ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: PROWLER 650 skrivet 30 december 2008 kl. 22:16:54
-
Någon här som har prövat använda sig av t.e.x Mazdas bil-fälgar som har 4/114,3 på sin atv med 4/115??, provmonterade å det verkar som det skall kunna fungera faktiskt, men det klämmer minimalt på en enda bult, går kanske att slipa, vad tror ni ? ingen som redan "been there, done that" ???
Eller finns det spacers som konverterar 4/115 till nånting mer "bilaktigt" ? MÅSTE finna en lösning till min PROWLER innan..hrrrm, sommaren
-
Jag har 4/110 på min CF och jag använde fälgar med 4/108 och mutter med flytande konring och det verkar fungera..
-
Det där kan gå illa om nånting ger med sej,
jag skulle aldrig ens försöka.
Bättre då att borra nya bulthål i fälgen.
Här är en bultcirkelguide förresten:
http://www.dackgrossisten.se/BultcirkelGuiden.aspx
-
Vad skulle ge med sig, fälgen? eller samtliga bultar?? njae skulle nog inte tro det va!! däremot om jag skulle göra som DU säger och borra 4 nya hål i fälgen, så jag fick 8st hål, ja då tror jag kan det ge med sig.
Eftersom differansen är 0,7mm mellan de båda bultcirklarna så borde rimligtvis en lätt slipning göra jobbet..
-
Bara du använder flytande konring så du får fälgen centrerad. Jag har inte haft nåt problem med mina.. ()p
-
slipar du bara det ena hålet så centreradr inte fälgen exakt men jag tror nog du kan åka med det.
Men smartast är att göra som mickej skriver att använda mutter med flytande konring då får du samma belastning på alla bultar ()p
-
Alltså slipa ut samtliga bulthål till rymligare dimensioner då?? och sedan använda flytande ringar?
-
Det är ju så lite som behövs slipa som du säger 0,7mm.. Så det ska inte vara nåt problem.. Det som alla brukar säga är att bil fälgar blir så mycket tyngre och att det ska slita men jag har inte hört nån som det har gått sönder för..
-
Någon här som har prövat använda sig av t.e.x Mazdas bil-fälgar som har 4/114,3 på sin atv med 4/115??, provmonterade å det verkar som det skall kunna fungera faktiskt, men det klämmer minimalt på en enda bult, går kanske att slipa, vad tror ni ? ingen som redan "been there, done that" ???
Eller finns det spacers som konverterar 4/115 till nånting mer "bilaktigt" ? MÅSTE finna en lösning till min PROWLER innan..hrrrm, sommaren
Jag har för mig att nån har sagt att tidiga SAAB hade det den bultcirkeln, fram till typ -90....