ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Gös i agenthatt skrivet 18 november 2008 kl. 14:48:55
-
Om allt går planenligt får jag en Dinli 450 Nitro Ed. -08 på torsdag. Det är tumgas på denna, och jag fördrar rullgas. Vad behöver jag köpa för att jag ska uppnå detta? Är det krångligt att byta?
Hur mycket kan man hoppa med en sådan quad? Att den kanske inte lämpar sig på en crossbana har jag förstått, men kan den flyga någon meter framåt och ett par meter upp i luften utan att hojen går av vid landningen?
-
Lättaste sättet är nog att beställa ett QMAX rullgas från
www.atvhuset.se tex för det passar rakt av och du behöver inte korta eller hålla på med nipplar och sånt.Du gängar bara lös wire justeringen från tumgasen och gängar på den i QMAX rullgasen och kollar vilket hål nippeln ska in i och vipps så är det klart.Mycket enkelt.
Ps.QMAX rullgas finns att köpa på fler ställen åxå än atvhuset ;)
-
HEHE
Hoppa på du, om du nu inte väger 150 kilo eller mer.
Hänger på många "finmärken" med min dinli i väldigt guppig terräng. Jag har en dinli nitro dämpare bak.
med 0 i komp och ca 7-8 i retur och väger ca 80 kilo har även spänt fjädern till ca 1,5-2 cm mellan övre spännringen till toppen på gängorna. (gillar att den är lite hårdare i fjädringen då jag vill ha markfrigång)
Så jag säger hoppa. (vad andra säger, blir säkert inte samma som mig, men då äger dem säkert heler ingen dinli) :whip:
/Henke
-
Lättaste sättet är nog att beställa ett QMAX rullgas från
www.atvhuset.se tex för det passar rakt av och du behöver inte korta eller hålla på med nipplar och sånt.Du gängar bara lös wire justeringen från tumgasen och gängar på den i QMAX rullgasen och kollar vilket hål nippeln ska in i och vipps så är det klart.Mycket enkelt.
Ps.QMAX rullgas finns att köpa på fler ställen åxå än atvhuset ;)
Stort tack för tips! Ska beställa en sådan så fort jag fått Dinlin.
-
HEHE
Hoppa på du, om du nu inte väger 150 kilo eller mer.
Hänger på många "finmärken" med min dinli i väldigt guppig terräng. Jag har en dinli nitro dämpare bak.
med 0 i komp och ca 7-8 i retur och väger ca 80 kilo har även spänt fjädern till ca 1,5-2 cm mellan övre spännringen till toppen på gängorna. (gillar att den är lite hårdare i fjädringen då jag vill ha markfrigång)
Så jag säger hoppa. (vad andra säger, blir säkert inte samma som mig, men då äger dem säkert heler ingen dinli) :whip:
/Henke
Nej, jag är inte något fetto. :) Är 193 cm och väger 87 kilo. Ska testa och ställa om fjädringen så fort jag fått hem quaden.
Hur funkar det att köra med Dinli på vintern? Något speciellt man ska tänka på, eller funkar grundinställningra på förgasare o.s.v. även på vintern?
-
[
Nej, jag är inte något fetto. :) Är 193 cm och väger 87 kilo. Ska testa och ställa om fjädringen så fort jag fått hem quaden.
Hur funkar det att köra med Dinli på vintern? Något speciellt man ska tänka på, eller funkar grundinställningra på förgasare o.s.v. även på vintern?
;D
Det funkar ganska bra, men man kan gå upp en storlek på main (ex 160 till 165, eller 170)
Beror ju lite på vars du bor (jag bor i norrbotten och det kan vara kallt här)