ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: MrD79 skrivet 1 mars 2009 kl. 13:14:56
-
Råkade köpa mig en 270 -07 i förra veckan.
Vet dessvärre inget om vad förra ägaren har gjort med den, tycker den känns lite slö och verkar inte varva ur ordentligt, varvar drygt 4000 enligt displayen.
Rev isär förgasaren och det satt 160 munstycke i main, känns som det kan vara i grövsta laget? Syns att det har varit nån där och pillat.
Sitter öppet filter på den så gissar att förra ägaren bytt munstycke i samma veva.
Nån som har koll på vilka munstycken som sitter original på main och lågfart?
Hastighetsmätaren verkar leva sitt eget liv, visar drygt hälften av egentliga hastigheten, blinkar till och visar rätta hastigheten ibland dock?
Har Ca 1cm mellan givare och magnet.
Tror det fanns nån som hade manual/service bok som pdf, kanske kan få tigga en kopia?
/Douglas
-
Prova den här adressen,hoppas den funkar
http://cid-a7ba924bbef2c28f.skydrive.live.com/self.aspx/Offentlig/DMX270%7C_service%7C_manual.pdf
-
Länken funkade fint, fanns mycket bra att veta i den boken.
Kanske bör tillägga att det är inte en stulen cykel, köpte den på anbud från kronofogden så vet inte ens vem förra ägaren är.
/Douglas
-
Japp 160 är för mkt i en 270cc... de brukar sätta i 160 för att trimma en 450 har jag för mig. Annars vet jag inte vad det ska vara original tyvärr. Stod det i manualen?
Var hittar man fyrhjulingar hos kronofogden? Är det via nätet eller måste man besöka dem?
Mvh Joe
-
Den jag köpte hade dom annons om på blocket, går leta sig fram till deras anbudsförsäljningar via deras hemsida.
Men verkar som det oftast är bilar som säljs där.
Slängde i ett 140 munstycke idag, blev stor skillnad. Ev gå ner ytterligare lite.
Upptäckte även att det sitter ett 50 på lågen, blir ev testa gå ner lite på det med.
Känns fortfarande som den inte svarar riktigt, men varvar iaf ur bättre nu.
Sitter acewell 3803 som mätare på den, har nyss kommit fram till att det inte är original :p
-
Tack för info ang fogden ;)
Lycka till med Dinlin! Hoppas du får bra fart på den... verkar som det går åt rätt håll med den nu iaf ()p Skriv igen när du fått fart på den! Kul att höra :)
Joe
-
Det ska sitta strlk #125 orginal
Lågfart #40
nålen ska va MGU 1/3
Spridar röret står det inga uppgifter om
-
Perfekt, nu vet jag vad man ska utgå ifrån.
Blir till att byta ut till ett mindre lågfart härnäst.
/Douglas
-
Nu har det blivit fart på den, drog ifrån en original 300 utan problem iaf.
Surar ner sig lite på tomgång, har ju fortfarande 50 på lågfart.
Farbror blå gjorde en tvärnit bredvid oss när vi skulle tanka idag, en riktigt sur polis som hade med sig en aspirant.
Vi blev nog stående 30 min innan vi hade fått honom att förstå vad det var för fordon och vilket körkort man behövde..
När han ringt runt ett tag så kom han fram till att hade det 3 eller 4 hjul fick man köra på b-kort.. så fick förklara ytterligare en gång hur det låg till.
Det enda dom kunde gnälla på var att polarens baklyse var trasigt och att jag glömt lägga ur knivarna ur arbetsbyxorna.
Men blev inte mer än att han hota lite med böter.
/Douglas
-
gött att du fick fart på den! ()p
Så den är påställd o reggad fast den är köpt av fogden?
Vilken taskig attityd på snuten då!
-
Den har aldrig varit reggad på fogden, dom säljer den utan att den reggas på dom.
står på mig sedan förra fredagen, ställdes på igår kväll, syntes inte att den var påställd när dom kolla den och lyckades naturligtvis glömma kvittot i bilen, men han skrev ner mina uppgifter och snacka nåt om att han skulle kolla i morgon igen.
Har BE CE kort så törs fan köra utan att det är iaf nära nog lagligt, CE kortet gick på runt 100k av våra skattepengar :p
/Douglas
-
Gött det gick bra iaf utan böter eller sånt skit hehe :) Hur tusan har den där polisen lyckats undgå vetskap om att fyrhjulingar får köras på väg nuförtiden? Man blir ju mörkrädd ;D ;D
-
Jo, man tycker ju att iaf aspiranten borde känna till vad som gäller...
/Douglas