ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Zirox skrivet 8 mars 2009 kl. 14:04:39

Titel: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: Zirox skrivet 8 mars 2009 kl. 14:04:39
Hej

Jag kör Suzuki LTZ400-06 och är sugen på lite mer effekt än orginal, vad har ni för tipps som inte är för dyra och innebär att man måste bygga om hela motorn.

Idag är den utrustad med Dyno jet kit och Yoshimura helsystem.
öppen burk med org luftfilter.

Vad tycker ni är läpmligast att jag gör?
Titel: SV: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: outlaw500 skrivet 8 mars 2009 kl. 14:47:56
köper en maskin med större motor ()p e nog det billigaste alternativet annars finns de väl bigbore kitt :hmmm:
Titel: SV: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: hijack skrivet 8 mars 2009 kl. 20:51:43
Hej

Jag kör Suzuki LTZ400-06 och är sugen på lite mer effekt än orginal, vad har ni för tipps som inte är för dyra och innebär att man måste bygga om hela motorn.

Idag är den utrustad med Dyno jet kit och Yoshimura helsystem.
öppen burk med org luftfilter.

Vad tycker ni är läpmligast att jag gör?


Det billigast är nog som föregående talare skrev, byt maskin. Tyvärr är det ju oftast så att man får betala ganska dyrt för ev extra hk som man vill ha ut ur motorn, om det inte handlar om att plocka bort ev strypningar. Men det antar jag redan är gjort om du nu har haft några?
Titel: SV: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: Zirox skrivet 8 mars 2009 kl. 21:46:49
Ok, det är ingen mening med att lägga pengar på ny cdi box?
Ny försgasare?
Titel: SV: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: Snill3 skrivet 9 mars 2009 kl. 09:33:51
du kan köpa högkomps kolv, gör en jäkla skillnad. sen finns det ju drz yopp man kan köpa, finns nog en till salu här på forumet billigt om den inte är såld... sen är ju förgasaren i minsta laget.
Titel: SV: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: Zirox skrivet 9 mars 2009 kl. 09:56:02
Jag tror att jag börjar med en Keihin fcr 39 förgasare, det känns som mest hk för pengarna.

Men drömmen skulle nog vara att köpa ett bigbore kit och högkomp kolv och ny vevaxel, kamaxel och pricken över i är att införskaffa en DRZ topp. Men då snackar vi om en kostnad runt 15000:- + att livslängden kanske blir 1 säsong. beräknade hästar 50+

Jag skulle tänka mig att göra en sådan installation om jag bara visste att motorn skulle hålla.

Vad säger ni om Revmax (2) boxen då?
Titel: SV: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: (ಠ ›ಠ) skrivet 9 mars 2009 kl. 10:15:03
är inte drz toppen samma som att sätta dit ett drze kit? http://advantagecyclelc.com/showproduct.php?id=65&prodnext=0&searchvalue=&nbrProds=15&catId=8#prod
och det är ju lite billigare än att köpa hela toppen  ()p
Titel: SV: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: TAZ™ skrivet 9 mars 2009 kl. 14:05:37
istället för att lägga ut massa pengar på trim säger jag som förste talare, köp hoj med mer motor! enligt mej finns det ingen anledning till att lägga pengar på att trima en 400, när de finns 700 du kan köpa o köra lagligt. Ju mer du trimar desstu mer opålitlig blir ju motorn dessutom, sen så fort du ska modifeiera något så blir de alltid något mer som behöver ändras oxå och pengarna tickar snabbt iväg, sen så får du aldrig tillbaka något i andrahandsvärde på trimmet så i slutändan blir det nog billigare att byta till 700 eller 450, om du tänkt köra bana... nu menar jag ifall du tänkt på bigbore, topp osv, ett rör och öppnare luftfilter o fögge är väl inte fel på någon maskin.
Titel: SV: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: Zirox skrivet 9 mars 2009 kl. 16:35:21
Det är väl sant TAZ, jag kommer nog att sattsa på en förgasare.
Så om någon säsong kanske det blir en 700, beronde på hur körstilen ser ut då.

Tackar för alla svar.
Titel: SV: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: W3D3R skrivet 9 mars 2009 kl. 16:49:29
istället för att lägga ut massa pengar på trim säger jag som förste talare, köp hoj med mer motor! enligt mej finns det ingen anledning till att lägga pengar på att trima en 400, när de finns 700 du kan köpa o köra lagligt. Ju mer du trimar desstu mer opålitlig blir ju motorn dessutom, sen så fort du ska modifeiera något så blir de alltid något mer som behöver ändras oxå och pengarna tickar snabbt iväg, sen så får du aldrig tillbaka något i andrahandsvärde på trimmet så i slutändan blir det nog billigare att byta till 700 eller 450, om du tänkt köra bana... nu menar jag ifall du tänkt på bigbore, topp osv, ett rör och öppnare luftfilter o fögge är väl inte fel på någon maskin.

Så du menar om man har en 700:a så trimmar man inte :lol: Det hade jag gjort även om jag hade haft en 700:a. Sen kör man väl inte lagligt om man har en ostrypt 700 :dntknow:
Titel: SV: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: teppas skrivet 9 mars 2009 kl. 16:53:04
sattsa på fuggen! har då hört att det blir mycket bättre drag i maskinen. Ska skriva ett inlägg när jag har fått på min  :DV
Titel: SV: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: outlaw500 skrivet 9 mars 2009 kl. 17:05:22
man vill alltid ha ut mer hk oavsett hur mkt man har från början ;) man vänjer ju sig :headbang:
Titel: SV: Tips för att öka effekten på en LTZ 400
Skrivet av: corvus skrivet 9 mars 2009 kl. 17:06:47
Hej, jag tipsar den här tråden http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=17598.0 (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=17598.0)