ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Pegazus_Online skrivet 16 februari 2009 kl. 23:21:37
-
Var ute i "skogen" idag. Ja Ja Jag vet.... man får INTE :nono: men jag kan INTE låta bli :djump:
och upptäckte då jag kört fast att när jag trycker i 4x4 och sen tryckte in diffspärren och gasade så snurrade alla däcken men inte det högra fram :-\ så min fråga är... skall det vara så för att man inte skall slita sönder något eller är det någe fel på maskineriet?! diffspärren är ju till för att få lika drivning på båda framhjulen. Jag satt inte fast så hårt med det hjulet, inte mer än att köra över en sten på en halv decimeter.
Och kan det vara garantireklammation eller får jag pynta själv?
-
Är du säker på att den hade gått i? Enligt manualen så ska man vrida styret fullt åt båda hållen ett par gånger för att den ska gå i ordentligt
-
enligt markeringen (lampindikatorn) så har den gått i och det känns för den blir mycket mer tungstyrd men den drar inte ändå lika mycket på båda framhjulen, testade detta för ca 1 timme sen igen men samma sak då.
skall försöka lägga upp en bild så får du/ni se hindret som inte är särskilt stort. men nu drog den på höger sida som inte fungerade förra gången men inte vänster istället.
(http://i40.tinypic.com/2889z75.jpg)
-
Hej Pegazus,ang dina centrumkåpor som syns på bilden :o.Till vilken vw är det/årsm ? Sitter dom bättre än originalkåporna som lossnar så fort man petar på dom.
-
vet inte vilken årsmodell men tar man dän spännringen som sitter innanför och böjer ut den en aning så sitter kåporna perfekt, har kört i skog, djup lera och hoppat o donat men dom sitter kvar. vill du ha för en billig penning så kan jag nog greja några med eller utan logga.