ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Loncin => Ämnet startat av: Aries57 skrivet 19 april 2009 kl. 11:37:22
-
Någon som har några tips???
-
Har du kollar alla sladdar, kopplingar som går till blinkersen? Dom kan ibland släppa.
-
Ok. skall kolla.
Vet nån om det sitter några säkringar på en Loncin?
Tackar för hjälp!
-
Inga säkringar mig veteligen.
Har du hittat felet?
-
Japp, jag hittade felet igår.
Ett relä under kåpan fram. (kontaktproblem.)
Så nu funkar allt igen. :djump:
Tack för att du tog dig tid att svara. ()p
-
()p Härligt att det löste det. Det är bara att fråga om det är nått mer.
Min loncin står just nu. jag har nått problem med förgasaren.
Nån jädra slang lossna som jag inte vet vad den ska sitta. Ska felsöka i dagarna.
-
Prova släng ut en bild så kan jag försöka kolla min hur den skall sitta.
Om det inte visar sig att min är lös också. ;D
Jag hade en slang som hängde lös ovanför förgasaren, och sen var det en slangnippel på förgasaren
som det såg ut att det skulle sitta en slang på. Då satt jag dit den slangen där.
Och det verkar funka. Jag tror det var där förgasaren flödar över eller nått.
Troligen gick slangen upp till tanken.
-
Förresten, kan du hjälpa mig med vilka ställen man skall byta olja på?
Jag har varit i kontakt med 2 st återförsäljare och dom säger olika.
En säger att det är samma olja i växellåda som i motorn (alltså ett ställe att fylla på.) Den andra sa att det är speciell olja till växellådan.
Hur gör du? Finns det filter att byta också? Och iså fall var?
Bakaxeln skall ha egen olja har jag förstått.
Mvh Tage
PS. om du hade bilder vore det toppen.
-
har msn? aries57
-
Nej tyvärr ingen msn.
Men e-post om du ville mejla något.
ronja57@hotmail.com
Tage
-
Hejsan. Lägger in en bild där oljefiltret sitter. ser du min lilla fina pil ;D
En bild på min slang som hade lossnat för mig. gummit är slitet så den får fortfarande in tjyv luft. Så fort slangarna blir torra å spricker. så måste man byta dom.
-
Ok, tack för bilderna.
Jag hade nog aldrig vågat öppna där var filtret sitter, om jag inte vetat vad det var. ()p
Jag fick byta hela insugsdelen, för gummit hade spruckit.
-
Så lite så :)
Nä man vill ju inte bara plocka isär. Man vill ju veta lite vad det kan finnas innanför.
Tycker det är dåligt att slangarna och flera gummin ska spricka så fort. Men det är väl för att det är ingen vidare kvalite på från fabrik. Och så blir det ju en del skilnader i varmt o kallt nära motorn.
Blir till och beställa lite gummin ;)