ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: wirre skrivet 2 februari 2009 kl. 20:58:05
-
tjenare har just försökt förstå lite mer om lösningen på the"bog problem
via denna länken på yfz central
http://yfz450.theatvchannel.com/invision/index.php?showtopic=86402 (http://yfz450.theatvchannel.com/invision/index.php?showtopic=86402)
fattar dock inte allt,någon som meckat med detta?
-
föressten när man ska handla förgasardelar kan man då ange yz eller wr 450? alltså är det exakt samma fugge som på cross/enduro hojjarna?
blir bara trött på min lokala yamma åf ,,som ska stå i timmar å titta efter yfz delar,,medans dom kan yz/wr på sina 5 fingrar
-
många har problem me detta,men de betyder INTE att de går å få bort.
ALLT handlar om mat(bensin) å luft.
själv så har ja lagt ner MYCKE tid på just dessa två faktorer + ATT JA ÅKER ME EN R&D pump.den ger mig möjligheten att justera bränsle mängden som axpumpen skickar in på mitt gas på drag.
som sagt de krävs en HEL del timmar av justering på munstycken/soppa nål/luft mängd.å i mitt fall R&D pumpen...
ps.de va LÄNGE sen min boggad sist,typ när den va ny :headbang:
-
det här med att byta leakjet då? har du testat det med ,,fattar heller inte riktigt va de menar med "zip tie"? är det straps? ska man då strapsa ihop armarna vid axpumphuset så den reagerar direkt vid gaspåslag? :hmmm:
-
nån som har nån aning om varför YFZ envisades med att köra förgasare ända tills det blev krav på insprutning? när t.ex KFX, Raptor etc etc har haft insprut cirkus 06-07 ?
Insprutning är ju lite mer exakt och lättare att ställa in om man har grejerna
-
det här med att byta leakjet då? har du testat det med ,,fattar heller inte riktigt va de menar med "zip tie"? är det straps? ska man då strapsa ihop armarna vid axpumphuset så den reagerar direkt vid gaspåslag? :hmmm:
R&D pump=större bränslehus för axpumpen samt ställbart leakjet
http://www.minhoj.se/Shop/Index.php?sArtId=18060-00
i länken har du komplett R&D flotörhus+ pumpen
-
Anledningen är nog att resultatet blir bättre med en gasare & axpump..
Insprutningarna har svårt att hinna leverera en sån stor mängd bränsle på ett ögonblick,som ett fullt pumptag på axpumpen..
Det är den grejjen som gör yamman så brutalt vridstark vid tvärgasning...
(tillåter bra öppettider på kamaxlarna m.m...)
Tittar man på 2hjulingarna med sprut så är dom mycket snällare över hela registret..
När man byter flottörhuset så slipper man alla bekymmer med 'Bog' både under gaspådrag samt även vissa -problem som funnits vid hårda landningar efter hopp...
Flottörhuset är lite annorlunda utformat inuti,för att förhindra att soppan skvalpar runt felaktigt...
:headbang:
P.s zip-tie är buntband,och anledningen är att man tvingar in mer bränsle vid gaspådrag.
-En hårdare fjäder som dom skriver i länken ger ganska lika resultat,och är skonsammare mot membranet i pumpen...
/N
-
rev väck fuggen i går,,,satt ett strl 40 leakjet i,,,men inga mods på axpumpen
satte ihop länkaget med en bit ståltråd,ska bli spännande å se hur det blir
tycker för övrigt att det e rätt stora jets i min:172 main,48pilot,40 leak
har ju orginal systemet på
änndå så boggar den plus att den skjuter å har sej..
visserligen så var nålen rätt snålt ställd ,flyttade upp den ett hack nu så kanske det blir bra....
-
sån RD power bowl har jag varit grymt sugen på sedans jag testare polarens cross med sådan på, så jävla gött gas svar var de med den på :D
-
e med rätt sugen ,min axpumps mod föll inte väl ut :-\
gick antagligen på tok för fett,slutade med totalt nersurad quad med dött batteri ca1km hemifrån :(veryangry):
nej dags för ett helsystem å sedan en power bowl ()p så blir de nog fart på skiten :headbang: