ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: iroc skrivet 26 januari 2006 kl. 20:27:24
-
Enligt yamahafolket på mässan i gbg så kommer INTE yamaha själva att släppa 700:an gatreggad.... de var mkt bestämda ang. detta... alltså bara ett rykte som tyvärr inte är sant.
-
Woohoo....Yamaha är efterblivna fortplantningsorgans sugare. Hur urbota in i h*lvetes dumma får dom bli? Det är en marknad som bara växer och deras maskiner blir likförbannat sålda i sverige med nummerskyltar, men men...som tur är så har vi fler alternativ än att köpa dom från Yamaha-Center.
-
Det är trist, Polaris, Arctic Cat, Bombardier har ju verkligen gjort rätt som släppt sina reggade, suck!
-
synd för mr2t som hade planerat en sån :(
men kawasakis kxf 700 finns ju kvar :) som andra hands anternativ :wink: kanske lite fel stavat :oops:
-
Det finna inget att jämföra med 700an, så är det bara.
-
Det finns inget att jämföra med 700an, så är det bara.
ok kanske i framtiden :D
-
men hur kan andra sälja de redan reggade då????
-
Tror nog inte Yamaha bryr sig rent ut sagt, eller rättare sagt så väljer de nog att skita i det. För att vara lite trotsig säger jag att Yama gillar det som nu händer och därför agerar de inte... varför? Jo, de får ut sina produkter likt förbannat, alltså tappar de inte försäljning. De ful-raptorer som rullar på gatan marknadsförs av oss åkare som "Raptor" fast de i själva verket är ngt helt annat märke. Det betyder att Yama även får credit för en hoj de säljer men de inte behöver ansvara ett skit för. Jag kan ju glömma att rulla in på Yamaha-center med min MotorBike KTC 660R och påstå att det är ett fabriksfel på den...
Så jag tror Yamaha väljer att sitta och se på.... fast det är ju bara min åsikt
-
Det betyder att Yama även får credit för en hoj de säljer men de inte behöver ansvara ett skit för. Jag kan ju glömma att rulla in på Yamaha-center med min MotorBike KTC 660R och påstå att det är ett fabriksfel på den...
Så jag tror Yamaha väljer att sitta och se på.... fast det är ju bara min åsikt
Det är nog där skon klämmer. Jävfla snålk*kar. Well well...det finns fler alternativ.. 0=o)
-
yamaha står inte för några som helst garantier om 660 eller 700 är gat reggad ! om försäljaren/firman har några garantier så är det bara dom som står för det inte yamaha! kolla vad som står i reg pappren på en raptor ..... står det yamaha raptor 660 r eller !!!
väg verket försöker få det som urkunds förfalskning ! så snart är alla reggade raptorer olagligt reggade.........betala 30-40 t för nått som inte är nån garanti på , nja gör som ni vill!!!! köp oregat och regga som amatör byggt hos shra istellet kosta ca 4-5000 t är lite bättre kanske , och garantierna finns kvar!!!!
-
yamaha står inte för några som helst garantier om 660 eller 700 är gat reggad ! om försäljaren/firman har några garantier så är det bara dom som står för det inte yamaha! kolla vad som står i reg pappren på en raptor ..... står det yamaha raptor 660 r eller !!!
väg verket försöker få det som urkunds förfalskning ! så snart är alla reggade raptorer olagligt reggade.........betala 30-40 t för nått som inte är nån garanti på , nja gör som ni vill!!!! köp oregat och regga som amatör byggt hos shra istellet kosta ca 4-5000 t är lite bättre kanske , och garantierna finns kvar!!!!
Att yamaha inte står för garantierna har vi redan sagt.
Att det står en annan modell i registreringsbeviset har vi redan sagt.
Urkundsförfalskning eller ej, det är det enda sättet att regga dom.
30-40K? Är det en leksaksmodell du köpt eller?
Vilka garantier som gäler berättar återförsäljaren för dej, trots att många inte håller vad dom lovar när det väl är något som är trasigt.
Registrera som amatörbyggt fordon och garantierna finns kvar? Du får hemskt gärna utveckla den meningen mer...
-
30-40 tusen extra
-
köp oregat och regga som amatör byggt hos shra istellet kosta ca 4-5000 t är lite bättre kanske , och garantierna finns kvar!!!!
Utvecklar du detta också? Vore hemskt trevligt att veta lite mer om detta om man kan spara 30-40k på det.
-
30-40 tusen extra
vadå 30-40 tusen extra ? det skiljer ca 16000 på reggad och oreggad ...
-
dessutom tror jag inte det går att regga som amatörbyggt fordon. Har hört massor som säger att det funkar, men hittils inte en enda jag hört om som faktist gjort det. Finns en hel del inlägg (bl a här) som rör raptorer som fastnat i besiktningen för att CoC inte finns...
seeing is believing... hatten av för den som lyckas!
-
raptor devil:
#Menar du att alla reggade raptorer helt plötsligt blir olagliga?
Är du medveten om att vi är med i EU?
#Menar du att du kan regga en raptor som amatörbyggt fordon å få den laglig för gata?
Varför betalar någon "tex Dresel Gmbh" hundratusentals kronor för att få utfärda certificate of comformity?!! När man hur lätt som helst kan åka till bilprovningen å säga att man gjort maskinen själv, knepig fråga va? Är du medveten om att tillverkaren måste styrka mer än 50 punkter på dessa maskiner?
Kom med fakta istället för fantasier!!