ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: The German skrivet 22 mars 2009 kl. 19:09:55
-
Monterade i veckan ett Muzzys 840cc kit på min Brutte -08.
MOOOOTHERFU-ER vad den går!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Enligt en bänkning gjord i USA går den från 34 bakhjulshästar till 54! Jag tänkte att detta kanske var glädjesiffror då motoreffekt nu skulle ligga mellan 80-90.
MEN.... fullt möjligt!
:djump: :djump: :djump: :djump: KUL!!!!! :djump: :djump: :djump: :djump:
-
kosta?
-
filmer!
-
Ca 30 000 kronor komplett ()p
Ska till BMK på Lördag och lufta den.
Var ute på Värmdö i Lördags på en tur. Det var teknisk och trixig körning och mina farhågor att Brute 840 skulle vara svårtyglad som Torsten Flinck på fyllan besannades INTE tack och lov.
På BMK finns det dock mer läge att få mudda lite, jag tror den kommer trivas i geggan :)
-
coolt ()p
återkom gärna med mer resultat :)
-
riktigt fräckt :) men du måste väl ändå ha höjt kompressionen en aning? och inte bara CC
-
riktigt fräckt :) men du måste väl ändå ha höjt kompressionen en aning? och inte bara CC
Japp, det är högkomp kolvar. Den enda nackdelen jag märkt så här långt är att den kan tjuvstanna ibland. T.ex om man stannar för att växla H/L kan den dö...... Det är nog bara att lära sig leva med det.... Och det kommer INTE bli svårt :)
Hade du ett Trinity 734cc kit på din Raptor? Har ett liggande som ska på polarens Grizzly. Vad tycker du om det?
-
jag hade 734cc förut och ska säga att jag märkte ingen skillnad alls. Är tillbaka på 686cc nu fast med 12.5 komp istället, blir nog mer ös av det :)
-
:cry: :banghead: Vad trist! Jag hoppas det funkar bra med 734 och Copperhead.
Kanske kan Grizzlyn uppvisa större skillnad, återstår att se. :)