkurs för att de köpt på sig för stora lager och inte kunnat betala inom utsatt tid, och istället för att leverantörerna ger dem längre kredit så kräver de in pengarna = konkurs.
Detsamma kan då drabba de som köpt av det konkursade företaget, konkursfärvaltaren kräver in pengarna som företaget har att kräva, och det kan peta ytterligare företag över kanten, t.ex. om de redan har en fullt utnyttjad checkkredit.
I dagens läge är det nog också omöjligt att utöka sin checkkredit, även om företaget skulle gå att rädda med en större kredit.
-
Jo jag är läskunnig, såg att du skrev TROR, och det får du fortsätta med. Jag tycker bara det låter konstigt att man inte skulle få berätta att ens eget företag håller på att konka. Resten av diskutionen tror jag att jag släpper här...
-
OK, jag förtydligade mig inte för att på något sätt håna dig, utan för att klargöra att information om en förestående konkurs kan/borde uppfattas som bedrägligt förfarande från de som inte får informationen.