ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Henrik T skrivet 14 februari 2009 kl. 15:48:56
-
Vilka storlekar på munstycken kör ni med?
Jag ska sätta på ett hmf slip on med quiet core o ett k&n filter, kommer även att montera en copperhead.
Ni som kör med samma saker, vilka storlekar kör ni med?
Upplever ni att det är någon skillnad?
Maskinen är en Brute force-07
Mvh Henrik.
-
hej.
jag ska prova med dial-a-jet istället för att byta munstycken, det hoppas jag på. :)
-
Har också beställt en DAJ ()p
-
Hur blev det med Dajet, nån skillnad? Ide o köpa till min CF500 tro?
-
Hur blev det med Dajet, nån skillnad? Ide o köpa till min CF500 tro?
Jag blev då hel nöjd,fungerade kanon ()p enkel installation också!!!
Fick ett helt annat drag i maskin , som en gammal volvo turbo intercooler ;D så känner man när den går i gång :headbang: för den sprutar ju inte in soppa hela tiden.KÖP KÖP KÖP du kommer inte att ångra dig :headbang:
-
kommer även att montera en copperhead
Spar pengar och köp en Highlifter ECM Power pack istället. Trech har dem för 1750kr och på ebay kan du hitta en för en dryg tusing inklusive frakt och moms. Att byta CDI utan övrigt traditionellt trim (bigbore kit, kammar, portning etc) är bortkastat såvida inte övervarvstoppet slår till. Eftermarknads CDI:erna höjer övervarvsstoppet men det innebär INTE att motorn orkar varva så mycket. Det finns två funktioner till på eftermarknads CFDI:er, det ena är att justera tändkurvan och det andra är att ta bort varvtalsspärren på backen (motsvarande tex diff etc). Highliftern justerar tändkurvan eftersom arbetsmaskinerna är nedtrimmade på låga varv från fabrik så att dem ska vara mer lättkörda. En annan nackdel är att tillförlitligheten brukar vara låg på eftermarknads CDI:er. Jag kan rekommendera att forska vidare på det utmärkta forumet www.kawieriders.com ()p
-
För att stjäla tråden lite samt något OT..
Men skulle någon vilja förklara vad dial-a-jet är för nånting..
:)
mvh
-
Dial-a-jet.. D är ett xtra bränslemunstycke som styrs av vacumet och pulserna i insuget. Man monterar det på insuget före förgasaren.. (mellan förgasare och luftfilter) och det drar soppan från flottörhuset med hjälp av vacumet i insuget.
Det blir alltså känsligt för motorns gaspådrag, varvtal och belastning typ... :)
Fast den stora poängen är att det är så lätt att justera bränsleblandningen med det. Bara vrida på vredet på toppen till nästa klick och prova.. ()p
Tycker iaf det funkar kanon. Känns som om det jobbar mer och mer när d behövs som bäst lixom.
Dyrt sätt att få till en bra bestyckning...? joo, kanske. Men...! ()p -Tumme upp från mig
-
För att stjäla tråden lite samt något OT..
Men skulle någon vilja förklara vad dial-a-jet är för nånting..
:)
mvh
här står allt du vill veta!!!
http://www.knracing.se/ (http://www.knracing.se/)