ATVForum, allt om fyrhjulingar
Köp och Sälj => Säljes => Ämnet startat av: Narmasil™ skrivet 28 december 2008 kl. 16:13:02
-
Tänkte kolla om någon är intresserad av att handla mitt trim till 700'an? Har länge velat göra ett riktigt kul projekt av den men det är inte optimalt på dom delarna jag har... plitar även ner vad Nypriset ligger på som CA. Grejerna har gått ca 150-200 Mil
Big3 kit: 8000kr
- Dubbla Barker avgassystem
- PC3 Bränslebox
- Öppet skumfilter
Big bore kit (Ökar 50cc och höjer från 9.2 till 11 i kompression) 4000kr
- 11:1 JE Kolv
- 735cc Cylinder (inget fusk med Foder eller så. Riktigt nikasin behandlat
Övriga mods...
Portad topp (Jag betalade 4000kr (USH) hos ett riktigt proffs, men det lär gå att få för runt halva priset
Hotcams 2: 1500kr.
allt som allt kostar detta drygt 16.000kr om man plockar hem det från staterna. Sen nästa steg om man vill plocka ut mera hästar är större trottel och tändningsbox... detta ska ge ytterligare 5hk ungefär... just nu ligger den på 60% mer effekt än original... Den går upp på bakhjulen på 5'an utan koppling vilket den inte gör på 4'an original vad jag vet.
Grejerna är ju självklart lite slitna eftersom det är begagnade saker och jag har bytt olja car 20-50'e mil ca, beror lite på hur jag kört. Vill bara kolla om någon är intresserad och vill lägga ett seriöst bud...
Får självklart provköra och se hur den går om nån vill :D
-
Jag skulle kunna tänka mig dina Barkers.....
-
Bättre att montera Turbo! :headbang:
-
ptja... jag är lite rädd för turbo och vägrar tro att det är bra att ge sig igenom ett ler/vatten hål med lite fart så det öser vatten över en rätt så varm turbo, hade väl inte sagt nej men jag har andra planer :D.
Förresten... min maskin ska ju ha ca 65hk... och Turbomaskinerna 76+ ? min slirar på kopplingen om jag ger på fullt i vissa lägen. Men inte ni som kör med turbo? låter märkligt i såna fall och min är varken sliten eller feljusterad
-
Jag kör inte Turbo själv men åker ganska mycket ihop med en som gör... (menade att om jag skulle trimma så skulle jag valt turbo) vad jag har sett så finns det inget att vara rädd för vad gäller vatten/lera/grus/sand med mera... kör man igenom en 15cm djup STOR "vattenpöl" i ca 60km/h så finns det inte en detalj på raptorn som e torr (känslan är att turbo och filter fått MYCKET vatten eftersom det sitter där det sitter) men det är bara att gasa vidare och med tanke på körningen just innan denna vattenpöl så lär turbon varit näst intill röd.
Slirar på kopplingen vet jag inte, kör man maskinen och ger fullt växel efter växel så slirar den inte i alla fall... för övrigt så pratas det om 82hk... :headbang:
-
Min slirade åxå lite på kopplingen så jag bytte till en med starkare fjädrar (tror det hade klarat sig med bara fjädrarna). Sliret märktes bara på 5:ans växel i hög hastighet när man gav fullt!
-
jo precis... det är bara så du säger den slirar... har inte vågat byta koppling för jag kör å stuntar mycket... tänker framförallt köra sakta på bakhjulen att den kan bli ryckig då? blir det som en sinterlamell mer eller kommer den bara bli lite trögare att klämma åt (som jag tror)
-
Enda skillnaden är att det krävs lite mer kraft att klämma in kopplingshandtaget, inte stor skillnad alls. Det går fortfarande att koppla med ett eller två fingrar ()p