ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: pjungling skrivet 21 april 2009 kl. 12:27:45
-
Tja! Har efter entids åkande på min kawa 450, börjar tycka att den inte går riktigt 100, tycker inte den orkar lika mycke som innan, å att den inte varvar ur riktigt som ja vill.
Någon som i huvudet tagen kan tänka sig va som e fel?????
Behov av svar.
-
prova att göra rent luftfiltret kanske?
-
prova att göra rent luftfiltret kanske?
nja, tror inte de e något sådant simpelt fel, tvättar filter typ varanan gång ja kört. Blir rätt möe sandbana, då e det rätt lämpligt å göra sånt.
Någon som vet om de finns någon form av luftskruv eller något sånt? E ju insprutning på dom men tänkte bara? Kanske e någonsådan sak??
Som ja skrev innan e i behov av hjälp nu!!
-
skulle också trott luftfiltret eller kanske soppa tillförseln stopp i filtret men du lär ju ha garanti så snacka med din åf
-
skulle också trott luftfiltret eller kanske soppa tillförseln stopp i filtret men du lär ju ha garanti så snacka med din åf
Tror inte ja har någon garanti, men ska kolla. Dom lämnar väl ingen garanti på dom eller?
Har kollat både insuget,luftfilter,soppafilter gjort rent allt där men han går inte riktigt 100% än.
De verkar som att när man kör så får han för lite soppa, ska kolla spridaren i dag.
Ingen annan som vet va som kan va fel.?? Även kollat ventiler m.m allt va ok där.
Behöver hjälp!!
MVH P
-
Vill minnas att jag läste på nått amerikanskt forum att en del har nått strul med spjällhusen. Prova att söka lite bland de kawa fourm som finns.
Det är inte så att den blåryker? På kompisens kawa så gick kolven ner sig efter 16 timmar å blev slö. Men som sagt det ser man ju rätt tydligt om den ryker..
-
Vill minnas att jag läste på nått amerikanskt forum att en del har nått strul med spjällhusen. Prova att söka lite bland de kawa fourm som finns.
Det är inte så att den blåryker? På kompisens kawa så gick kolven ner sig efter 16 timmar å blev slö. Men som sagt det ser man ju rätt tydligt om den ryker..
Ok, ska söka där. Om kolven e dålig behöver de komma blå rök då, har ingen blå rök. Men de kanske e en spricka i kolven kan de gå dåligt då. E precis som den inte orkar varva å "skuter" ur motor när man vill ge den mer gas, nästan som soppan tar slut.
Har inte hunnit prova efter att ja haft spridaren på provtryck än.
-
Blåryker han inte så är det nog inga problem med kolven. Låter snarare som du har nått strul med insprutet. Har du kollat så du inte har skit i tanken, sitter en sil i botten vill jag minnas...
-
Blåryker han inte så är det nog inga problem med kolven. Låter snarare som du har nått strul med insprutet. Har du kollat så du inte har skit i tanken, sitter en sil i botten vill jag minnas...
He he, ja gjort rent där me men de hjälpte inte. Hörde att de kan vara avgassystemet, men ja kör me original men utan ljuddämparen i kan de ha något me saken å göra tros?
Sen kan man köra me ett t.ex hmf slipon utan att göra något mer? Typ inställningar på boxen m.m?
Börjar få panik, vill ju tävla på fredag.
-
Insugningsventilerna va brända, därför har den gått som den gjort.
Skönt att ja hittat felet.
-
Har du nån aning om varför dom bränt?
-
Har du nån aning om varför dom bränt?
Maskinen har gått för "snålt"
-
Vad hade du för mods på den?
-
Vad hade du för mods på den?
fmf system
-
Kan det inte vara batteriet. Eller tändstift.
-
Kan det inte vara batteriet. Eller tändstift.
?????? va????
avgasventilerna va krökta jävlar me. Så nya isugsvent plus avgasvent
-
Kan det inte vara batteriet. Eller tändstift.
?????? va????
avgasventilerna va krökta jävlar me. Så nya isugsvent plus avgasvent
Vad blev kalaset att kosta?