ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: SugBritt skrivet 19 februari 2009 kl. 22:11:48
-
Om man skulle hitta tex en Can Am 500, svart o xt paketet, kanske tom en max för en rimlig kostnad. Kan man använda den som en terrängreggad atv då? Börjar mer o mer överväga att nästa köp Inte ska vara gatreggad.
Hur funkar det med ett köp tex från ryssland eller nå annat ekonomiskt bra land? Det ska vara nytt från firma!
//Janne
-
Eftersom denna fråga dyker upp med jämna mellanrum så lägger jag en länk till ett dokument som jag skickade till en tidigare frågeställare.
Hoppas detta kan lösa en del av funderingarna när det gäller import och CE-märkning av atv för terrängskoterregistrering
http://www.sl-konsult.se/atv.pdf
MVH
Stefan
-
Polaris borde vara den enklaste maskinen att få godkänd, alla Polaris är idag CE-märkta från fabrik.
Dock så finns det ingen ÅF som kan hjälpa dig med garantier mm.
Polaris Sverige tar 9800:- för ett CoC. Du måste dock först lämna in den till en Polaris ÅF som ser över maskinen och sedan skickar Polaris ett CoC till ÅF och du kan hämta ut den när den är regad och klar (om ja minns allt rätt)
Misstänker att ÅF tar ngr tusen för att se över maskinen också.
Sen borde det var en bra tanke att ta hem en vägreggad från ett annat EU land, ex UK där deras V5C ersätter ett CoC. Men det gäller ju begagnad maskin. En ny så är det moms mm som ska på och då blir det ingen större vinst.
Med £ kursen nu så kan det vara ett alternativ.