ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Arctic Cat => Ämnet startat av: GummiGunnar skrivet 5 januari 2009 kl. 00:17:51
-
Går i tankarna att handla mig en thundercat. men man vill ju höra lite för och nackdelar först. den ser ju tämligen stor och klumpig ut. har aldrig prövat nån men man får väl pallra sig iväg å prov åka.
åker ju grizzly nu som funkar väldigt bra och är väldigt smidig men vill ha mer pulver.. men ja vill inte ha en för klumpig och tung maskin.
hoppas på vettiga svar och inte "åk å köp"
-
Går i tankarna att handla mig en thundercat. men man vill ju höra lite för och nackdelar först. den ser ju tämligen stor och klumpig ut. har aldrig prövat nån men man får väl pallra sig iväg å prov åka.
åker ju grizzly nu som funkar väldigt bra och är väldigt smidig men vill ha mer pulver.. men ja vill inte ha en för klumpig och tung maskin.
hoppas på vettiga svar och inte "åk å köp"
Jag har ju en 650 EFI -08, som du ser i listan! Den delar ju i princip chassi osv med TCn, förutom vissa komponenter då... :headbang:
Jag är inte, än iaf, nån mästare på att köra men jag tycker den känns väldigt stadig, gedigen o hyfsat lätt att hantera i skogen! Krypegenskaperna är suveräna pga CVT'n ()p Jag har fortfarande originalhjulen (inte fått fälgarna till Swamplite'sen) men den är väldigt bra på att ta sig fram ändå! Det enda man kan säga lite negativt om är att fjädringen är rätt hård! Går ju att ställa mjukare men då korrumperas kanske vägegenskaperna, men du verkar ju mest vara i skogen så :D
Vidare så har jag haft Arctic Cat-snöskotrar sen -95 så jag är väldigt nöjd men det märket, endast ett enda större fel på 12 år o det gick på garantin så.... ::)
-
tackar för svar.. motor mässigt så tror ja arctic e kanon. dom har ju vart med ett tag så dom borde veta hur d mesta funkar 8)
japp det är i stort sett skog ja åker. väg är tråkigt och äter mycke på däcken >:(
kanske tc:n är lite over kill. e ju mest ute efter en v twin. men vill ju ha nåt som funkar. har läst om d flesta å ac verka ju funka fint.
vet du ac 700 ställer sig mot grizzly 700? och är d v twin på den? har dålig koll på ac motorer :hmmm:
vet ju inte heller var man hittar nån tc för prov körning runt där ja bor :(veryangry):
-
http://www.arcticcat.se/atv/1202882-atv-start-09
Kolla in den här länken, på sidan finns även ALLA återförsäljare i Sverige :)
-
tackar så mycke..
får ta och åka å kika lite så får vi se va det blir. råka ju köpa ny vinch till min nu :D så den kanske blir kvar... får se efter ja har provkört lite olika maskiner ;)
-
tackar så mycke..
får ta och åka å kika lite så får vi se va det blir. råka ju köpa ny vinch till min nu :D så den kanske blir kvar... får se efter ja har provkört lite olika maskiner ;)
Funderingar på en 1000 nu jag vettu ;)
-
Är det någon som har en Arctic Cat Thundercat 1000cc ?
Funderar på en sådan eller en Can Am 800.
Varför skrivs det inte så mycket om Arctic Cat, verkar inte alls ha samma intresse som dom andra märkes drakarna (Can Am, Polaris,Yamaha,) osv.
Är det för att dom bara fungerar eller :hmmm:
-
Verkar inte vara så populärt märke verkar det som.....vet inte varför! Jag är då helnöjd med maskinen även om Å.F kunde vara bättre....!
Har också frågat efter Tc1000 men tycks inte finnas nån här på forumet iaf....! Så vill man vara ovanlig så köper man nog en....En MudPro 1000
vore ju inte fel :D
-
kommer den med det nya eller gamla chassit? tycker att det gamla är coolare, med sin enorma markfrigång!
-
Markfrigång: 35.6 cm :D
Men, om jag läsera specsen rätt så är det en LÅNG :hmmm: Dvs, längre hjulbas en den vanliga Thundercatten..... :o
-
Om du vill ha en smidig arctic cat då tycker jag att du ska köpa en 700, den är mycket smidigare o köra än 1000cc. har en kille hemikring som både har en 700 och en 1000 o han påstår att 700 är mer lättsam.
-
Ah okej.
Via,s Atv, ser att du har en Polaris 850XP hur står sig den emot din kompis Arctic Cat Thundercat ?
Men varför pratas det så lite om Arctic Cat ?
-
Om du vill ha en smidig arctic cat då tycker jag att du ska köpa en 700, den är mycket smidigare o köra än 1000cc. har en kille hemikring som både har en 700 och en 1000 o han påstår att 700 är mer lättsam.
För min del skulle det kännas lite futtigt att gå från 650 till 700.... skiljer ju inte så mycket..:D
O så vill man ha mycket kraft "ut på myra", eller hur P.P ? ::)
-
Dema en thundercat innan jag köpte 850,in o det är ju mer klös i thundercaten det går det ju inte att säga nått annat om... men i övrigt så är dom väll ganska så lika.. Jag sj trivs bättre med polarisen än med t-caten.
Alla maskiner har ju för o nackdelar, det kommer man ju aldrig ifrån.
Vet inte varför det pratas så lite om just arctic cat, det är ju ett känt märke. Men det väldigt lite thundercat om man kollar på andra sidor oxå.
-
Jag är mycket nöjd med min thundercat har haft både 500/650/700 kan inte påstå att jag tycker jag saknar det lite kortare chassit märker snarare ingen skillnad . Motor och drivlina är fantastiskt både vid full fart och krypkörning. Är du sugen på provkörning så är du välkommen till alingsås :sunny:
-
Jag är mycket nöjd med min thundercat har haft både 500/650/700 kan inte påstå att jag tycker jag saknar det lite kortare chassit märker snarare ingen skillnad . Motor och drivlina är fantastiskt både vid full fart och krypkörning. Är du sugen på provkörning så är du välkommen till alingsås :sunny:
Får väl säga välkommen till första TC ägaren jag har sett hät på Forum :headbang:
Har liiite långt till Alingsås tyvärr :hmmm:
-
Hur många hk är det i Thundercaten egentligen ?
-
Har för mig att det är 85hk i den...
-
66hk
-
se här
-
Detuned ??? :hmmm: Vad dumt >:(
-
Detuned ??? :hmmm: Vad dumt >:(
inte nödvändigtvis, då måste det alltså gå att återställa effekten på nåt sätt....
maskinen går ju som ett skållat troll och vinner ju alltid alla tester i svenska tidningar så vi kan nog fastslå att det är en jävligt bra maskin med mer effekt än man igentligen behöver! .... ()p
-
Om Thundercaten vinner alla tester, varför är den då så sällsynt bland atv åkare ?
Verkar vara en gedigen maskin iaf....
-
Jag tror att priset samt att den ej finns vägreggad Gör att intresset är svalt.
I mina trakter är den inte så ovanlig vet ett tiotal till runt alingsås.
Ang effekten såhar jag för mig att företaget som byggde turbomaskinerna bänkade tcaten till 80 hk ()p
-
Jag tror att priset samt att den ej finns vägreggad Gör att intresset är svalt.
I mina trakter är den inte så ovanlig vet ett tiotal till runt alingsås.
Ang effekten såhar jag för mig att företaget som byggde turbomaskinerna bänkade tcaten till 80 hk ()p
Ser på Blocket att det finns några NYA TC Turbo, men priset... :hmmm: O undrar hur värmeutvecklingen från turbon blir vid seg skogskörning... ???
-
Jag har haft en tcat turbo till låns under 3 veckor värmen var inget problem men vad man får
tänka på är att luftfiltret ligger under sadeln vilket begränsar körning i djupare vatten.
Den har samma egenskaper förövrigt utom när du ger den full tumme då är den brutal ;D
-
Jag har haft en tcat turbo till låns under 3 veckor värmen var inget problem men vad man får
tänka på är att luftfiltret ligger under sadeln vilket begränsar körning i djupare vatten.
Den har samma egenskaper förövrigt utom när du ger den full tumme då är den brutal ;D
Det var som fan :headbang: Men, bara att snorkla på då :D
-
En sak jag undrar över är -Hur bra mår turboaggregatet när man vadar med TC Turbon? Jag menar, om man kört lite hårt och sen ska korsa en älv eller bäck tex. Måste ju bli en skapligt chock för materialet i turbon i det kalla vattnet eller? :hmmm:
-
En sak jag undrar över är -Hur bra mår turboaggregatet när man vadar med TC Turbon? Jag menar, om man kört lite hårt och sen ska korsa en älv eller bäck tex. Måste ju bli en skapligt chock för materialet i turbon i det kalla vattnet eller? :hmmm:
Vi får hoppas LB kan svara på det, som fått ha en till låns i 3 veckor :D
-
Jag ställde frågan till min åf när den kom till försäljning enl honom så ska det inte vara några problem. Under den tiden jag fick förmånen att åka turbon så körde jag inte så djupt pga luftfiltret sitter lägre än på den vanliga TCn.
-
Jag ställde frågan till min åf när den kom till försäljning enl honom så ska det inte vara några problem. Under den tiden jag fick förmånen att åka turbon så körde jag inte så djupt pga luftfiltret sitter lägre än på den vanliga TCn.
Hur får man förmånen att få låna en TC Turbo? :o
Provkörde en i Mellerud på West Bike i våras och satan vilket drag det var i den. Var ju inte så upphetsande att sätta sig på sin egen 500 efter det. :banghead:
-
Man får ha en bra ÅF ()p
Jag har iofs köpt 5 nya ac utav honom ;D
-
jag var just ute o testade en thundercat som en av sörlänningarna som jagar här uppe hade köpt en h2a fy fan vilket drag går ju lika fort på lågen som min 500 gör på högen vill ha vill ha vill ha men då måste man ju ha två då jag tror tror dom är svårkörda i skogen med vedvagn man lär väll slå runt men fan va kul i leran känns lite trist att sätta sig på 500an o gegga c-yaa
-
Hej!
Tänkte flika in i diskutionen om Thunder cat. en kompis till mej köpte en i vintras.
Första haveriet kom efter 14 dagar ca 20 timmar körning, då gav sej startmotorn. (garanti åtgärd)
efter ytterligare 3 veckor gick start motorn igen (garanti även denna gång)
En månad senare tog det tvär stopp och motorn tömde sej på olja.
Tack vare trevlig åf fick han en helt ny maskin, men han åker aldrig ensam med den eftersom han ej litar på maskinen efter det som hände med den första....
Kanske var ett måndags ex men tänkte iaf upplysa om vad som förekommit på den thunder caten
-
Hejsan!
Jag har den nya thundercaten. Funkar kalas för mig. Inget att klaga på. Samtidigt är de första maskinen jag haft så jag har inget att jämföra med. Vart dock ramsne efter att jag rullat lite med den. Står för närvarande på verkstad :) Annars har den aldrig strulat. Kört ca 60timmar med den.
-
Hade en -09 Thundercat tidigare och den var problemfri men det är kanske inte världens bästa "geggmaskin". Den långa hjulbasen tillsammans med ride-in fjädringen och det ganska låga styret gör den grym på grusvägarna men lite sämre i geggan. Det är som vanligt man måste prioritera vad man vill ha och var man ska åka.