ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: MR-P skrivet 11 januari 2009 kl. 10:10:57
-
Hej,
Jag är nybliven LTZ 400 -07 ägare och undrar vad det är för skruv mellan cylinder och förgasare (se bild)
-
Ingen som vet?
-
Möjligtvis en skruv som man kan spruta in startgas när de är svårt startat? :dntknow:
En vild gissning bara,
-
Någon sådan har inte jag på min -06:a. Är det hemma byggt?
Tror på teorin om startgas jag med.
-
Gummit kanske används till maskiner med fler förgasare. Då använder man säkert hålet för att synka förgasarna.
-
Någon sådan har inte jag på min -06:a. Är det hemma byggt?
Tror på teorin om startgas jag med.
Hemmabygge vet jag inte om det är.
Borde inte skruven sitta mellan förgasare och luftburk om det är till för startgas, man vill väl inte ha ett ev läckage från förgasare till cylinder.
Micke
Gummit kanske används till maskiner med fler förgasare. Då använder man säkert hålet för att synka förgasarna.
?? Hur menar du?
-
Synka förgasarna, hur?
Och att det skulle va för startgas låter helsnurrigt,
ingen motortillverkare skulle göra ett hål för det efter
andra världskriget.
Verkar va en fadäs av tidigare ägare.
-
Ett dåligt försök till direktinsprutning kanske ()p
-
ingen motortillverkare skulle göra ett hål för det efter
andra världskriget.
Ett dåligt försök till direktinsprutning kanske ()p
;D ;D
Jag har letat lite efter "sprängskisser" fast hittar inge, de är nog mina små erfarenheter på att leta efter fakta.
-
Kanske har det suttit ett Dial-a-jet kit på tidigare... :hmmm:
-
Ett försök till NOS kanske?
-
Ska kolla sedan om jag har en likadan på min hoj.
-
Gummit kanske används till maskiner med fler förgasare. Då använder man säkert hålet för att synka förgasarna.
?? Hur menar du?
[/quote]
Har man mer än en förgasare (och fler cyllindrar) så behöver man ställa trottelhöjden etc. så att samma luftmängd passerar genom dom.
Man kopplar på synkroniseringsklockor som mäter vacuumet.
Ett uttag kan se ut som på din bild.
-
En bild från en servicemanual där finns det ingen skruv.
-
Kanske har det suttit ett Dial-a-jet kit på tidigare... :hmmm:
Dial a jet har ja på men det sitter mellan luftburk och insug.
-
Kanske har det suttit ett Dial-a-jet kit på tidigare... :hmmm:
Dial a jet har ja på men det sitter mellan luftburk och insug.
Garanterat en hemma pulare som monterat dial a jetet och gjort fel från början ......
//Nonne
-
Tycker inte det ser hemmapulat ut. Varför bemöda sig om att få dit en skruv. Då hade man pluggat det ordentligt. Är där riktiga gängor?
Tror att det är plockat från en annan maskin. Kanske liknande det jag skrev förr eller är det från en 2takt med olje inblandning.
-
har då ingen sådan på min!
kan inte förstå någon mening med att ha en skruv där om det inte är något den tidigare ägaren försökt pilla ditt.
-
Jag har inte heller någon skruv på min där....
-
Tänk vad en skruv kan engagera folk. :D
-
kanske ska vara till nån sorts expansionsbox? minns under moppetiden så fanns det nån box att köpa till som man satte där vid insuget :dntknow:
-
Jag är helt säker på att tidigare ägare kört med Boostbottle på maskinen.
-
Jag är helt säker på att tidigare ägare kört med Boostbottle på maskinen.
Jag har köpt en Predator 500 istället :djump: så skruven är glömd.
Dock så vore du ju skoj att veta vad den gjorde där!
-
Hemmamonterad primer som på snöskotrarna kanske? ::)
Svårt att se hur skruven ser ut på bilden, är det
en "standardskruv"?
-
Du kan alltid byta slangen om du inte vill ha skruven .