ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: frost skrivet 20 februari 2009 kl. 01:17:46
-
Ja som rubriken lyder så är jag numer ATV ägare för första gången. Har kört den 7 km hittills. Kul men kallt -22 i kväll. Tycker den går bra. Gör dryga 65 km/h enligt mätaren. (levererades ostrypt). Men skall den vara så trög att växla?? Har förstått at de är trög växlade när de är nya. men så in i he****e trög att det nära nog är omöjligt att skifta mellan back och fram?
Mvh
Frost
-
Du skulle köpt en CF dom vet hur man hanterar en trög vxl låda.
-
Grattis till en mycket kompetent forsta atv !!!!
Att den é trög växlad é helt normalt första 100
Milen typ. De blir bättre !!!
-
Jag sänkte tomgången och spände viern från fotbromsen som går till vxl reglaget . den blev mycket bättre .
-
Jag sänkte tomgången och spände viern från fotbromsen som går till vxl reglaget . den blev mycket bättre .
Ok ska testa att spänna wiren och sänka tomgången. Hoppas att det blir bättre även på min.
//Frost
-
Ett tips är att flytta fjädern som sitter i fotbromesn, den som går till spärren. Flytta den så den sitter i helspänn helatiden, då kan man växla utan o fotbromsa + även växla ifall man ej sitter På hjulingen. Detta kan vara bra om man kört bort sig i terrängen o man måste backa o böka + ev även stiga av hjulingen osv, mkt bättre att bara kunna peta i växeln som blir suuuperlätt efter denna modd!
65kmh lät väldigt lite tycker jag, det gjorde min som var strypt? Vet du Vilka ändringar som är gjorda? Det är inte bara tummskruven, om man tar bort kåpan på högersidan så sitter förgasaren där inne. Det lock man ser ska man även ta bort o sen antingen köpa ett lock Utan pinnen, annars så sågar man bara Av pinnen som hindrar att man kan lyfta trotteln fullt. Du ser vad jag menar om du tittar där under. Locket sitter med 3st skruva tror jag det var, ta vinkelslipen o såga av pinnen jäms med locket. Klart :)
//Janne
-
Lite uppdateringar...
Sänkte tomgången idag, växlingen blev mycket bättre ()p Btw har fått sänka tomgången två ggr idag. Kanske det är normalt allt eftersom motorn sliter till sig? Angående toppfarten så har jag testat lite mer idag. 80 km/h blev det idag. Såg nog fel på mätaren igår.. ;) Strypningarna är borta både i förgasaren och på styret.
En sak till jag reflekterat över är anordningen för höjning/sänkning av snöbladet. Den kommer att förstöra min wire till spelet. Någon som har nån annan lösning på lyftanordning? kommer nog att sätta dit en liiten fristående winsch på snöbladet avsett bara för att lyfta/sänka.. Erfarenheter någon??
//Frost
-
Ett tips är att flytta fjädern som sitter i fotbromesn, den som går till spärren. Flytta den så den sitter i helspänn helatiden, då kan man växla utan o fotbromsa + även växla ifall man ej sitter På hjulingen. Detta kan vara bra om man kört bort sig i terrängen o man måste backa o böka + ev även stiga av hjulingen osv, mkt bättre att bara kunna peta i växeln som blir suuuperlätt efter denna modd!
65kmh lät väldigt lite tycker jag, det gjorde min som var strypt? Vet du Vilka ändringar som är gjorda? Det är inte bara tummskruven, om man tar bort kåpan på högersidan så sitter förgasaren där inne. Det lock man ser ska man även ta bort o sen antingen köpa ett lock Utan pinnen, annars så sågar man bara Av pinnen som hindrar att man kan lyfta trotteln fullt. Du ser vad jag menar om du tittar där under. Locket sitter med 3st skruva tror jag det var, ta vinkelslipen o såga av pinnen jäms med locket. Klart :)
//Janne
Vilken av fjädrarna är det du menar?