ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Rossi skrivet 29 december 2008 kl. 22:15:31

Titel: Kawasaki KLF 400 -95
Skrivet av: Rossi skrivet 29 december 2008 kl. 22:15:31
Hej på er! Någon som har någon klok ide om varför min cykel är svårstartad. Det är en förgasarmotorn på den här modellen. Jag kommer naturligtvis att byta tändstift vid nästa körning för att se om det hjälper. Startmotorn går men det tar väldig tid innan den tänder. Kan det bero på att batteriet sannolikt har dålig spänning efter långt stillestånd? Jag tycker startmotorn går på "lågt" varvtal. Den vill inte starta på full choke utan den går nästan bättre utan choke men med lite "vanlig" gas. Jag kan inte påstå att det blir bättre när den är varm. Kan det vara ett tecken på att ventilerna behöver justeras? Jag tycker att den knackar något. Har bara haft maskinen några veckor och det har varit samma problem hela tiden. Tack för svar och gott nytt år på er!!
Titel: SV: Kawasaki KLF 400 -95
Skrivet av: *Anton* skrivet 30 december 2008 kl. 17:39:19
Hej på er! Någon som har någon klok ide om varför min cykel är svårstartad. Det är en förgasarmotorn på den här modellen. Jag kommer naturligtvis att byta tändstift vid nästa körning för att se om det hjälper. Startmotorn går men det tar väldig tid innan den tänder. Kan det bero på att batteriet sannolikt har dålig spänning efter långt stillestånd? Jag tycker startmotorn går på "lågt" varvtal. Den vill inte starta på full choke utan den går nästan bättre utan choke men med lite "vanlig" gas. Jag kan inte påstå att det blir bättre när den är varm. Kan det vara ett tecken på att ventilerna behöver justeras? Jag tycker att den knackar något. Har bara haft maskinen några veckor och det har varit samma problem hela tiden. Tack för svar och gott nytt år på er!!

Med tanke på att det är en -95:a så borde du byta tändstift och batteri. skulle jag ha gjort..
Har du bytt batteriet eller tändstiftet nånvgång förut?
Titel: SV: Kawasaki KLF 400 -95
Skrivet av: LAHA skrivet 30 december 2008 kl. 17:50:06
Men Anton nu läste du ju inte riktigt igen.... Han har ju bara haft maskinen 3 veckor och ska byta tändstiftet inför nästa körning. Det faktum att det finns kräm i batteriet så att den orkar dra runt motorn kan ju vara ett tecken på att en laddning kanske räcker  ;)
Titel: SV: Kawasaki KLF 400 -95
Skrivet av: *Anton* skrivet 30 december 2008 kl. 23:01:57
Men Anton nu läste du ju inte riktigt igen....


Skum-läste bara.. förlåt :help:
Titel: SV: Kawasaki KLF 400 -95
Skrivet av: Rossi skrivet 7 januari 2009 kl. 21:01:58
Tack för svar. Batteriet nu på laddning med ny CTEK laddare. Förhoppningsvis blir det lite iskörning i helgen !
Titel: SV: Kawasaki KLF 400 -95
Skrivet av: Rossi skrivet 10 januari 2009 kl. 19:47:02
Hmm efter att ha laddat batteriet fullt kvarstår samma problem. Har inte bytt tändstift ännu så hopppas att detta hjälper. Är det någon som vet om ventiler som är i behov av justering kan orsaka detta problem. Även om den startar efter en tid och man kör den varm har jag samma problem när jag skall starta den igen. Den dör direkt på tomgång. Jag skall byta stift och rengöra luftfilter annars för det bära iväg till verkstad.... Tacksam för tips !!!!!!
Titel: SV: Kawasaki KLF 400 -95
Skrivet av: Nesse skrivet 11 januari 2009 kl. 17:35:10
Vet inte men om man tar tex en moppe,gräsklippare,bil så om
den får för mycket soppa så kan den väl bli på det sättet  :dntknow:
Kollat så choken släpper helt.
Bra komp  :dntknow: :dntknow:
Bara funderingar
Nesse