ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Steffeson skrivet 20 april 2009 kl. 21:14:39
-
En orginal reggad Dinli 450 Nitro -07 har ju typ 29hk, vad behöver man göra för att den ska bli ostrypt och få ut de där 49hk som ÅF talar om???
Jag har tagit bort luftfiltret och monterat ett UNI-filter, slet bort orginal ljuddämparen och byggde nytt från kröken och bakåt med 51mm rör och en dämpare lätt dämpad med 80mm utblås så den får andas ut, väntar på ett nytt huvudmunstycke på 160, vad mer behövs göras för att få den ostrypt???
Please tell me... :DV
-
En orginal reggad Dinli 450 Nitro -07 har ju typ 29hk, vad behöver man göra för att den ska bli ostrypt och få ut de där 49hk som ÅF talar om???
Jag har tagit bort luftfiltret och monterat ett UNI-filter, slet bort orginal ljuddämparen och byggde nytt från kröken och bakåt med 51mm rör och en dämpare lätt dampad med 80mm utblås så den får andas ut, väntar på ett nytt huvudmunstycke på 160, vad mer behövs göras för att få den ostrypt???
Please tell me... :DV
Plocka tumskruven.....? :)
-
Glömde skriva det, den är plockad och jag har justerat luftskruven till 2,5 varv istället för 2, är det något mer jag missat tro...??? :hmmm:
-
Om du plockat tumgas-skruven så har du dina 49hk(nåja) redan där ;) Kolla så inte det ligger kvar en mutter från tumgas-skruven i tumgas-huset.. kan ge gashäng!
Mvh Joe
-
vet inte vad dinli gjort med sina maskiner... inget med trotteln som Hyosung gjort?
-
Ok, ska genast kolla så att det inte ligger kvar en mutter i tumgashuset, vill inte råka ut för gashäng... :-\