ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: Olofsson skrivet 29 november 2008 kl. 12:54:36
-
ny wheeliebar i rostfritt. Blev rätt bra. orginalet höll ju inte många minuter :headbang:
-
ser tyvärr inte hela bilden:/ men i din signatur står de trx450r, och grabbaren på min trx450 r höll inte heller i många minuter :dntknow:
-
nu ser jag hela bilden! as nice ser den ut 8) Ok om jag kopierar den, fast jag gör dne i alu ::)
-
riktigt snygg faktiskt. men jag gillar dom fyrkantiga eftersom det är bättre att ha fötterna där när man åker bakhjul ibland :) jag såg framför mig att du hade gjort en sån där 1m lång sak som hänger ut bakom som endel bakhjulsåkare har
-
nu ser jag hela bilden! as nice ser den ut 8) Ok om jag kopierar den, fast jag gör dne i alu ::)
Haha ja gör det.. Jo det går nog fint med alu med om man tar lite tjockare än orginal.
Och ja jag rekomenderar fyrkantsprofil som Narmasil skrev = bra grepp för fötterna vid bakhjulsåkning..
Den är nog ca 7 cm längre än orginal eller nått sånt. Sen flyttade jag fästena till lyset lite längre in så det inte är ivägen för foten.
-
smart att flytta in lampan faktiskt! man jag tyckte inte att lampan behövdes eftersom att min inte var reggad, så tog bort den!
nackdelan med att din wheeliebar är så stark är att den sitter i en alu ram! (subframen på trx är i alu) så nästa gång du stegrar över rejält så kommer din ram bli sne och jävlig:/ så därför så vill jag hellre ha i alu! tanken med bumper, orginal styre, grab bar är att dom vid vurpa crash ska gå sönder, för att de som är bakom ska förbli helt!
-
jao ska man göra en i stål så får man gärna göra den rätt tunn så den viker sig om det slår i för hårt.... Är helt sjukt nöjd med min grab bar i aluminium som jag köpte för 200kr sprillans ny... PRM standard heter den :)
-
Jo det är sant... Får kika lite hur det ser ut och gissa mig till var det viker sig i sånna fall. Det är ju inte så svårt att göra den lite svagare på nått ställe för den är ju lätt och böja tillbaka.. alu är ju ett jävla skitmatrial och böja på. Har ju en tendens att gå av lätt då.
-
hehe jo det är ju svårt att få den LAGOM hållfast... man vill ju inte den ska krokna direkt den går i backen, men den ska ju krokna före ramen gör det :) Min i aluminium har blivit förskjuten i sidled några hundra gånger, tar jag bara släggan och drämmer till den från sidan så blir den rak och fin igen :D
(http://tqsatv.com/prodimages/ra724.jpg)
så ser min ut.... kostar 39$. finns till massor av modeller, ska köpa 2-3 stycken när min är slut... bästa båge jag vart i kontakt med :whip:
-
39 är bra pris! var köper du?
-
techquadshop i USA... tror dom bytt hemsida till typ www.tqsatv.com eller nå sånt
-
finns det med små hjul på, eller är det tönt varning då?
-
finns det med små hjul på, eller är det tönt varning då?
Hehe jag byggde en innan den jag satte på nu och då tryckte jag dit 2 stora skf-lager men dom snyrrade inte så mycket men sätter man dit några gummihjul funkar det nog fint men jag har aldrig sett några som går att köpa färdiga.
-
2 jag brukar köra med ibland har byggt 2 likadana bågar med 4 rullskridsko hjul i gummi, har aldrig sett dom köra så att dom tar i så jag tycker väl dom är onödiga... och jag gillar verkligen inte "jättebågarna" det ska vara så man får dit bägge fötterna, sen är det bra! :D den behöver ju inte sticka ut 30cm direkt... varför endel gör såna bågar förstår jag inte riktigt
-
Min wheeliebar... flitigt använd :headbang:
-
Stooor blid ()p
-
finns det med små hjul på, eller är det tönt varning då?
Det är det som kallas för wheeliebar :rtfm:
-
hehe jo egentligen.... detta normala människor kör med är ju grab bar egentligen :) men att ha en wheeliebar såååå högt upp är varning varning! :D
-
Det är det som kallas för wheeliebar
på en 2hjuling kallas de ju för 12 platta eller wheeliebar om man gör den för att kana runt på, så varför skulle de vara anorlunda på quad? den är väl vad man bygger den till?
gör man den extra lång och stark och planerar att änvända den för att stegra på, då är de väl en wheelie bar?
ska man bara lyfta i den då är de väl en grab bar?
och gör man den stor nog för att lasta ett 6 pack, då heter de väl bardisk?
;)
-
haha jupp :) ja det kanske är så :) min är en GRAB bar men används mest till skrap skrap :banghead:
-
Använder min bakre stötfångare alá XT till wheeliebar, har fått sätta gummipluppar på röret , har nästan slipat hål på godset i röret. ^-^
Xt modellen är helt värdelös om man ska få balans när man kör på bakhjulet, man kan inte ställa hojen upp på bakhjulen utan att den välter tillbaka på hjulen igen. :banghead:
-
hehe låter som du har en stoooor wheelie bar då :)
-
Min "grabbar" är skrapad fast det är inte jag som har gjort de, jag är skit skraj att dra upp den på ettan. Fast powerwheelie på 2:an ele 3:an går hur fint som helst. Eller göra en 360 på bakhjulet på cykeln, fast inte på fyrhjuligen. Lär mig nog snart jag med ()p
-
De värsta skrapen har min kompis Johan.AX gjort, fast han är grym på wheelies ()p
-
skrapar i min titt som tätt fast bara på 1'an när jag kör skitsakta... värsta iskrapning jag gjort var nog på 2'an och utan bakbromsar :D
vet endel därifrån jag är som kör upp den på 3'an typ och inte bromsar alls, gnistorna bara sprutar runt :D
-
Använder min bakre stötfångare alá XT till wheeliebar, har fått sätta gummipluppar på röret , har nästan slipat hål på godset i röret. ^-^
Xt modellen är helt värdelös om man ska få balans när man kör på bakhjulet, man kan inte ställa hojen upp på bakhjulen utan att den välter tillbaka på hjulen igen. :banghead:
Det är därför det finns packväska bak (som fylls med sten) :lol:
-
Använder min bakre stötfångare alá XT till wheeliebar, har fått sätta gummipluppar på röret , har nästan slipat hål på godset i röret. ^-^
Xt modellen är helt värdelös om man ska få balans när man kör på bakhjulet, man kan inte ställa hojen upp på bakhjulen utan att den välter tillbaka på hjulen igen. :banghead:
Det är därför det finns packväska bak (som fylls med sten) :lol:
hahaha jaha det förklarar ju endel... say no more
-
mina värsta skrap var fult ut på 2 an med 450, och nästan fult ut på 3 an med min förra (yamaha blaster)!!
3 an på blastern var hårdast, hade förstärkt grabbar som såg ut som den narsimil har, fast i järn! sidorna var i 6x30 järn som var runt 300mm långa, bägge var böjda i 45 grader :headbang:
-
mina värsta skrap var fult ut på 2 an med 450, och nästan fult ut på 3 an med min förra (yamaha blaster)!!
3 an på blastern var hårdast, hade förstärkt grabbar som såg ut som den narsimil har, fast i järn! sidorna var i 6x30 järn som var runt 300mm långa, bägge var böjda i 45 grader :headbang:
Ska det göras så ska det göras ORDENTLIGT! :D... får nog dra ut på vägen, köra på 5'an och bara ge full gas och *SKRAAAAAAP* :D