ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: MR-P skrivet 14 januari 2009 kl. 16:34:47
-
Har nu tänkt mig byta min LTZ mot en Predator 500!
Har haft min LTZ i endast 1 månad och tyckde den var lite för "snäll", provade en Predator 500 idag och det var grym skillnad tyckte jag.
Mkt mer drag, reser sig som en hingst när man gasar iväg ngt som LTZ inte gjorde.
LTZ var ju ombestyckad, effektystem, Dial-a-Jet, moddad luftburk mm. Predatorn är också ostrypt men med orginaldämpare + nefbars.
LTZ var sänkt och bredda och förbannat kul att köra brett med, bara ställa upp den och gasa på ;D men Predatorn känns som ett stort steg upp i prestanda, lite annorlunda att köra då den inte är sänktoch breddad men det kommer nog passa mig bättre då ja vill köra lite i skogen mm.
Ngn annan som gått åt samma håll som ja??
-
Jag har stått och vägt om jag ska köpa en ny vägreggad quad och har tittat mkt på ltz och predator.
Fördelen med en polaris, är ju klippet i motorn och den genomgående fina kvalitén.
Sukkan är riktigt fin den också, men spelar inte riktigt i samma division.
Du byter ju upp dig, det är iaf min åsikt!
-
Jag tror oxå du gör helt rätt i att byta till en predator. Jag va oxå lite sugen på att skaffa en predator innan. Provkörde aldrig nån utan fick bara se en in action och det verkar va bra drag i den. Enda nackdelen vad jag vet är att dom e lite tyngre än crossmaskinerna. Det är nog inte hela världen om du mest ska köra runt i skogar.
Tror det är många som gått samma håll som dig, fast kanske inte valt just predatorn. Vad jag sett så verkar många börja med en lillraptor eller Ltz för att sen byta till maskiner med mer effekt i.
-
Jag har stått och vägt om jag ska köpa en ny vägreggad quad och har tittat mkt på ltz och predator.
Fördelen med en polaris, är ju klippet i motorn och den genomgående fina kvalitén.
Sukkan är riktigt fin den också, men spelar inte riktigt i samma division.
Du byter ju upp dig, det är iaf min åsikt!
Ja det känns så, har inte hunnit kört så mkt med den + att ja är ganska färsk med att köra just Quad.
Men det lilla jag kört så är det stor skillnad i just körsätt och framför allt draget. Sukkan körde man mer brett med och den här håller spåret bättre (hoppas ni fattar vad ja menar)Jag tror oxå du gör helt rätt i att byta till en predator. Jag va oxå lite sugen på att skaffa en predator innan. Provkörde aldrig nån utan fick bara se en in action och det verkar va bra drag i den. Enda nackdelen vad jag vet är att dom e lite tyngre än crossmaskinerna. Det är nog inte hela världen om du mest ska köra runt i skogar.
Tror det är många som gått samma håll som dig, fast kanske inte valt just predatorn. Vad jag sett så verkar många börja med en lillraptor eller Ltz för att sen byta till maskiner med mer effekt i.
Tynden har ja inte reagerat på ännu men det kanske kommer. Tror också att denna kommer vara kanon på mina skogsturer mm.
Det som slog mig första ggn jag körde den (det håll på slå mig på riktigt) var att fotbroms tog på fram och bak och att handbromsen endast tog på bakhjulen.
Men vad ja fattar så är det tydligen vanligt på vägreggade maskiner, eller...
En annan som bara kört landsvägshojar (GSXR, mm) är ju van att endast bromsa med frambromsen och inte bakbromsen.
Men då jag provkörde så skulle ja prova att bromsa upp baken lite in i en kurva och blev ganska så överaskad då framhjulen låste sig när ja bromsade med foten.
Micke
-
Det med att fotbromsen tar fram oxå är nog inte jättesvårt att koppla bort. Verkade iaf inte vara det på lillraptorn
-
Det med att fotbromsen tar fram oxå är nog inte jättesvårt att koppla bort. Verkade iaf inte vara det på lillraptorn
Nä det ska nog inte var ngr problem. Får titta på det i helgen.
Problemet är väl att jag måste "vända" på bromsverkan. Så att handbromsen tar på framhjul istället för bak.
Fast det kanske inte är så struligt (hoppas ja) Ngn som vet ngt om detta får gärna hjälpa till.
-
Annars så kan ju Outlaw vara ett starkt kort, då du åker mycket skog. då den har betydligt mer markfrigång pga delad bakaxel annars samma som predatorn.
-
Annars så kan ju Outlaw vara ett starkt kort, då du åker mycket skog. då den har betydligt mer markfrigång pga delad bakaxel annars samma som predatorn.
Det blev Predatorn! Dels för att ja byter in den mot Predatorn och att de inte har ngt annat ja vill ha.
Eller det andra de har är lite för mkt pengar i mellan
-
Annars så kan ju Outlaw vara ett starkt kort, då du åker mycket skog. då den har betydligt mer markfrigång pga delad bakaxel annars samma som predatorn.
Det blev Predatorn! Dels för att ja byter in den mot Predatorn och att de inte har ngt annat ja vill ha.
Eller det andra de har är lite för mkt pengar i mellan
Fan va skoj. Släng upp lite bilder och säg sen va du tycker när du testat den ordentligt
-
Lite bilder postade
-
Skit snygg ()p ()p ()p nu e jag rigtigt avis på dig :P Hur tycker du att den går?
-
Skit snygg ()p ()p ()p nu e jag rigtigt avis på dig :P Hur tycker du att den går?
Jämför man den med min LTZ 400 så går det grymt mkt bättre, acc är så mkt bättre.
LTZ var grymt skön och köra men denna är mer drag i.
Kör ostrypt men med orginaldämpare för att hålla grannarna glada ;D. LTZ lät som FAN :headbang:
-
Du MR-P. Jag såg din profil på QS och jag kände igen din hoj(LTZ), för jag hade nämligen skickat ett e-mail på den när den va ute på blocket. Fast du fick visst fel tel nr, (http://www.atvforum.se/Forum/Smileys/classic/rolleyes.gif) jag va så här || att köpa den, fast du ringde aldrig upp. Då kolla jag på "utkast" o såg att du hade fått fel tel nr :) När jag såg de så hade vi redan ragg på min DVX, så ingen ide att höra av sig.
My bad!
Edit: den låg på 60000 va?
-
Låter predator´n betydligt mindre än en Ltz ??
-
Du MR-P. Jag såg din profil på QS och jag kände igen din hoj(LTZ), för jag hade nämligen skickat ett e-mail på den när den va ute på blocket. Fast du fick visst fel tel nr, (http://www.atvforum.se/Forum/Smileys/classic/rolleyes.gif) jag va så här || att köpa den, fast du ringde aldrig upp. Då kolla jag på "utkast" o såg att du hade fått fel tel nr :) När jag såg de så hade vi redan ragg på min DVX, så ingen ide att höra av sig.
My bad!
Edit: den låg på 60000 va?
Jag hade inte min LTZ ute på Blocket! Däremot så hade ATV Racing kanske annonsen kvar, vad vet ja..
-
Låter predator´n betydligt mindre än en Ltz ??
Kör orginal dämpare nu så det är stor skillnad.
Skulle ilja hitta ett effektsystem som håller grannfolket på gott humör.
-
Har predator själv & är mycket nöjd med maskinen, kan hålla med föregående talare om att kraft finns det i mängder, tyngden "som ska vara den stora nakdelen" har ännu ej besvärat mig heller, har inte hunnit köra så mycket cross (bana)körning än , men tror inte det ska vara nått större hinnder.
Jag tycker den känns väldigt stabil & bra mot ex ltz, & som redan sagt mer kraft, vet inte men känns som ltz är mindre till storleken el om det är jag som är knas!
Överlag väldigt nöjd över polaris predator, hoppas du blir nöjd med din med!
MvH Andreas