ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: rejzor skrivet 16 mars 2009 kl. 12:38:21
-
Håller på att kolla efter något roligt till sommaren. Var först inne på supermotard. Men det verkar vara så otroligt mkt skruva med dom.
Hur är det med fyrhjulingar? Är det mycket skruva på dom med?
Jag ska ha min främst till att leka på asfalt och i skog.. Ingen tävlingskörning.
Vilka atvs är mest underhållsfria? Och det är ingen arbetsmaskin jag vill ha :)
// David
-
yamaha 660 är den mest underhållsfria vad jag vet ()p
-
Det brukar bli lite skruvande oavsett vilket märke man köper, endel kräver reperationer, andra modifikationer, talesättet -mycket vill ha mer! stämmer nog in bra, finns det trim så tenderar det nog bli på skruvat tillslut, oavsett märke och effekt.
köp nåt känt märke.....
-
Håller på att kolla efter något roligt till sommaren. Var först inne på supermotard. Men det verkar vara så otroligt mkt skruva med dom.
Hur är det med fyrhjulingar? Är det mycket skruva på dom med?
Jag ska ha min främst till att leka på asfalt och i skog.. Ingen tävlingskörning.
Vilka atvs är mest underhållsfria? Och det är ingen arbetsmaskin jag vill ha :)
// David
Om du inte vill skruva så mycket så leta efter en maskin av känt märke med lång service intervall. De flesta 450cc maskiner är avsedda för tävling och kräver därför som regel lite mer service.
Jag är väldigt nöjd med min R700. Inte en enda pryl har gått sönder så det enda skruvandet har varit service och prylar man har skruvat dit för att man vill...
-
Jag hatar att skruva, så skruvar endast det nödvändigaste, dvs service och tanklock.
Och med en Yamaha Raptor så räcker det faktiskt... iaf under de åren jag haft min, eftersom inget gått sönder.
(bortsett från vissa självförvållade skruvbehov som uppstått... vid diverse rullningar, mm)
-
Vill man inte skruva så är Raptor 700 perfekt, förutom service som även den har långa intervaller (250 mil) så behöver man ju inte röra en skruv ()p Fast vill man så får man 8) ;)
-
Det enda som blev på min Raptor 700 ja hade va vind bromsskiva bak (närkontakt med stor sten) och fick byta framdrev, bakdrev å kedja annars inget på ca 950mil inte en skruv lossna.
Så ja säger Raptor 700 om man inte vill skruva :headbang:
-
KAWA KFX 700! Visst är Raptor 700 ett bra val men i mitt fall var Kawasaki KFX 700 ännu bättre! Du behöver ju inte ens olja någon kedja på den... :D