ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: sylen skrivet 14 april 2009 kl. 23:57:03
-
Köpte härom veckan en dinli 450 hel nöjd so far...
*Sänkt
*Sommarhjul "yakahosu" Douglas red label fälgar 8x10, 10x10 med Spearz däck 195/50-10, 255/40-10 = Fett!!
*Välskött!!!
*Bytt sadel till den platta snyggare
*Skydd för stördämparna
Men nu vill ja ha mer skjuts i den.
har beställt 15 drev, munstycken 155-150, filter funderar på ett dial a jet också sen även ett helsystem. om det behövs. finns det nå mer ja kan göra för att få mer drag i pärlan. förutom motor modifikatiner
lägger upp lite bilder också...
(http://forumbilder.se/thumbs/ae42009115334ef1d.jpg) (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=ae42009115334ef1d)
(http://forumbilder.se/thumbs/1c420091156087ce7.jpg) (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=1c420091156087ce7)
-
Det är öppet filter, slip-on,bestycka om förgasaren (svårt o säga vad som är optimalt beror på om man kör orginal i övrigt,o till råga på allt så verkar det skilja en del på maskin till maskin) jag kör 42,5 låg 170 hög o nålen på max går perfekt genom hela registret.
Jag har även bytt cdi-box.
När man är klar med bonntrimmet får man börja öka cc finns tydligen upp till 600cc kit till våra maskiner.
Grattis till en fin maskin (jag tror jag sett den förut här på forumet)
-
å trevligt.. oki men du kör alltså inte med dialajet? det kanske man inte måste heller men det verkar som dem ska gå bättre då iaf.
fungerar det bra med cdi box. va har du, inga problem med den. ingen fara att man varvar sönder motorn???
jo tack den är trevlig.. den har varit till salu här på forumet förut såg ja när ja satt å letade lite grejer igår
-
å trevligt.. oki men du kör alltså inte med dialajet? det kanske man inte måste heller men det verkar som dem ska gå bättre då iaf.
fungerar det bra med cdi box. va har du, inga problem med den. ingen fara att man varvar sönder motorn???
jo tack den är trevlig.. den har varit till salu här på forumet förut såg ja när ja satt å letade lite grejer igår
Ett tips om du inte vill mkka ihjäl dig .
HÖJ inga varv på maskinen det blir garanterat toppras inom kort.
-
Köpte härom veckan en dinli 450 hel nöjd so far...
*Sänkt
*Sommarhjul "yakahosu" Douglas red label fälgar 8x10, 10x10 med Spearz däck 195/50-10, 255/40-10 = Fett!!
*Välskött!!!
*Bytt sadel till den platta snyggare
*Skydd för stördämparna
Men nu vill ja ha mer skjuts i den.
har beställt 15 drev, munstycken 155-150, filter funderar på ett dial a jet också sen även ett helsystem. om det behövs. finns det nå mer ja kan göra för att få mer drag i pärlan. förutom motor modifikatiner
lägger upp lite bilder också...
(http://forumbilder.se/thumbs/ae42009115334ef1d.jpg) (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=ae42009115334ef1d)
(http://forumbilder.se/thumbs/1c420091156087ce7.jpg) (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=1c420091156087ce7)
Jävligt snygg!!!! :)
Det är ju min gamla... :D
Du behöver inte sätta på 15 drevet för det är redan gjort...... :)
-
har du hittat felet på bakre kardan? MR Wiskey?
-
har du hittat felet på bakre kardan? MR Wiskey?
Whiskey.... Nu blev man lite sugennn :)
Jag lämnade hjulingen till återförsäljaren idag, vi kikade på en sprängskiss och antagligen är det fjädern i koppen på motorsidan som det är vajsing med.
Tror dom skulle riva lite imorn så snart är monstret igång igen!!! :D :headbang:
-
jasså trevligt.. är du säker på att det är 154 drev på fram tycker den varvar mycke när man ligger i 90 hmmm dem kanske tog bort det hehe när du bytte in den..
jävligt fräsch maskin annars.. har du nå andra bra tips... :headbang:
-
jasså trevligt.. är du säker på att det är 154 drev på fram tycker den varvar mycke när man ligger i 90 hmmm dem kanske tog bort det hehe när du bytte in den..
jävligt fräsch maskin annars.. har du nå andra bra tips... :headbang:
Jag tror nog att det sitter kvar, varvar nog bara lite mer när du kör med Douglas hjulen.. Det är ju lite mindre omkrets på dom..
Tips... Det du skrev tycker jag låter bra, sen kan du ju införskaffa ett 36 (tror det är det minsta som finns till Dinlin) drev bak för att få ner varven ytterligare, kan ju dra lite mer på växlarna då..
Du har iallafall fått en välvårdad maskin för en bra peng! Mycke nöje!!! :headbang: :D ()p
-
å trevligt.. oki men du kör alltså inte med dialajet? det kanske man inte måste heller men det verkar som dem ska gå bättre då iaf.
fungerar det bra med cdi box. va har du, inga problem med den. ingen fara att man varvar sönder motorn???
jo tack den är trevlig.. den har varit till salu här på forumet förut såg ja när ja satt å letade lite grejer igår
Ett tips om du inte vill mkka ihjäl dig .
HÖJ inga varv på maskinen det blir garanterat toppras inom kort.
vad menas med inom kort, har kört 400mil.
hoppas du har rätt så man får anledning o skaffa big bore kit :)
-
jaha lite delar beställda iaf..
*lite olika munstycken
*filter
pratat med dial a jet killarna. fanns tyvärr inte hemma men kommer in nästa vecka så då blir det ett sådant också.
nu letar ja bara efter ett bra avgassystem, någon som har ett till salu eller förslag på avgas. tänkte faktiskt på ett helsystem
någon som har 36 eller 38 bak drev till salu
-
om du ska på med DAJ så ska du INTE bestycka om.. det blir kaka på kaka och daj:et funkar inte som det ska..
-
å trevligt.. oki men du kör alltså inte med dialajet? det kanske man inte måste heller men det verkar som dem ska gå bättre då iaf.
fungerar det bra med cdi box. va har du, inga problem med den. ingen fara att man varvar sönder motorn???
jo tack den är trevlig.. den har varit till salu här på forumet förut såg ja när ja satt å letade lite grejer igår
Ett tips om du inte vill mkka ihjäl dig .
HÖJ inga varv på maskinen det blir garanterat toppras inom kort.
vad menas med inom kort, har kört 400mil.
hoppas du har rätt så man får anledning o skaffa big bore kit :)
det beror ju lite på självklart hur mkt högre varv det blir + hur mkt blytumme man har.
men min erfarenhet från motocross är att oftast blir det problem.
Nu är det ju själklart lite annan belastning och varv där men!!!!
-
om du ska på med DAJ så ska du INTE bestycka om.. det blir kaka på kaka och daj:et funkar inte som det ska..
oki men känns meningslöst med dialjet egentligen. det är ju bara att byta munstycken. visst får laba lite mera men tror det är bäst så.. klart biligare också.. =)
-
jaha lite delar beställda iaf..
*lite olika munstycken
*filter
pratat med dial a jet killarna. fanns tyvärr inte hemma men kommer in nästa vecka så då blir det ett sådant också.
nu letar ja bara efter ett bra avgassystem, någon som har ett till salu eller förslag på avgas. tänkte faktiskt på ett helsystem
någon som har 36 eller 38 bak drev till salu
Lyfter tråden lite sylen vart har du beställt munnstycken ? tänkte nämligen bestycka min förgasare.
-
trevligt.. ja köpte på atvhuset.. men 170 va tyligen slut så nu har ja 160 och 180 ligger. hmm men väntar fortfarende på mitt avgassystem så ja kan sätta på allt på engång..
har även inhandlat spacers =)
har allt hemma snart iaf.
spacers
filter
munstycken
slipon (väntar) borde komma vilken dag som helst =?)
-
Beställde ett 160 & ett 170 därifrån igår då stod det att dom hade båda i lager.
-
det gjorde det när ja beställde också.. =) men icke sa nicke :tickedoff
-
dom ringde mig och sa att 170 va restnoterat så jag tog ett 180 istället..
-
Går annars att få tag i munstycke på nästan vilken mc firma som helst!
-
absolut.. men inte lågfart tydligen =)
-
fick iaf dit spacers 160 munstycke och luftfilter
(http://forumbilder.se/thumbs/6b9200923117P1b70.jpg) (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=6b9200923117P1b70)
(http://forumbilder.se/thumbs/2a9200923310Pb29b.jpg) (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=2a9200923310Pb29b)