ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Barn Quad & andra ATV's => Ämnet startat av: magnus___andersson skrivet 14 december 2008 kl. 10:58:58
-
jah köpte en helt ny 90cc loncin till min 4-åring och första gången jag skulle starta den var batteriet stendött.
jag laddade batteriet och startade den men den var fruktasvärt svårstartad men när den blev varm var det inga problem.
andra gången var det dåligt med ström så jag satt på laddaren igen och startade den, och grabben åkte runt ett tag, det har lite låg tomgång så den la av ett par gånger och batteriet tog slut än en gång.
satte på en ctek laddare och laddade det i nästan en vecka och så skulle vi åka lite igår och den startade inte, jag plockade ur stiftet och det var pissblött. var iväg och köpte ett nytt tändstift då jag hört att org. brukar vara dåliga. men det finns ingen gnista......
fyrhjulingen har gått max i en halvtimme.. tacksam för alla svar..
Mvh Magnus
-
Om du inte har någon gnista alls så låter det som CDI boxen.. Men börja med att kolla kablaget så det inte åkt isär någon "kontakt".
Om du har en "dödare" kolla så inte den har utlösts ,tex kabel brott , lösa kontakter etc...
Kopplade du bort batteriet när du laddade det?
Köpte en Loncin 70cc till grabben precis och jag fick skarva diverse kablar för att dom skulle räcka till batteriet.. >:(
-
nej jag kopplade inte bort batteriet när jag laddade det. ska kolla kontaktstyckena idag
-
nu fungerar den igen.... drog och kände på alla kontaktstycken och helt plötsligt fanns det gnista.
tack för hjälpen....
-
Härligt!!!
Men om du ska ladda batteriet någon mer gång skulle jag rekommendera att koppla loss batteriet så inte CDI boxen tar stryk...
-
JAHA nu var det dags igen.....
fast nu har jag inte använt batteriladdaren.
finns ingen gnista, jag blir helt vansinnig då min 4-åring säger att han vill åka.
-
Då tycker jag du ska kolla alla kontakter igen ::)
Om inte der hjälper så får du kolla tändningslåset och "dödmansgreppet" :hmmm:
Lycka till!
-
nu har jag kollat kontakterna igen , verkar vara glapp i en skarv till tändspolen men nu funkar det igen.
Jag har en till fundering gällande vevhusventilation för jag skulle byta olja på den så varmkörde jag lite först så oljan skulle rinna ur lättare, men när jag skruvade lös oljepluggen var det ganska högt tryck kvar.
Så vitt jag vet så ska det inte vara så..eller har jag fel.