ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: chris skrivet 14 mars 2009 kl. 12:24:49
-
va nu e de inte roligt me linhai va kan fele va?
-
hej. Det kan vara många olika fel. men det vanligaste felet är att det blir vakum i tanken. Jag har en linhai 300 och den har dött för mig flera gånger med. Och när jag fråga han som jag servar de hos så sa han att han inte kunde hitta nått fel.
Skulle med vilja veta vad det kommer sig att det gör så.
Byta munstycke i förgasaren säger en del, skruva inte fast locket på tankenså hårt kan funka med. luftslangen är tät nånstans. Bensin filtret kan det vara skit i.
Det kan vara en massa olika saker.
-
borrade större hål tror de funka
-
m mm hoppas det räckte. Ibland kan jag köra min flera mil,timmar utan att det strular sig. sen kan den bara balla ur helt plötsligt igen.
Håller tummarna att det ska funka för dig ()p
-
-Hustrun har liknande problem, i hennes fall så är bränslekranen som är boven. hon tankar full tank och ställer kranen rakt ner, kör någon km
sedan uppför sig motorn som om bränslet är slut :hmmm:
Vid dessa tillfällen så ställer man bara kranen i reservläget och åker till det är dax och tanka igen. Har ej plockat bort bränlekranen för inspektion än så hon
åker ständigt med reservläget, nackdelen är att man får ha med en extradunk utifall att man glömmer att kontrollera mängden bränsle då
tankmätaren ej är 100 % tillförlitlig :banghead:
Mvh
Bosse
-
A okej. Men detta verkar inte funka på varken min linhai eller loncin. Den bara dör har bytt kranen,det mesta i förgasaren. Det blir inte bättre.
Slangen till tanken är det inte heller. har kört utan tanklock. hjälper inte. Blåser jag i slangen till tanken när den börjar dö så kan jag köra en stund till.
Knepigt att det är flera modeller som jag detta problemet nu. Jag trodde jag va helt ensam om detta.
-
Kan det vara så att den stänger av soppan förtidigt i flottörhuset
-
Kan va så att det är en äcklig vattenpärla i förgasaren i vissa fall, har haft det problemet, men efter att dränerat har den gått igen.
-
Inte på dessa 4-hjulingar som ni nämner men dessa har varit ett problem på vissa andra, tex qui-gui eller vad dom heter.....
Blir för lite självtryck i tanken, dvs lite bränsle i tanken=lite tryck ner i slangarna mot förgasaren orsakade många problem!
Löste problemet genom att byta till en GRÖVRE och mer oljebeständig slang, visade sig vara en skitslang....
Dessa slangar jag köpte kostade 89kr/m o ja behövde 40 cm.....ändrade även fallet och vinkeln på slangen som gick från tanken mot förgasaren då då inte förfiltret fylldes som det skulle, pröva lattja med det om du har samma förutsättningar som ja beskrev!
Hoppas du blev hjälpt :)
-
Testat grövre slang, annan vinkel, utan filter. Testat allt känns det som.
Där jag köpte den tror att det är nått med förgasaren.
Dom tror mycket. Men kan inte lösa det. Blir snart galen om det inte funkar snart.
Fått en massa bra tips här från många på forumet. Men när man testar allt och det inte hjälper vad gör man :banghead:
-
Ändra flottören då, funkar inte det så kolla luftningen till förgasaren (innanmäte) med tanke på att ni måste blåsa i avluftningsslangen till tanken, vilket skapar ett övertyck i förgasaren som gör att den går ett tag till.
Annars skicka förgasaren på ultrajudstvätt, kan rekommendera ändå.
Det finns några förgasare som har ett filter bakom flottör nålen som öppna,stänger.
Skruva bort hela mässingen som det sitter i, brukar vara 12-14 mm sexkant, där har jag hittat en del konstiga saker i mitt liv som inte hör hemma där.
Kolla även flödet på bensin kran en längre stund eller ännu bättre töm tanken i ett kärl så ser ni om det behåller samma kissande stråle eller om det blir sämre efter en stund. (strålen ska bli markant sämre).
-
skall väl även lägga till att ja haft liknande fel på kazuman, fick montera lös förgasaren 2 ggr o rengöra den, ett osynligt skräp som inte försvann första gången, men väl andra.....
O antar att du har haft lös tanken o kollat så det inte är ngt skräp i den som kan stoppa flödet?
-
:) Tack för tippsen. Ska testa detta nästa gång jag får tid. :hmmm: Tycker jag borde hitta felet snart. Man får ju göra uteslutningsmetoden.
-
-Hustrun har liknande problem, i hennes fall så är bränslekranen som är boven. hon tankar full tank och ställer kranen rakt ner, kör någon km
sedan uppför sig motorn som om bränslet är slut :hmmm:
Vid dessa tillfällen så ställer man bara kranen i reservläget och åker till det är dax och tanka igen. Har ej plockat bort bränlekranen för inspektion än så hon
åker ständigt med reservläget, nackdelen är att man får ha med en extradunk utifall att man glömmer att kontrollera mängden bränsle då
tankmätaren ej är 100 % tillförlitlig :banghead:
Mvh
Bosse
Det är mest troligt borrspån i tanken de är inte så noga ofta när de rengör efter borrning.
Var med om detta på min farbrors articcat
det täpper till silen i kranen